System image windows 7 C schijf probleem.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stvn21
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-07 08:44
Ik heb een SSD (C schijf) en een HDD (D schijf) en ik heb zojuist een EVO 850 gekocht om die te combineren met de reeds bestaande C schijf in raid 1. Nu wil ik een image maken via windows backup en restore om vervolgens de hardware raid in te stellen en daarna de image weer te restoren.

Het probleem is dat ik alleen een image maken van de C én de D schijf en niet alleen van de C schijf. Dit komt omdat de D schijf blijkbaar een system disk is (zie screenshot). En inderdaad, als ik die schijf loskoppel start mijn pc niet op. Iemand enig idee waarom deze disk een system disk is en hoe ik dit "probleem" zou kunnen oplossen?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7wg9iJvl.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Vermoedelijk, aangezien je niet kunt booten zonder de tweede schijf, staat je BOOTMGR op de D-schijf?

Wat gebeurt er als je de die 100 mb partitie op de eerste schijf opnieuw aanmaakt en dan de BOOTMGR en de BCD daarop zet? Kun je dan booten zonder de tweede schijf?

Let erop dat je die 100 mb partitie dan ook actief moet maken. Overigens zou ik de wijzigingen vanuit WinPE doen en niet vanuit Windows zelf.

[ Voor 99% gewijzigd door Trommelrem op 26-03-2015 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Andere optie kan zijn om 'fixboot' en/of 'fixmbr' te draaien vanaf een command prompt bij het opstarten met een windowsDVD/USBstick om te zorgen dat het systeem fatsoenlijk kan booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stvn21
Trommelrem schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 18:25:
Vermoedelijk, aangezien je niet kunt booten zonder de tweede schijf, staat je BOOTMGR op de D-schijf?

Wat gebeurt er als je de die 100 mb partitie op de eerste schijf opnieuw aanmaakt en dan de BOOTMGR en de BCD daarop zet? Kun je dan booten zonder de tweede schijf?

Let erop dat je die 100 mb partitie dan ook actief moet maken. Overigens zou ik de wijzigingen vanuit WinPE doen en niet vanuit Windows zelf.
Thanks. Ja inderdaad. BOOTMGR staat op de D schijf. Geen idee hoe dat zo is gekomen.
TERW_DAN schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 18:32:
Andere optie kan zijn om 'fixboot' en/of 'fixmbr' te draaien vanaf een command prompt bij het opstarten met een windowsDVD/USBstick om te zorgen dat het systeem fatsoenlijk kan booten.
Dat ga ik even proberen. Handigste is dan om de D schijf te ontkoppelen neem ik aan? En krijg ik dan geen problemen met dubbele "system disks" als ik de D schijf weer aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nee, want dan zou hij gewoon van je ene disk moeten booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
TERW_DAN schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 18:32:
Maar dan moet je wel eerst een actieve partitie maken, bijvoorbeeld die 100 mb partitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stvn21
Bedankt allen. Voor als andere mensen tegen dit probleem aanlopen, het handigste is om met het programma EasyBCD de huidige MBR te verplaatsen. Dit topic kan gesloten worden.
Pagina: 1