Na 4 jaar dienst en een aantal upgrades is mijn desktop nu toch echt kapot, tijd voor een nieuwe dus;
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga mijn nieuwe systeem voornamelijk gebruiken voor gamen en development, de volgende programma's / games gebruik ik regelmatig;
Games:
- SimCity
- Planetary Annihilation
- Anno 2070
- Far Cry 4
- Rome 2
Programma's:
- AutoDesk Maya
- AutoDesk 3ds Max
- Adobe Photoshop
- Adobe Illustrator
- Adobe Premiere
- Adobe AA
- Unity Pro
- Unreal 4 (UDK)
- CryEngine SDK
- Aantal editors
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil maximaal 1500 euro uitgeven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een 27 inch monitor die ik via HDMI aan wil sluiten, ook heb ik al een toetsenbord en muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb uiteraard zelf al een lijstje gemaakt, er zijn echter een aantal componenten waar ik nog mijn twijfels over heb;
Ik weet dat de NZXT behuizing niet bedoeld is voor dit soort koeling, ik vindt dit echter een zeer mooie kast.
Zijn er andere behuizingen met dit soort design die wel goed bij deze setup passen?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Buiten dat het een Intel / Nvidia setup moet worden heb ik niet echt voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik vindt het uiterlijk van de kast zeer belangrijk, verder heb ik graag een stille setup.
De i7 is geen overkill, er zijn een aantal programma's die deze kracht nodig hebben om vloeiend te kunnen draaien.
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk wel.
Ben benieuwd naar jullie suggesties
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga mijn nieuwe systeem voornamelijk gebruiken voor gamen en development, de volgende programma's / games gebruik ik regelmatig;
Games:
- SimCity
- Planetary Annihilation
- Anno 2070
- Far Cry 4
- Rome 2
Programma's:
- AutoDesk Maya
- AutoDesk 3ds Max
- Adobe Photoshop
- Adobe Illustrator
- Adobe Premiere
- Adobe AA
- Unity Pro
- Unreal 4 (UDK)
- CryEngine SDK
- Aantal editors
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil maximaal 1500 euro uitgeven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een 27 inch monitor die ik via HDMI aan wil sluiten, ook heb ik al een toetsenbord en muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb uiteraard zelf al een lijstje gemaakt, er zijn echter een aantal componenten waar ik nog mijn twijfels over heb;
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4790K Boxed | € 357,- | € 357,- |
| 1 | MSI Z97 GAMING 5 | € 141,95 | € 141,95 |
| 1 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 359,- | € 359,- |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 75,95 | € 75,95 |
| 1 | NZXT H440 Wit | € 106,20 | € 106,20 |
| 1 | TP-Link TL-WDN4800 | € 32,95 | € 32,95 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit | € 92,95 | € 92,95 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 35,95 | € 35,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2CP8G3D1869DT1TX0 | € 133,50 | € 133,50 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 12,79 | € 12,79 |
| 1 | Cooler Master V550 Semi-Modular | € 77,95 | € 77,95 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 94,95 | € 94,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.521,14 | |
Ik weet dat de NZXT behuizing niet bedoeld is voor dit soort koeling, ik vindt dit echter een zeer mooie kast.
Zijn er andere behuizingen met dit soort design die wel goed bij deze setup passen?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Buiten dat het een Intel / Nvidia setup moet worden heb ik niet echt voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik vindt het uiterlijk van de kast zeer belangrijk, verder heb ik graag een stille setup.
De i7 is geen overkill, er zijn een aantal programma's die deze kracht nodig hebben om vloeiend te kunnen draaien.
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk wel.
Ben benieuwd naar jullie suggesties