[V&A] Heractiveren van inactieve advertenties.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01:40
Iedereen kent het wel, je hebt iets liggen wat je wil verkopen maar er is op het moment geen vraag voor in de V&A rubriek en je advertentie wordt inactief na een tijdje.

Uiteraard zou je een andere keer het weer kunnen proberen, wellicht is er dan meer vraag. Nu is de enige mogelijkheid om dit te doen een nieuwe advertentie te maken. Maar het lijkt me handiger als we de oude advertenties die we toch nog kunnen zien bij de inactieve advertenties met een druk op de knop weer kunnen heractiveren.

Niet alleen is het voor ons makkelijker om opnieuw te proberen je spul te verkopen, maar ook voor Tweakers zelf lijkt me dit niet gek. Zo krijgen jullie meer inzicht in hoe Tweakers hun producten verkopen. Dus in plaats van alleen nieuwe advertenties hebben jullie dan ook de mogelijkheid om te zien hoe vaak producten opnieuw de verkoop ingaan voordat ze verkocht worden.

Verder scheelt het ook natuurlijk of je nu een heel nieuwe advertentie inclusief foto's moet hosten, of dat je simpelweg een bestaande advertentie heractiveert. Om wellicht misbruik tegen te gaan zou je deze feature in de karma store kunnen aanbieden.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:25

rob_erwt

What does this button do?

Als een advertentie op 'natuurlijk wijze' verloopt (dwz: hij staat te lang open en wordt automatisch gesloten), kan je als gebruiker dezelfde advertentie in ieder geval nog 1x heractiveren. Daarna is het nu inderdaad over.

De reden dat we dit zo geïmplementeerd hebben is om misbruik te voorkomen. Indien je een advertentie oneindig kan deactiveren en activeren, gaan users dit dagelijks of zelfs nog vaker doen zodat hun advertentie weer eventjes bovenaan de lijsten staat. Heractiveren maar niet de plaatsingstijd aanpassen heeft dan weer als nadeel voor de verkoper dat zijn advertentie niet vaak gevonden gaat worden.

Het punt is dat het misbruik waarschijnlijk groter is dan het voordeel voor de users die ter goeder trouw hun advertentie opnieuw activeren. Dit wat tenminste in het verleden zo en ik heb geen reden om aan te nemen dat dat nu anders zou zijn.

Er een karmastore feature van maken zou een optie zijn, maar houdt het misbruik waarschijnlijk niet echt tegen: als je het enigszins toegankelijk wil maken, kunnen de karmakosten niet te hoog zijn en zullen ook de meer ter kwader trouw users hier snel bij kunnen.

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01:40
Ok, 1 keer heractiveren is redelijk, en ik snap dat zonder limieten het een warboel wordt met mensen die het misbruiken. Maar hoe doe je dat dan? Ik kan het niet ontdekken waar ik dat moet instellen. Als ik bij al mijn advertenties kijk zie ik nergens staan "heractiveren" of iets dergelijks. Alleen de rode banner met "De status van deze advertentie is 'Vervallen'."

Ben ik nu blind, of kan ik gewoon echt niet vinden hoe dit moet? 8)7

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1900448/Tweakers.net%20plaatjes/Screen%20Shot%202015-03-30%20at%2014.05.25%20.png

[ Voor 7% gewijzigd door MenN op 30-03-2015 14:12 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:25

rob_erwt

What does this button do?

Als het goed is, kun je in de Advertentiemanager onder het tabblad 'Inactieve advertenties' (http://tweakers.net/aanbod/admanager/inactief/) een advertentie heractiveren door middel van een button die verschijnt bij advertenties waar dit nog mogelijk is.

Never underestimate the power of stupid people in large groups