Monddood maken

Pagina: 1
Acties:
  • 7.125 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet de eerste keer dat mijn berichten worden verwijderd.
Twintig minuten geleden werden berichten van mij verwijderd uit het draadje over de gecrashte Airbus 320 in de Alpen. Ik vroeg me af of er piloten zijn met galgenhumor en ik plaatste het bericht:
Ik vraag me af in hoeveel cockpits vandaag al de grap is gemaakt: "welke berg nemen we?".
Prompt wordt mijn bericht verwijderd met de reden "je bent aan het trollen".
Nu heb ik opgezocht wat trollen is. Trollen is het moedwillig beledigen van anderen of het moedwillig pijnigen van anderen op een forum.

Ik vind dat de vrijheid van meningsuiting op Tweakers onder druk staat. Mijn geposte bericht is galgenhumor, niet trollen.
De moderatie, het verwijderen van mijn bericht, is monddood maken.
En dit is niet de eerste keer dat dit gebeurt.
Ik vind het een slechte zaak en het getuigt van tunnelvisie van de moderators. Iemand met een afwijkende mening (ik dus) moet zijn bek dicht houden.
De vrijheid van meningsuiting staat onder druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:27

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Wat een onzin, je plaatst gewoon een ongepaste opmerking in dat topic, die wordt verwijderd.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je vergist je, er zijn op Tweakers weliswaar veel vrijheden, maar er is zeker geen volledige vrijheid van meningsuiting. Je grap werd als ongepast ervaren (wat ik me overigens kan voorstellen) en is daarom weggehaald. Als je het daar niet mee eens bent kun je contact opnemen met de moderator in kwestie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 17:18
Vind het een ongepaste opmerking en misschien even de link in je footer volgen: underground chill out mix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Trollen is veel meer dan de definitie die jij hier neerzet. Zie Wiki:
In Internet slang, a troll (/ˈtroʊl/, /ˈtrɒl/) is a person who sows discord on the Internet by starting arguments or upsetting people,[1] by posting inflammatory,[2] extraneous, or off-topic messages in an online community (such as a newsgroup, forum, chat room, or blog) with the deliberate intent of provoking readers into an emotional response[3] or of otherwise disrupting normal on-topic discussion.[4]
In gevoelige onderwerpen misplaatste grappen maken valt onder trollen. Vrijheid van meningsuiting betekent niet dat je hier alles kunt zeggen, en is een nogal misplaatste claim. Probeer nuttig bij te dragen ipv alleen aan je eigen "pleziertje" te denken.

Dit heeft niets met een afwijkende mening te maken, maar alles met een gebrek aan inzicht waar en wanneer je bepaalde opmerkingen kunt maken. Of vind je iemand die een begrafenis verstoort met vergelijkbare opmerkingen ook iemand met een afwijkende mening?

[ Voor 14% gewijzigd door gambieter op 26-03-2015 17:20 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Sorry, maar 'vrijheid van meningsuiting' betekent niet dat je alles maar mag roepen, aan elke vrijheid zitten grenzen (gelukkig maar).

En laten we wel wezen, jouw reacties waren toch wel redelijk onbeschoft.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:23
Afbeeldingslocatie: http://imgs.xkcd.com/comics/free_speech.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:01

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik ziet in hoe jouw opmerking ook maar ergens iets van een mening is en hoe dat in godsnaam maar iets te maken kan hebben met de vrijheid van meningsuiting. Verder hebben we hier op GoT geen versie van meningsuiting zoals die in het openbaar bestaat. Ten alle tijden kunnen berichten aangepast of verwijderd worden als het de moderators niet aan staan. Dat is noodzakelijk om het forum leefbaar te houden!

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Vrijheid van meningsuiting is kunnen zeggen wat je wil en schrijven op je eigen platform wat je wil. In dit geval plaats je je reactie in de database van Tweakers waardoor T.net eigenaar is van de reactie.
Ze kunnen er vervolgens mee doen wat ze willen.

Dus ja, ze kunnen je monddood maken en ja, als ze je mening niet delen en daardoor je bericht willen aanpassen kan dat.
Verder deel ik de mening dat het taktloos is.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ach, vond het op z'n best een 'meh too soon' grapje.

Andere uitingen mogen hier soms wel, als ze maar door het 'gros van die mensen' gedragen worden (bekijk de verwensingen maar eens richting een Wilders bijvoorbeeld).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:23

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 17:14:

Twintig minuten geleden werden berichten van mij verwijderd uit het draadje over de gecrashte Airbus 320 in de Alpen. Ik vroeg me af of er piloten zijn met galgenhumor en ik plaatste het bericht:
Ik vraag me af in hoeveel cockpits vandaag al de grap is gemaakt: "welke berg nemen we?".
Prompt wordt mijn bericht verwijderd met de reden "je bent aan het trollen".
Nu heb ik opgezocht wat trollen is. Trollen is het moedwillig beledigen van anderen of het moedwillig pijnigen van anderen op een forum.
Dan moet je werken aan het vinden van de juiste definitie... de definitie die je vind is eerder die van een 'flamebait'.. een puur beledigende opmerking 'op de persoon' in de hoop iemand uit de kast te lokken.

een Troll is het plaatsen van een 'algemene' opmerking om een redelijk simpele voorspelbare emotionele reactie van anderen erop uit te lokken... dat kan een harde grap zijn, een harde opmerking over bv persoonlijk leed e.d.

in een serieus bedoelde internet-discussie een harde mop te tappen, redelijk kort na een ongeval waarbij veel doden gevallen zijn, is inderdaad een makkelijke manier emotionele reacties uit te lokken en is dus een 'troll'
De vrijheid van meningsuiting staat onder druk.
zeker, er zijn veel plaatsen waar mensen vervolgd worden voor het openlijk uiten van hun mening..
dat is en serieus iets...

hier te doen alsof de wereld instort omdat een website jouw bericht niet heeft laten staan in een serieus bedoelde discussie, heeft met 'vrijheid van meningsuiting' niet zo veel te maken..

je mag nog steeds zeggen wat je wilt... enkel is een website niet gedwongen jouw mening te laten staan

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Nettiquette: De tien geboden

Op SOFWeb[3] zijn regels te vinden om een goede 'Netizen' (net-burger) te zijn. Vertaald komen deze tien geboden op het volgende neer:

Denk aan het menselijke aspect achter de computer.
Houd online dezelfde gedragsstandaard aan als in het gewone leven.
Weet waar je bent in cyberspace; pas je toonzetting aan bij de omgeving waar je op bezoek bent.
Respecteer tijd en bandbreedte van de gebruiker.
Zorg ervoor dat je je goed presenteert online.
Deel deskundige kennis.
Help mee aan het binnen de perken houden van 'flames' en laat emotionaliteit voor wat het is.
Respecteer de privacy van anderen.
Maak geen misbruik van je macht.
Vergeef andere mensen hun fouten.

Regel 1 en 3 zijn natuurlijk heel erg van toepassing in een topic over een voltrokken ramp.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Voor alle mensjes die allerlei definities van het trollen tevoorschijn toveren: vergeet niet dat het element moedwillig er een essentieel deel van uitmaakt.

Als de TS geen intentie had om te trollen, dan is het per definitie ook geen troll. Hooguit een achterlijk stomme en ongepaste "grap" in een serieus topic, dus zeker het weghalen waard. Maar geen troll.

't Is natuurlijk alleen dat we de TS/een zo-goed-als-troll-poster op z'n/haar blauwe ogen moeten geloven dat 't niet moedwillig bedoeld was om een reactie uit te lokken e.d. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Osiris schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 18:29:
Als de TS geen intentie had om te trollen, dan is het per definitie ook geen troll.
Misschien niet, maar dat wil niet zeggen dat de post daarom niet verwijderd kan worden. Een post die oprecht goedbedoeld is maar zonder al te veel verbeelding als troll opgevat kan worden ís effectief een trollpost en wordt dan alsnog verwijderd.

Uiteindelijk valt daar voor een moderator natuurlijk geen onderscheid in te maken. Bij het verwijderen van zo'n post doet hij dat ook niet om de gebruiker te pesten maar om de discussie te "beschermen." :)

[ Voor 19% gewijzigd door NMe op 26-03-2015 19:46 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 15:55

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Mocht je jouw opmerking grappig vinden, dan heb je een enorm gevoel voor humor.
Fijn dat je rekening houdt met nabestaanden van de slachtoffers en grappen maakt over iets waar je geen grappen over zou moeten maken.

Deze grap is zeer gepast! Hartelijk dank!

Loze opmerkingen maken valt namelijk onder vrijheid van meningsuiting en ik ben blij dat vrijheid van meningsuiting jou de carte blanche geeft om te kunnen zeggen wat je wilt.

Lekker bezig! Ga zo door!
Mocht een nabestaande van jou in een volgend voertuig zitten dat neerstort, bel me even dan maak ik daar "grappen" over.

Show me your moves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
NMe schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 18:34:
[...]

Misschien niet, maar dat wil niet zeggen dat de post daarom niet verwijderd kan worden. Een post die oprecht goedbedoeld is maar zonder al te veel verbeelding als troll opgevat kan worden ís effectief een trollpost en wordt dan alsnog verwijderd.
Op zich mee eens hoor :) Terecht dat je zulke dingen verwijdert. Desalniettemin blijft dat wel de definitie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ik werk aan een antwoord....

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2015 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Osiris schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 18:29:
't Is natuurlijk alleen dat we de TS/een zo-goed-als-troll-poster op z'n/haar blauwe ogen moeten geloven dat 't niet moedwillig bedoeld was om een reactie uit te lokken e.d. ;)
Wij kunnen ook de historie zien en dit is niet de eerste ongepaste grap bij een vliegramp, bij de MH370 was er iets vergelijkbaars weggehaald. 1x kan per ongeluk zijn, 2x is dat al een stuk minder waarschijnlijk.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
gambieter schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 19:42:
[...]

Wij kunnen ook de historie zien en dit is niet de eerste ongepaste grap bij een vliegramp, bij de MH370 was er iets vergelijkbaars weggehaald. 1x kan per ongeluk zijn, 2x is dat al een stuk minder waarschijnlijk.
Misschien heeft 'ie ernstig slechte, morbide humor, je weet 't niet. Mijn punt is dat de intentie van de poster het een troll maakt of niet.

Nu kun je natuurlijk door de geschiedenis wellicht af kunnen leiden dat 't daadwerkelijk om het trollen te doen is, maar gezien het feit dat je niet de gedachten van de poster kunt lezen, zal het altijd bij (welliswaar soms gefundeerd) giswerk blijven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil proberen al jullie antwoorden van repliek te dienen zo kort en bondig mogelijk.
- Was ik aan het trollen? Nee. Bij mijn weten heb ik nog nooit getrolld, als in: moedwillig mensen voor het hoofd stoten ten einde een discussie in het honderd te laten lopen.
- Mijn vraag blijft staan: zou er geen enkele piloot zijn met galgenhumor zijn die deze "grap" maakt? Al dan niet met grimas of sarcasme? Jullie zeggen allemaal "nee" maar ik geloof jullie oprecht niet.
SinergyX schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 17:23:
Andere uitingen mogen hier soms wel
Dat bedoel ik. Het is maar net hoe de wind waait. Ik vind in dit expliciete geval dat de moderator mij onterecht beschuldigde van trollen.
Koninkje schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 18:35:
Mocht een nabestaande van jou in een volgend voertuig zitten dat neerstort, bel me even dan maak ik daar "grappen" over.
Die "grappen" die jij bedoelt vallen onder trollen.

Nu goed, en dit heb ik ook al eerder geschreven: ik heb respect voor het werk van de moderators want het is vrijwilligerswerk, denk ik, en daar zit veel tijd in. Niettemin voel ik me onbegrepen en mijn vraag was niet kwaad bedoeld. Het is goed even over deze kwestie in een apart apart draadje te discussiëren.
@Gambieter: wat schreef ik bij die andere ramp? Dat zal wel in archieven staan waar ik niet bij kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koninkje

Koninkje

Nee dat is niet trollen.

Ik ben oprecht benieuwd wat jij dan van mijn grappen vindt.

Show me your moves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nice topic. I have two eengines of 777.
Anyone want to buy?
En daarna klagen "bah, mag ik niet eens meer een grapje maken?".

Dat zijn gewoon ongewenste bijdragen, en er is meer in je historie. Dat doet je klacht hier gewoon wat schijnheilig overkomen.
Niettemin voel ik me onbegrepen
Het probleem lijkt eerder dat je zelf niet begrijpt wat gepast en ongepast is, of je daar niets van aantrekt. Of daar een intentie bij zit is niet zo relevant, als je al vaker aangegeven is dat iets ongepast is, dan moet je daar toch een boodschap in kunnen zien en er wat mee doen?

[ Voor 41% gewijzigd door gambieter op 26-03-2015 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die engines, o ja dat herinner ik me. Ik had er beter een smilie bij kunnen zetten. Maar die "grap" was niet om mensen te beledigen.

Ik weet ook dat ik gal heb gespuid over Facebook. Iemand van een bedrijf kon niet meer bij de account van het bedrijf. Toen ik vroeg of ze een deal hadden met facebook (ik dacht dat bedrijven misschien een contract konden sluiten met Facebook) werden mijn berichten verwijderd.
Koninkje schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 20:13:
Ik ben oprecht benieuwd wat jij dan van mijn grappen vindt.
Ik heb helemaal geen grap gemaakt. Ik vroeg me af of piloten galgenhumor hebben. En aangezien piloten mensen zijn zitten er ook met galgenhumor tussen.
gambieter schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 20:17:als je al vaker aangegeven is dat iets ongepast is, dan moet je daar toch een boodschap in kunnen zien en er wat mee doen?
Ja, ik kan oprotten. Ik ben ook een half jaar niet op het forum geweest.
Het feit dat ik niet de geijkte mening heb wil nog niet zeggen dat de geijkte mening de juiste is. Daarom blijf ik nog even.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2015 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Maar, heel ff.. Lees nu die openingszin dan eens 10 keer hardop

"Nice topic"

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 20:54:

[...]
Het feit dat ik niet de geijkte mening heb wil nog niet zeggen dat de geijkte mening de juiste is. Daarom blijf ik nog even.
Je voelt je wel een onzettende Calimero nietwaar?
Als keer op keer je berichten worden verwijderd, zou het dan misschien toch aan jou liggen? of is dat te onlogisch?

[ Voor 13% gewijzigd door Fietsbel op 26-03-2015 21:07 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
GerardVanAfoort schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 21:03:
Maar, heel ff.. Lees nu die openingszin dan eens 10 keer hardop
Ligt natuurlijk voorál niet aan de TS, maar het gehanteerde dictoriale beleid hier op Tweakers, snap dat dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard ligt het niet aan mij ;)
Ik voel me onbegrepen en ik ga dadelijk heel hard huilen!
En daarna ga ik weer vol in discussie ;)
hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 21:10:
hahaha
En ik doe niet meer mee, van mij heb je gewonnen!

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-08 21:59

flipkipse

Google it

Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 21:10:
hahaha
Het is een vraagstelling van de TS over iemands gedachten.. Was het relevant? Nee. Was het On-Topic? Misschien.

Misschien kan je voor zo"n vraag beter een Topic aanmaken in een ander gedeelte van het forum. Waar de regels wat anders zijn.

Certified Google Teacher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Die engines, o ja dat herinner ik me. Ik had er beter een smilie bij kunnen zetten. Maar die "grap" was niet om mensen te beledigen.
Zelfs als dat inderdaad het geval is verwijs ik graag terug naar mijn post hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:17

[...]
Als het niet als grap bedoeld was, waarom heb je het geplaatst dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Waarom gelijk zo zwart-wit? Je kunt ook wat kwaliteitscontrole toepassen, dwz even een stap terug nemen en vanuit het perspectief van andere mensen kijken. Dit is niet Geenstijl of nujij.nl. Maar om dan te zeggen "als ik niet mag zeggen wat ik wil, dan blijf ik weg" is nogal dramaqueen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koninkje

Koninkje

Ach wat ben je toch verongelijkt. Je bent zoooooo verkeerd behandeld.

"Monddood", gast, je stuurt een ongepast bericht. Dat heeft niets met monddood te maken.
Iemand monddood maken betekent 'verhinderen dat iemand zijn mening kan geven', 'voorkomen dat iemand zich kan uiten'.
Nou, je kunt je mening echt niet uiten, en de moderators voorkomen dat jij je mening kan geven. Wat ben je toch zielig.

Kijk eerst naar jezelf, voordat je naar de moderators begint te wijzen en ze begint te beschuldigen.

Het magische woord van vandaag:

ZELFREFLECTIE

[ Voor 3% gewijzigd door Koninkje op 26-03-2015 21:44 ]

Show me your moves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-08 21:59

flipkipse

Google it

Koninkje schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 21:43:
Ach wat ben je toch verongelijkt. Je bent zoooooo verkeerd behandeld.

"Monddood", gast, je stuurt een ongepast bericht. Dat heeft niets met monddood te maken.
Rustig blijven.. Woorden als "gast" komen niet heel kalm over.

Ik snap dat hier nog al een gevoel onderwerp aangesneden word, met veel emotie. Dit is geen berisping op jou. Maar gewoon even een break tussen door voor iedereen.

Want ik merk nog al wat spanning.

Certified Google Teacher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jolke schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 21:35:
Als het niet als grap bedoeld was, waarom heb je het geplaatst dan? :?
Het was juist wel als grap bedoeld.
Daarom schreef ik engines ook verkeerd (ik schreef: eengines). De hele grammatica was bagger, express. Ik dacht dat mensen dat zouden begrijpen. Niet dus.
gambieter schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 21:38:
Waarom gelijk zo zwart-wit? Je kunt ook wat kwaliteitscontrole toepassen, dwz even een stap terug nemen en vanuit het perspectief van andere mensen kijken. Dit is niet Geenstijl of nujij.nl. Maar om dan te zeggen "als ik niet mag zeggen wat ik wil, dan blijf ik weg" is nogal dramaqueen :)
Op de sites die jij noemt kom ik nooit maar ik voel wel aan mijn theewater hoe het daar gaat.
Mijn intentie op Tweakers is niet iemand te beledigen.
Ik blijf er bij dat, terwijl in andere delen van de wereld 50.000 (schatting) mensen dagelijks van ellende omkomen, de 150 mensen van onlangs met relativisme mogen worden bekeken. Dat alles er aan gedaan wordt om de oorzaak van deze ramp te achterhalen en te bestrijden is terecht. De oorzaak is enigszins bekend, zelfmoord. De ellende van de achtergeblevenen, familie, vrienden, is reëel.
Desondanks, en ook ondanks de expertise op dit forum, o.a. van piloten, is de ramp van eergisteren een druppel op een gloeiende plaat en ik wil die crash niet als main issue op deze planeet bestempelen.
Mensen mogen beledigd zijn door mij, dat is hun recht.
Over twee weken is 99% van de mensen deze crash vergeten en stevenen we af op de volgende ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 22:10:
[...]

Daarom schreef ik engines ook verkeerd (ik schreef: eengines). De hele grammatica was bagger, express. Ik dacht dat mensen dat zouden begrijpen. Niet dus.
Grappen over onderwerpen waar nét tig mensen bij zijn omgekomen worden gewoon als ongepast ervaren. Zie je dat nou echt zelf niet in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NMe, ik geef mijn mening, net zoals anderen. Je hoeft het niet met me eens te zijn.
Grap of niet, de crash kan niet ongedaan worden gemaakt. Ik zal proberen mezelf in te houden voortaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het gaat niet om eens of oneens zijn, het gaat om het bewaken van de goede orde. Een grap zoals die wordt, zelfs als ik hem persoonlijk grappig zou vinden (hint: niet dus ;)) door dermate veel mensen niet gewaardeerd dat hij het topic zou kunnen laten ontsporen. Daarom haalt een mod 'm weg voordat het topic niet meer te managen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, dat is jullie taak, en dat is een goede taak.
Ik was beledigd door de opmerking "don't feed the trolls" want dat is expliciet een belediging naar mij toe terwijl dat niet mijn intentie is.
Nogmaals, ik zal proberen mezelf in te houden voortaan en eventuele Flijster-recht-voor-de-raap opmerkingen of flauwe grappen eerst tien keer te overdenken vóórdat ik post.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 17:16:
Je vergist je, er zijn op Tweakers weliswaar veel vrijheden, maar er is zeker geen volledige vrijheid van meningsuiting. Je grap werd als ongepast ervaren (wat ik me overigens kan voorstellen) en is daarom weggehaald. Als je het daar niet mee eens bent kun je contact opnemen met de moderator in kwestie :)
Ter aanvulling van bovenstaande: iedere mening mag geuit worden, maar er zijn eisen aan de vorm en onderbouwing. Een opmerking die geen andere reden heeft dan shoqueren onder het mom humor is niet hetzelfde als het uiten van een onderbouwde mening. Je moet de beperking in dat licht lezen.

We zijn hier met vele duizenden en daarbij is het een kwestie van balans tussen humor, mening en lange tenen. Elkaar respecteren is de sleutel, en dat is wat ook met moderatie gepoogd wordt te promoten. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2015 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 21:46

Ardana

Moderator General Chat

Mens

If it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck....

Even zonder veroordeling (ik ben ook van de gitzwarte humor, en ja, die hou ik hier echt bijna altijd voor me), snap je echt niet wat er bedoeld wordt? Galgenhumor is iets waar je echt heel voorzichtig mee moet zijn, en dergelijk afwijkende mening kunnen heel makkelijk als kwetsend worden ervaren. Als je er een paar weken mee wacht, is er al veel minder aan de hand.

Dus: snap je echt niet waar velen zo'n moeite mee hebben, of vind je eigenlijk dat ze niet zo overgevoelig moeten zijn?

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Maar je ziet echt niet in dat in een topic over een vliegtuigramp een opmerking als
Nice topic. I have two eengines of 777.
Anyone want to buy?
Als zeer ongepast wordt ervaren?
Of een vraag of piloten het ook zo grappig vinden? Wou je daar een serieuze reactie op oid?...

Om dan hier te komen met woorden als 'monddood', overigens mooi voorbeeld :) 'Ik mag mijn mening niet uiten en mijn mening is het er niet mee eens!'....

Los daarvan is zo'n 'grap' geen mening, het is een 'grap', hoe ongepast die ook is.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:15
Goh, vraag me af of TS nu zwaar depressief wordt omdat hem zijn welverdiende uitlaatklep op Tweakers niet wordt gegund en maar volgende week voor mijn trein springt...

Is dit ook galgenhumor?

Ik snap het probleem van de TS niet echt. Voor ieder soort humor is een publiek te vinden, kijk maar naar sommige grofgebekte cabaretiers van tegenwoordig. Maar als je blijkbaar al meerdere keren geïnformeerd bent over je ongepaste posts, lijkt het me dat jouw publiek hier niet te vinden is.
Als je zo graag de slachtoffers van deze vlucht wil relativeren, ben je vast wel in staat in te denken dat jouw soort humor ongepast is op zulke emotionele momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
SinergyX schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 17:23:
Ach, vond het op z'n best een 'meh too soon' grapje.

Andere uitingen mogen hier soms wel, als ze maar door het 'gros van die mensen' gedragen worden (bekijk de verwensingen maar eens richting een Wilders bijvoorbeeld).
Wilders, de nieuwe Godwin geworden? Kom op zeg...

En laat ik heel eerlijk zijn, dat de comic van zelf wel een hoog gehalte heeft van "Vind je het niks, rot maar op". Dus ja, ik snap de "ik blijf dan wel weg" reactie wel.

Humor moet kunnen, echter zulk soort humor heeft een to soon idee. Hier kan je misschien inderdaad tactischer mee omspringen.

[ Voor 28% gewijzigd door corset op 27-03-2015 08:39 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:32

P_Tingen

omdat het KAN

Misschien een goede tip voor TS: als je je onder je echte naam registreert en niet onder een of ander pseudoniem, denk je vaak wel twee keer na voor je iets op internet slingert. Dat is ook precies de reden dat ik mij 9 van de 10 keer inschrijf op fora onder een herkenbare naam. Ik wil niet in de verleiding komen om anoniem ongepaste of onnodig beledigende opmerkingen te plaatsen. Juist omdat ik herkenbaar ben, verplicht ik mezelf om een beetje op mijn woorden te passen. Iets waar volgens mij niets mis mee is.

De "grap" waar het om begon kan ik op zich nog wel waarderen ook (ja, ook wel eens last van zieke humor ja) maar lijkt me niet gepast op een techforum, vlak na de crash. Doe maar in de kroeg of zo, daar kan zoiets.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gmblom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09 20:06
Ik heb de context waarin de post in het daadwerkelijke forum geplaatst is gemist. Maar als de reactie door TS niet steeds als 'grap' bestempeld zou worden maar als een serieuze bijdrage vind ik het ongepast dat hij gemod is.
Ik stap gemiddeld zo'n 20 keer per jaar in een vliegtuig en een van de uitgangspunten waarom ik geen vliegangst heb is dat ik er van uit ga dat de piloot ook veilig wil landen en naar zijn familie naar huis wil gaan.
Als dat dus niet zo is in alle gevallen is de vraag van TS zeer relevant! Als dit als een soort vergelding is gebruikt vanwege slechte arbeidsomstandigheden binnen GermanWings a la de verhalen die constant bij RyanAir naar boven komen (daar stap ik serieus nooit meer in) dan moet er serieus gekeken worden naar de psychische omstandigheden waarmee piloten in de cockpit zitten. En mag je je best eens afvragen hoe vaak iemand met deze gedachte speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
P_Tingen schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 08:39:

[...]

De "grap" waar het om begon kan ik op zich nog wel waarderen ook (ja, ook wel eens last van zieke humor ja) maar lijkt me niet gepast op een techforum, vlak na de crash. Doe maar in de kroeg of zo, daar kan zoiets.
Denk je? Ik denk dat het gewoon een duidelijk geval van too soon is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

TS overdrijft het een beetje met termen als 'monddood' en 'meningsuiting onder druk', maar af en toe lijken 'wij' tweakers hier ook wel een beetje heel erg tere zieltjes te zijn hoor.... Een grap kun je 'too soon' vinden maar overdrijven is ook een vak.

Overigens moet je het imho wel erg bont maken om een grap 'too soon' te maken (en de voorbeelden in dit topic vond ik niet aan die classificatie voldoen), maar ik kan me voorstellen dat anderen daar anders over denken. Hoef je er als mod nog geen drama van te maken als je die bijdrages dan weghaalt...

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Jolke schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 09:10:
[...]
Denk je? Ik denk dat het gewoon een duidelijk geval van too soon is.
Dit geeft precies aan dat het moeilijk is om te bepalen wat wel kan en wat niet kan. Ik ben het wel met naitsoezn eens dat we ook niet de ongerepte prinses uit moeten hangen hier. Kom op zeg, wij kunnen toch wel tegen een stootje?

En als je vindt dat iemand "too soon" een grap maakt, dan heb je nog de mogelijkheid om het ofwel te negeren ofwel die persoon te melden dat jij het too soon vindt. Reacties weghalen vind ik niet altijd de meest geëigende methode daarvoor. Liever had ik een opmerking van de moderator in zijn post gezien dat het niet een heel gepaste opmerking is.

Laat ik voorop stellen: zelf zou ik zo'n grap hier niet maken, maar had ik hem gelezen, dan zou ik waarschijnlijk iets gedacht hebben van "nou nou, da's wel een beetje bot", maar dat zou het dan ook geweest zijn. C'est tout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Juist de opmerking laten staan zou dat topic laten ontsporen in een verzameling kwade reacties van Tweakers die het wel 'too soon' vinden, gegarandeerd dat een bootlading reacties erna niet meer over Germanwings gaan maar over de 'grap' en de reacties erna over het nivea van Tweakers en dat de reactie verwijderd had moeten worden...
Dan heb je de reacties laten staan, maar in plaats daarvan kan je het hele topic verwijderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
P_Tingen schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 09:54:
[...]

Dit geeft precies aan dat het moeilijk is om te bepalen wat wel kan en wat niet kan. Ik ben het wel met naitsoezn eens dat we ook niet de ongerepte prinses uit moeten hangen hier. Kom op zeg, wij kunnen toch wel tegen een stootje?

En als je vindt dat iemand "too soon" een grap maakt, dan heb je nog de mogelijkheid om het ofwel te negeren ofwel die persoon te melden dat jij het too soon vindt. Reacties weghalen vind ik niet altijd de meest geëigende methode daarvoor. Liever had ik een opmerking van de moderator in zijn post gezien dat het niet een heel gepaste opmerking is.

Laat ik voorop stellen: zelf zou ik zo'n grap hier niet maken, maar had ik hem gelezen, dan zou ik waarschijnlijk iets gedacht hebben van "nou nou, da's wel een beetje bot", maar dat zou het dan ook geweest zijn. C'est tout.
Ik kan er ook wel overheen lezen, maar je hebt natuurlijk mensen die er opinhaken en dat zou het topic doen ontsporen. Dat was de reden - voor zover ik begrepen heb - dat de reactie weggemod is.

Termen als monddood e.d. zijn m.i. overdreven. Er is enkel gecensureerd in een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

RGAT schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 09:57:
Juist de opmerking laten staan zou dat topic laten ontsporen in een verzameling kwade reacties van Tweakers die het wel 'too soon' vinden, gegarandeerd dat een bootlading reacties erna niet meer over Germanwings gaan maar over de 'grap' en de reacties erna over het nivea van Tweakers en dat de reactie verwijderd had moeten worden...
Dan heb je de reacties laten staan, maar in plaats daarvan kan je het hele topic verwijderen...
^^ Dat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Zit wat in. Ik ben geneigd bij dit soort dingen mijn schouders op te halen en te denken "Ach, hij is niet wijzer", maar ik geloof inderdaad dat de kans op ontsporing behoorlijk was. Ik heb de reactie in kwestie in het topic even opgezocht om te zien wat er van gemaakt is. Dit dus:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8IX3PRB.png

Lijkt me eigenlijk wel een zeer gepaste reactie van de moderator. Van TS zijn er nog genoeg andere bijdrages te lezen dus termen als monddood zijn hier enigszins overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:01

Standeman

Prutser 1e klasse

Overigens ligt het ook erg aan de mod in kwestie, de stand van de sterren en het jaargetijde hoe streng of los er gemodereerd wordt. Uiteraard hebben we het algemeen beleid en de nettiquette, maar daar binnen valt nog heel veel te bewegen. Een vrij groot grijs gebied met wel meer dan 50 tinten en erg context afhankelijk ;)

De "grap" was bijvoorbeeld mogelijk in de HK wel blijven staan. Bij posts die het randje op zoeken moet door de mod in kwestie elke keer weer een afweging gemaakt worden "Doe ik er wat mee of niet". Kan het topic hierdoor ontsporen of loopt het wel los? Die afwegingen worden gemaakt en vervolgens een besluit genomen of een actie gepast is en welke actie dat moet zijn.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het overdrevene zit hem er vaak ook in dat sommige users allergisch reageren als hun post wordt aangepast, alsof er een moord is gepleegd. Je ging over de grens, als je verder geen PM krijgt is er weinig aan de hand, als je wel een PM krijgt dan heb je de grens heel ver of heel vaak overschreden, of beide. En bij dat laatste wordt het dan tijd om even een stap terug te doen en te gaan bedenken of er toch niet iets mis is met de delivery.
Standeman schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 11:21:
De "grap" was bijvoorbeeld mogelijk in de HK wel blijven staan. Bij posts die het randje op zoeken moet door de mod in kwestie elke keer weer een afweging gemaakt worden "Doe ik er wat mee of niet". Kan het topic hierdoor ontsporen of loopt het wel los? Die afwegingen worden gemaakt en vervolgens een besluit genomen of een actie gepast is en welke actie dat moet zijn.
En in "hot topics" (zoals eerder MH17) helpt de hele GC crew mee waar nodig. En dat was toendertijd hard nodig.

[ Voor 40% gewijzigd door gambieter op 27-03-2015 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 22:16:
NMe, ik geef mijn mening, net zoals anderen.
Huh? Waar stond een mening in die slechte grap van je? Je was gewoon aan het naschoppen en dat wordt niet door je medemens gewaardeerd. Het is volslagen respectloos. Dan kun je vinden dat je bericht onterecht is weggehaald, maar dan zit je toch echt met een probleem. De rest van de community is namelijk van mening dat dit niet kan, waaronder ik.

Als ik dan ook nog lees dat dit met regelmaat bij je voorkomt dan vraag ik me af waarom er niet inmiddels al een ban is gekomen. Maar dat is weer een keuze van de moderators.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:12
Dat dit topic nog niet gesloten is? Discussie is klaar toch. Volkomen terecht dat je bericht een "knip" krijgt.
Waarom ook 3 pagina's verder praten? Stel dat iedereen dit gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

baronruud schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 12:18:
Dat dit topic nog niet gesloten is?
Omdat dit forum bedoeld is voor dit soort feedback zolang dat op een nette manier gebeurt. ;)
Waarom ook 3 pagina's verder praten? Stel dat iedereen dit gaat doen.
Je draagt er zelf aan bij. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
gambieter schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 11:22:

[...]

En in "hot topics" (zoals eerder MH17) helpt de hele GC crew mee waar nodig. En dat was toendertijd hard nodig.
Help me even: GC crew?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

GC = General Chat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Categorie 1 :+ General Chat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Juist de opmerking laten staan zou dat topic laten ontsporen in een verzameling kwade reacties van Tweakers die het wel 'too soon' vinden
Dat is waar het om gaat. Er stonden binnen een minuut tien bashings op richting mijn kant. Iemand vond me zelfs Adolf Hitler. Dat de draad is opgeschoond is terecht. Een halszaak is het nu ook weer niet.
Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 12:06:
Waar stond een mening in die slechte grap van je?
De mening zit er in dat ik de crash vanuit een andere hoek bekijk, wetende dat iedere dag op deze planeet tientallen duizenden vliegbewegingen plaats vinden. Zo kwam ik op het bewuste bericht.
Je was gewoon aan het naschoppen
Nee.

Meteen ná mijn bericht schreef een Tweaker: "dat doe je niet" waarop ik hem vriendelijk vroeg niet voor mij te spreken maar voor hemzelf. Prompt volgde een bericht van een moderator in dreigende taal: "Flijster, jij houdt je daar aan" waarmee hij die andere Tweaker als het ware moderatorrechten toekende. Het schoot mij allemaal in het verkeerde keelgat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 18:23:
[...]
Dat is waar het om gaat. Er stonden binnen een minuut tien bashings op richting mijn kant. Iemand vond me zelfs Adolf Hitler. Dat de draad is opgeschoond is terecht. Een halszaak is het nu ook weer niet.

[...]
De mening zit er in dat ik de crash vanuit een andere hoek bekijk, wetende dat iedere dag op deze planeet tientallen duizenden vliegbewegingen plaats vinden. Zo kwam ik op het bewuste bericht.

[...]
Nee.

Meteen ná mijn bericht schreef een Tweaker: "dat doe je niet" waarop ik hem vriendelijk vroeg niet voor mij te spreken maar voor hemzelf. Prompt volgde een bericht van een moderator in dreigende taal: "Flijster, jij houdt je daar aan" waarmee hij die andere Tweaker als het ware moderatorrechten toekende. Het schoot mij allemaal in het verkeerde keelgat.
Oftewel je ziet dat je reactie exact hetzelfde resultaat als een troll hebben, en toch roep je dat de moderator je 'monddood' maakt?
Ik ga maar gewoon aannemen dat dit topic een troll is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Trollen is bewust de zaak in het honderd willen schoppen en dat is niet aan de orde geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Trollen of niet, je bent tot inkeer gekomen. Prima toch!

"Nogmaals, ik zal proberen mezelf in te houden voortaan en eventuele Flijster-recht-voor-de-raap opmerkingen of flauwe grappen eerst tien keer te overdenken vóórdat ik post."

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik vind het wel een interessante discussie niet zozeer om dit geval maar meer waarom TS in kwestie denkt dat "galgenhumor" (moest het eerst opzoeken kende het niet) wel gepast is.

Waarom zou je het überhaupt doen? aangezien het voor mij persoonlijk niets toevoegt in welke setting dan ook.

Ik ben dan ook wel benieuwd waar voor jou de streep ligt wat je wel en niet acceptabel vind.

Mag ik wel zulke grappen (tegen jouzelf) maken als het om je collega's zou gaan die allemaal verongelukt zijn? Wat dan over je vrienden of over je familie. Of (even hypothetisch) je vrouw en je kinderen.

Hoe dichtbij moet het voor jou komen wil je het zelf niet grappig meer vinden. En als dat punt voor jou bestaat dan nogmaals de vraag waarom zou je het überhaupt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
kaasaanfiets schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 19:32:
Ik vind het wel een interessante discussie niet zozeer om dit geval maar meer waarom TS in kwestie denkt dat "galgenhumor" (moest het eerst opzoeken kende het niet) wel gepast is.

Waarom zou je het überhaupt doen? aangezien het voor mij persoonlijk niets toevoegt in welke setting dan ook.

Ik ben dan ook wel benieuwd waar voor jou de streep ligt wat je wel en niet acceptabel vind.

Mag ik wel zulke grappen (tegen jouzelf) maken als het om je collega's zou gaan die allemaal verongelukt zijn? Wat dan over je vrienden of over je familie. Of (even hypothetisch) je vrouw en je kinderen.

Hoe dichtbij moet het voor jou komen wil je het zelf niet grappig meer vinden. En als dat punt voor jou bestaat dan nogmaals de vraag waarom zou je het überhaupt doen.
Niet iedereen heeft hetzelfde gevoel voor humor - gelukkig niet! Wat voor de één als grappig ervaren wordt, vindt een andere misselijk makend. Dat het voor jou niets toevoegt betekent niet dat de rest er zich op aan hoeft te passen. :)
Je opmerking 'mag een ander over jou (TS dus) wel dit soort grappen maken' vind ik dan ook valide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Jolke schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 20:17:
[...]

Niet iedereen heeft hetzelfde gevoel voor humor - gelukkig niet! Wat voor de één als grappig ervaren wordt, vindt een andere misselijk makend. Dat het voor jou niets toevoegt betekent niet dat de rest er zich op aan hoeft te passen. :)
Je opmerking 'mag een ander over jou (TS dus) wel dit soort grappen maken' vind ik dan ook valide.
klopt helemaal mee eens, smaken verschillen nou eenmaal maar er is toch wel een drempel lijkt me.
Als een dierbare van jou overlijd en ik zeg haha loooooooool omdat ik dat humor vind dan ben ik gewoon gek in mijn hoofd dat heeft niks met "gevoel voor humor" te maken.

Of is het zo dat als er maar 1 persoon om kan lachen dan is het humor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
kaasaanfiets schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 20:31:
[...]

klopt helemaal mee eens, smaken verschillen nou eenmaal maar er is toch wel een drempel lijkt me.
Als een dierbare van jou overlijd en ik zeg haha loooooooool omdat ik dat humor vind dan ben ik gewoon gek in mijn hoofd dat heeft niks met "gevoel voor humor" te maken.

Die laatste regel: voor die ene persoon is het humor. Voor mij iig al lang niet meer. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor de goede orde: ik poneerde geen stelling of grap maar ik stelde een vraag. Dat jullie zo geëmotioneerd zijn dat je niet meer begrijpend kunt lezen (hetzelfde gebeurde in het bewuste draadje) is jammer maar is voor mij nu reden om om in deze draad te kappen.
dat is een goede raag waar we misschien nog met pb over kunnen hebben.
P_Tingen schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 08:39:
als je je onder je echte naam registreert
Ik dacht er vroeger hetzelfde over als jij. Maar sinds het ontstaan van big data niet meer.

Einde voor mij in dit draadje! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 20:37:
Voor de goede orde: ik poneerde geen stelling of grap maar ik stelde een vraag. Dat jullie zo geëmotioneerd zijn dat je niet meer begrijpend kunt lezen (hetzelfde gebeurde in het bewuste draadje) is jammer maar is voor mij nu reden om om in deze draad te kappen.
Iedereen is gek behalve ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat jullie zo geëmotioneerd zijn dat je niet meer begrijpend kunt lezen (hetzelfde gebeurde in het bewuste draadje)
Dat is de spookrijder die zegt "een spookrijder? Ik zie er honderden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 22:38

Racing_Reporter

Contentmaker

dat is een goede raag waar we misschien nog met pb over kunnen hebben.
Ik ben benieuwd of je deze typfout ook expres maakte, net als eengines? Inconsistent inconsistency is inconsistent.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Voor de goede orde: ik poneerde geen stelling of grap maar ik stelde een vraag.
Ok, als er echt geen verborgen grap in je post verscholen zat, dan ben je me ook kwijt. Als je posts als serieuze vragen bedoelt waren dan ben je mij ook kwijt, ondanks dat je ze best grappig vond :P

[ Voor 30% gewijzigd door naitsoezn op 27-03-2015 21:22 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
geekeep schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 08:30:
Als je zo graag de slachtoffers van deze vlucht wil relativeren, ben je vast wel in staat in te denken dat jouw soort humor ongepast is op zulke emotionele momenten.
Er zaten toch geen Nederlanders in het toestel. :?

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

enchion schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 22:01:
[...]

Er zaten toch geen Nederlanders in het toestel. :?
Eentje AFAIK. En zelfs als dat niet zo is/was, maakt dat uit? Het is gewoon ongepast. Grappen maken (ook als je achteraf beweert dat het geen grappen zijn) over een ongeluk dat net gebeurd is is IMO net zoiets als over een net gegraven graf heen pissen. Je doet er feitelijk niemand kwaad mee maar toch doet het pijn, en toch word je er boos over als je het ziet, ook als je niet weet wie er in dat graf ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
Plus, volgens mij zit je op Tweakers, niet op NuJij.

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Told you it's a troll...
TS gaat toch niet serieus beweren dat hij dit serieus bedoelt :)
1. Zeer ongepaste grappen, dan zijn ze ineens meningen en dan weer niet...
2. Zeer emotioneel topic 'monddood', en dan je mening verkondigen dat de moderator je niet je toelaat je mening te uiten.......
3. Van iedereen tegengas en zeer duidelijk horen dat het absoluut ongepast is en niets bijdraagt.
4. Iedereen behalve jezelf is gek en fout.......
Met alle respect maar ,Als je serieus nog wilt aankomen met het verhaal dat dit serieus is bespaar dan de moeite en lucht dit soort uitspraken aan je huisdier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
kaasaanfiets schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 20:31:
[...]

Dat is het net met galgenhumor, het tijdstip waarop je het kan doen is alles.

Het is ook niet zo dat als er een dierbare overlijd dat je nooit meer kan zeggen : haha loooooooool, je moet er alleen afhankelijk van de persoon / setting een paar dagen mee wachten en voor een publiek forum moet je er wellicht een week (of weken) mee wachten want je weet dan niet meer wie er leest.

Ik heb op WhatsApp/email ook al enkele dingen voorbij zien komen waarvan ik sommige weer doorgestuurd heb naar selectieve personen (ja, sorry zo werkt het nu eenmaal) maar ik weet ook donders goed dat ik het niet naar sommige personen moet sturen.
En met whatsapp / email heb ik zelf de ontvangers redelijk in de hand, met het op een forum plaatsen heb je geen idee wie het leest dus moet je even wat langer wachten.

Op internet zwerven er ook genoeg "grappige plaatjes" van hitler / duitsers rond waarvan mijn opa gezegd zou hebben : Dat is niet grappig, dus die toon je het niet. Maar na 70 jaar is de algemene tendens wel dat het eens moet kunnen. Zoals ik al zeg, tijdsafhankelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

[knip]
Ik vroeg me af of er piloten zijn met galgenhumor en ik plaatste het bericht:
[knip]
Wat dacht je zelf voor antwoorden te krijgen op de vraag ? (Dacht je dat dit de plaats en de tijd was om over galgenhumor te beginnen ?)
[knip]
Ik heb helemaal geen grap gemaakt. Ik vroeg me af of piloten galgenhumor hebben. En aangezien piloten mensen zijn zitten er ook met galgenhumor tussen.
[knip]
Blijkbaar wist je het antwoord al. Maar denk je dat er piloten zijn die daags na deze tragedie grapjes gaan maken tegen hun collega's over waar hun dan eens zelfmoord zouden gaan plegen ?
Misschien zijn je sociale voelsprieten niet zo lang als die van anderen, maar bij galgenhumor zit je snel op de grens waarbij je mensen onnodig kwetst en op de kast jaagt. (om in dit geval zelfmoordgrappen in de cockpit maar niet te spreken over het ook serieus zien als een dreiging met alle gevolgen van dien)
[knip]
Desondanks, en ook ondanks de expertise op dit forum, o.a. van piloten, is de ramp van eergisteren een druppel op een gloeiende plaat en ik wil die crash niet als main issue op deze planeet bestempelen.
[knip]
Het was wel het main issue in dat draadje, dus het bekijken vanuit die hoek wordt in dat draadje niet op prijs gesteld. Je had het dus beter moeten onderbouwen om zeker niet over te komen als een trol, maar nog beter was om je eigen topic erover te starten. (als je echt zo benieuwd was naar het gebruik van galgenhumor)
Dat jullie zo geëmotioneerd zijn dat je niet meer begrijpend kunt lezen (hetzelfde gebeurde in het bewuste draadje) is jammer maar is voor mij nu reden om om in deze draad te kappen.
Dat is jammer en meteen een beetje vreemd, want nu gaat het in dit draadje eindelijk over het gebruik van galgenhumor en dan haak je af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koninkje

Koninkje

We kunnen beter dit mannetje maar met rust laten, we geven nu al met zijn allen veel te veel aandacht aan iemand die om aandacht vraagt.

Show me your moves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja straks blaast hij de server op om extra aandacht te krijgen. (sorry maar ik hou wel van dat soort humor) ieder z'n ding. Ik respecteer de hunne en doe gewoon de mijne.

Het enige probleem Is waar je het poste. (het volgende Is sterk mijn mening geen gegeven) hier bij tweakers moet je in de pas lopen en dat zie je al alleen met het modsysteem. Ergens anders Was het geen probleem geweest.

Vindt zelf dat iedereen roomser dan de paus reageert. Er gaat elke dag duizende mensen dood door de meest verschrikkelijke gebeurtenissen. En daar worden vaak zat opmerkingen over geplaatst die gewoon op -1 worden gezet. Maar door humor kun je er mee omgaan en dat doe ik dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 21:46

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Als het om mezelf gaat: ik (en mijn vrienden) maken gitzwarte grappen over alles wat ook maar enigszins naar kan zijn in iemands leven: kanker, een overlijden, ongeluk, hoe zwarter hoe liever.

Voor mij is het een manier om te relativeren, om ook een andere kant van de zaak te belichten. Ja, kanker is een nare ziekte, maar zelfs als je (of je moeder, of je vader, of wie dan ook) er aan dood gaat, is het nog steeds niet het einde van de wereld, en dat wordt benadrukt als je zwarte humor gebruikt. Een opmerking als "ach, nu hij kanker heeft, groeit er iig nog wat" (als je weet dat iem. bijv. al langere tijd niet erg actief is op seksueel gebied, al dan niet ten gevolge van de ziekte) kan op een ander erg kwetsend overkomen, maar voor ons is dat echt humor.

Je moet wel uitkijken wanneer en bij wie je het doet, maar voor mezelf, en een groot aantal van mijn vrienden, kan het niet hard of vroeg genoeg zijn. En ja, die humor mag ook over mij gaan. Als zij het niet doen, doe ik het zelf wel, en vice versa.

Dat zal ik op Tweakers, of op m'n werk, of bij kennissen wel uit m'n hoofd laten.

Timing en plaats is het sleutelwoord. Soms moet je weten wanneer je je mond beter kan houden..

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog één poging dan om te verduidelijken.
Ten eerste: het was geen grap maar een vraag.
Mijn vraag was: in hoeveel cockpits?
Het staat er nota bene letterlijk: "Ik vraag me af in hoeveel cockpits............"
Er was welgeteld één tweaker die inhoudelijk op mijn vraag reageerde. Die tweaker is Camacha. Camacha schreef: "piloten zijn niet zo van de subtiele humor".
Daaruit concludeer ik dat Camacha denkt dat het niet vaak voorkomt. Ik denk zelf ook dat het niet vaak voorkomt maar ik denk wel dát het voorkomt want piloten zijn ook mensen. Vergeet niet dat om de 0,6 seconde bron, 2010 een vliegtuig de lucht in gaat dus het gaat om héél véél piloten. (iets met kansberekening)

Dat deze kwestie vrijwel meteen is omgeslagen naar bashen en misverstanden vind ik meer dan jammer.
Hippocampus schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 23:14:denk je dat er piloten zijn die daags na deze tragedie grapjes gaan maken tegen hun collega's over waar hun dan eens zelfmoord zouden gaan plegen ?
Dat was nu juist mijn vraag. Ik ben zelf geen piloot maar ik kan me voorstellen dat de piloten op hun plaats gaan zitten en hun tijd 100% aan hun werk moeten besteden tot ze op cruisehoogte zijn. In dat geval is er zelfs geen tijd voor een (al dan niet slecht) grapje. Iedere piloot is op de hoogte van deze ramp en misschien bannen ze die ramp zelfs uit hun geheugen tijdens hun werk.
Hippocampus schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 23:14:
Je had het dus beter moeten onderbouwen om zeker niet over te komen als een trol
Wat had ik moeten onderbouwen aan een vraag? Als ik 100% zeker zou zijn van een antwoord had ik de vraag niet gesteld.

De teneur ging meteen naar bashen en schelden en de meeste tweakers gingen daarin mee.
Het feit dat ik maar één serieus antwoord kreeg zegt genoeg.

HET WAS GEEN GRAP!
Hippocampus schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 23:14:
Misschien zijn je sociale voelsprieten niet zo lang als die van anderen....
Laat dat misschien maar weg want daar heb je inderdaad gelijk in, al heb ik ze nog nooit kunnen nameten :o . Ik probeer nu al twee dagen mezelf te verduidelijken maar ik slaag er maar niet in.
Dat mijn voelsprieten relatief kort zijn is waar en weet ik al lang. :(
Bedankt voor je input. Jij voegt echt iets toe aan dit topic!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2015 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2015 @ 00:17:
[...]

Mijn vraag was: in hoeveel cockpits?
Het staat er nota bene letterlijk: "Ik vraag me af in hoeveel cockpits............"
Er was welgeteld één tweaker die inhoudelijk op mijn vraag reageerde. Die tweaker is Camacha. Camacha schreef: "piloten zijn niet zo van de subtiele humor".
Daaruit concludeer ik dat Camacha denkt dat het niet vaak voorkomt. Ik denk zelf ook dat het niet vaak voorkomt maar ik denk wel dát het voorkomt want piloten zijn ook mensen. Vergeet niet dat om de 0,7 seconde een vliegtuig de lucht in gaat dus het gaat om héél véél piloten. (iets met kansberekening)

Dat deze kwestie vrijwel meteen is omgeslagen naar bashen en misverstanden vind ik meer dan jammer.

[...]
Dat was nu juist mijn vraag. Ik ben zelf geen piloot maar ik kan me voorstellen dat de piloten op hun plaats gaan zitten en hun tijd 100% aan hun werk moeten besteden tot ze op cruisehoogte zijn. In dat geval is er zelfs geen tijd voor een (al dan niet slecht) grapje. Iedere piloot is op de hoogte van deze ramp en misschien bannen ze die ramp zelfs uit hun geheugen tijdens hun werk.

[...]
Wat had ik moeten onderbouwen aan een vraag? Als ik 100% zeker zou zijn van een antwoord had ik de vraag niet gesteld.

De teneur ging meteen naar bashen en schelden en de meeste tweakers gingen daarin mee.

HET WAS GEEN GRAP!

[...]
Laat dat misschien maar weg want daar heb je inderdaad gelijk in, al heb ik ze nog nooit kunnen nameten :o . Ik probeer nu al twee dagen mezelf te verduidelijken maar ik slaag er maar niet in.
Dat mijn voelsprieten relatief kort zijn is waar en weet ik al lang. :(

[...]
Bedankt voor je input. Jij voegt echt iets toe aan dit topic!
Tja je kan blijven roepen dat het niet door jou kwam maar door iedereen behalve jezelf...
Maar je had op zijn minst kunnen zien dat een bericht zoals dat niet serieus zou worden genomen en overkwam als een grap, dan had je ook gelijk gezien dat een grap zeer ongepast was op dat moment en in dat topic.
Het er dan iets gezet als 'Ik vraag me af hoe dit door piloten verwerkt wordt', veel duidelijker, passender en het leidt misschien tot een constructieve discussie...
Verder:
Mijn geposte bericht is galgenhumor
Oke,
Die engines, o ja dat herinner ik me. Ik had er beter een smilie bij kunnen zetten. Maar die "grap"
Oke, dus het zijn grappen, oke.
Ik heb helemaal geen grap gemaakt
Uhm, oke...
Het was juist wel als grap bedoeld.
Wait wut :|
ik zal proberen mezelf in te houden voortaan en eventuele Flijster-recht-voor-de-raap opmerkingen of flauwe grappen eerst tien keer te overdenken vóórdat ik post.
Dus toch grappen?
Voor de goede orde: ik poneerde geen stelling of grap maar ik stelde een vraag.
Euhm.... oke....
HET WAS GEEN GRAP!
Ik volg m niet meer......
Laten we gewoon maar afspreken dat als het een grap was je de galgenhumor absoluut kan hebben, en ik hou er zelf ook van, maar niet in een topic, net na zo'n ramp (Too soon)
En als het een serieuze vraag was, deze wat beter te formuleren en rekening houden dat het in zo'n topic behoorlijk zwaar valt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je haalt twee topics door mekaar. De eengines waren als grap bedoeld. (werd niet op prijs gesteld. OK duidelijk) Dat ging over de verdwenen MH17.
Dít topic gaat over de crash in de Alpen.
Je zet allemaal quotes bij elkaar uit twee verschillende topics.
RGAT schreef op zondag 29 maart 2015 @ 01:24:
als het een serieuze vraag was, deze wat beter te formuleren en rekening houden dat het in zo'n topic behoorlijk zwaar valt...
Ja daar heb je gelijk in.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2015 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:45

Fiber

Beaches are for storming.

Grap of geen grap, wat boeit dat nou. Als ik over elke post die van mij getrashed is ging lopen huilen was dit forum te klein geloof ik. Soms ga je per ongeluk net iets over de schreef, of vindt iemand dat in ieder geval. Nou en, boeie, gewoon door gaan en volgende keer iets beter uitkijken... En vooral niet in discussie gaan. En grappen die je moet uitleggen zijn dus niet leuk. :Z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DAT zijn woorden. Bedankt voor je tips. (serieus bedoeld)
_/-\o_
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2015 @ 01:31:
Je haalt twee topics door mekaar. De eengines waren als grap bedoeld. (werd niet op prijs gesteld. OK duidelijk) Dat ging over de verdwenen MH17.
Dít topic gaat over de crash in de Alpen.
Je zet allemaal quotes bij elkaar uit twee verschillende topics.

[...]
Ja daar heb je gelijk in.
Voor zover ik weet, is de MH17 niet verdwenen, dus technisch ben je jezelf aardig onderuit aan het halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59

Kiswum

Gadget reviewer

Het lijkt erop dat de TS'er het niet super erg vind dat zijn post is verwijderd. Hij vind het erg vervelend dat het is verwijderd met een specifieke redden. Hij is verwijderd met de reden "trollen". Dat was nou net hetgeen wat hij niet wilde doen.
In mijn ogen was het vooral een ongepaste/too soon vraag. Als deze opmerking bij de modbreak stond, dan was er denk ik geen discussie.

Het is denk ik een leerproces voor de TS'er en de mods: Voordat je een actie uitvoert, probeer je dan te verplaatsen in een ander.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 15:29
Ik denk dat ik de frustratie van TS wel deels kan begrijpen.
aangenomen dat TS niet bekend is met het concept trollen ( het feit dat ie het moest opzoeken)

Ik mag mijzelf ook graag uiten in sarcasme en galgenhumor.
en hierdoor wordt ik ook meer dan eens (onterecht) voor troll weg gezet.

gezien Tweakers in verhouding tot het gemiddelde forum toch redelijke formaliteit heeft snap ik dat de post verwijdert wordt ( of ik het met de moderatie eens ben laat ik in het midden )

Ik zou er tenminste allemaal niet erg lang om wakker liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Hou jezelf voor de gek, wil je? Wat was je doel met die "vraag" dan? Welk ander doel kun je gehad hebben dan "humor" of shockeren? En zelfs als jij geen ongepaste grap maakte dan vroeg je in hoeveel cockpits een piloot een ongepaste grap maakte. Een ongepaste grap die je eerst zelf hebt moeten verzinnen om die vraag te kunnen stellen...

Je bent jezelf in allerlei bochten aan het lullen maar uiteindelijk lijkt het er zo alleen maar meer op dat je het er echt om doet, zeker aangezien het niet de eerste keer is. Elke twijfel die ik daar nog over had heb je inmiddels weggehaald. Dank daarvoor. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door NMe op 29-03-2015 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

"Het was een grap, want galgenhumor"
"Nee het is geen grap het was serieus een vraag"

Als grap was het misplaatst en als serieuze vraag is die helemaal vreemd, want verwacht je nu echt een statistiek correct antwoord op zo'n vraag?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-08 18:38
Modbreak: Doe eens niet. :/

[ Voor 111% gewijzigd door NMe op 29-03-2015 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarkHero schreef op zondag 29 maart 2015 @ 14:52:
*knip* Citeer hem dan ook niet. ;)

[...]
Tsss, trieste reactie hoor.... :S

[ Voor 15% gewijzigd door NMe op 29-03-2015 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:31
Het is niet de eerste keer dat mijn berichten worden verwijderd.
Misschien tijd voor zelfreflectie dan? Het is niet mijn ervaring dat berichten hier zo snel worden verwijderd, dus als je dat vaker meemaakt moet je misschien eens naar je formuleringen kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Part

Helemaal niets.....

[...]

Iets wat je helaas op veel fora tegen komt.
Geeft de betrokkenen even een goed gevoel in de vorm van ik doe het goed en hij daar is of doet het fout.

Voor bashen en schelden is er nooit een geldig excuus. Je hoeft het niet eens te zijn maar dan kan je altijd nog je mening geven zonder schelden, denigrerende opmerkingen etc.

Mijn tip: Probeer er boven te staan. Schelden etc. is altijd een stuk onmacht in het communiceren en geeft volgens mij meer informatie over de persoon dan dat wat er werkelijk geschreven staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

gambieter schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 11:22:
Het overdrevene zit hem er vaak ook in dat sommige users allergisch reageren als hun post wordt aangepast, alsof er een moord is gepleegd. Je ging over de grens, als je verder geen PM krijgt is er weinig aan de hand, als je wel een PM krijgt dan heb je de grens heel ver of heel vaak overschreden, of beide. En bij dat laatste wordt het dan tijd om even een stap terug te doen en te gaan bedenken of er toch niet iets mis is met de delivery
En ook daarin is blijkbaar aardig wat grijs gebied: ik heb via een PM eens een waarschuwing gehad, zonder dat mijn bijdragen geknipt of verwijderd waren... :)

Neemt niet weg : grijze gebieden zullen altijd voor discussie zorgen. Wat hier is gebeurd naar mijn mening niet: de "bijdrage" van TS was respectloos, onbeschoft en way too soon, dus logisch dat die verwijderd werd. Het feit dat hij er nog een apart topic om daar nogmaals zijn "grap" (aka "vraag") te posten doet mij afvragen of de plaat voor zijn hoofd nou echt van massief eiken hout is of dat hij het begrip "trol" even tot het maximum uit wil rekken.

het is in ieder geval knap triest dat hij hier die vraag opnieuw aan de orde wil stellen: het toont aan dat het hem puur om reacties te doen is. Dat mag van mij wel beloond worden met een (tijdelijke) ban!

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Part schreef op zondag 29 maart 2015 @ 23:48:
[...]

Mijn tip: Probeer er boven te staan. Schelden etc. is altijd een stuk onmacht in het communiceren en geeft volgens mij meer informatie over de persoon dan dat wat er werkelijk geschreven staat.
Onzin. Dat soort gescheld kun je zoals de TS inmiddels bewezen heeft ook prima op jezelf afroepen. Sterker nog, dat is de definitie van trollen. Anderen shockeren of provoceren om zo veel mogelijk aandacht naar je toe te trekken en met een bakje popcorn toekijken hoe de boel ontspoort. En als dat mislukt omdat de crew dat spelletje ook kent in LA een topic openen waarin je de vermoorde onschuld speelt om het zo daar nog eens zachtjes over te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:32

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Inderdaad, en om aan dat spelletje ook maar een einde maken hang ik hier ook maar een slotje aan. TS is toch al alles verteld wat nuttig is bij dit onderwerp.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.