Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goeie dag,

Ik heb 1 wifi router via UPC, een utp kabel van deze router naar de tweede verdieping waar ik nog een Asus router/modem heb. Nu heb ik alles op elkaar aangesloten maar weet ik niet of de wifi van de Asus router werkt (kabel van router 2 naar pc werkt wel). Ook zie ik nu ineens 2 wifi netwerken waar ik toegang toe heb. De eerste met de naam die het netwerk altijd al heeft en de tweede met de naam default. Ik weet niet of de laatste van mijn tweede router komt.

Ik heb al even op het forum gezocht naar router op router aansluiten maar daar kom ik niet uit.

Lang verhaal kort; mijn wens is om 1 wifi netwerk te hebben met dezelfde naam voor zowel boven als beneden. Zodat er ook een netwerk leading is en ik niet hoef over te schakelen naar een ander als ik boven ben.

Ik ben al ingelogd geweest in mijn tweede router om te kijken of ik de IP range aan kon passen maar daar wordt het voor mij erg ingewikkeld. Ook het uitzetten van DCHP kan ik wel vinden maar weet niet of ik het goed doe. Ik zie na het invoeren van een ander IP en het het uitzetten van DCHP zie ik nog steeds twee wifi netwerken. Wie kan mij helpen bij het configureren van mijn Asus WL-566gM zodat ik het puur als doorgeef router/modem gebruik.

Dank, Bernard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als eerste als je 2 routers gaat gebruiken moet je van de 2e router de DHCP functie uitschakelen.
Als tweede, gebruik nooit de wan poort van de 2e router die je wilt gaan gebruiken, prik de utp in lan poort 1.
En als laatste, wifi netwerk mag aan staan, stel het in.

Tadaa, u heeft uw netwerk! :) Vragen stuur me een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:53

TommieW

Numa numa.

Je vraag is nog een beetje onduidelijk. Je hebt als ik het goed heb een "kastje" van UPC. Waarschijnlijk heeft je Asus router betere performance qua NAT. Je kan overwegen om je modem van UPC als bridge in te laten stellen door UPC, en de Asus (vrijwel) alle taken op zich te laten nemen. Je kan ook overwegen om de Asus puur als access point in te stellen. Hoe dit moet, zal je toch echt zelf even moeten opzoeken in de handleiding.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Die Asus is dermate verouderd dat ik me afvraag of je die wel wilt gebruiken...je zal de performance van je netwerk er in ieder geval behoorlijk mee beperken