[iPad 4] Hoe lang nog nieuwe iOS updates?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrot
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-09 19:29
Goedemiddag,

Weten jullie hoelang deze ipad nog ondersteund wordt qua software. Ik wil de tablet gebruiken voor internetten en spelletjes met name. Af en toe een filmpje kijken of foto maken.

Ik kan deze namelijk nieuw voor minder dan 200 euro kopen maar is dit nog de moeite waard met het oog op de toekomst dat ik gewoon nog lang alle apps kan blijven gebruiken.

Want hoop hier technisch dan weer een jaar of 3 mee vooruit te kunnen qua ondersteuning.

Alvast bedankt,

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-09 12:07

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Voorheen werd een iOS-device 3 jaar OS'en ondersteund. Sinds de komst van de iPad 2 - het eerste iOS-device met een dual-core processor - is dat opgerekt. Wil dat zeggen dat die lijn dan ook wordt doorgetrokken? Dat weet niemand. Maar aan de hand van deze tabel zou je dat enkel kunnen verwachten.

Persoonlijk verwacht ik dat de iPad 4 nog een update naar iOS 9 krijgt. Immers heeft de iPhone 5C dezelfde processor aan boord maar is deze iOS-device een jaar later uitgebracht. Het zou Apple niet sieren om na 2 jaar de iOS-support van een product te laten vallen. Wel kan het zo zijn dat er functionaliteiten uit iOS 9 worden gesloopt omdat deze te veel kracht vragen van de hardware. Dit zie je ook bij de iPhone 4S die nog een update kreeg naar iOS 7.1.2 maar het hoofdzakelijk iOS 6 met een nieuw design betrof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:19
De iPhone 4S is niet echt een goed voorbeeld. Die heeft ook nog iOS 8 ondersteuning. Het gene wat die telefoon aan features mist is wat deze mist in sensoren en hardware. Dus geen touch ID, geen Airdrop (want de netwerkt kaart ondersteund dat niet in de 4S) geen Apple pay ect. Verder is de ondersteuning voor nieuwe features in iOS 7&8 flink uitgebreid. Veel meer dan een 'iOS6 met nieuw design' in ieder geval.

OT: ik werk zelf nog met een iPad 3, hoewel ik deze niet op iOS 8 heb gezet. Ben toch een beetje bang voor wat snelheid dips. Maar er zijn heel weinig games/apps die niet werken en iOS 8 nodig hebben, ik kan nog prima uit de voeten met de iPad 3.

De 4 is trouwens wel een stuk sneller dan de 3 en zal dan ook moeiteloos iOS8 & 9 draaien. Maar dat weet je natuurlijk ook niet zeker (iOS 9 bedoel ik dan). Ik denk dat de levensduur van de 4 toch minimaal nog een jaar of 2 is met support (dus iOS 8 & 9) en dat je daarna nog prima een tijd vooruit kan zonder de laatste iOS versie, want niet alle apps en games gaan ineens iOS 10 verplichten. Dus die 3 jaar zou je best kunnen halen met de 4.

Voor 200 euro is de 4 dan ook nog een prima tablet waar je veel plezier aan gaat hebben. Veel meer dan een nieuwe Android met een vergelijkbare prijs.

[ Voor 51% gewijzigd door MenN op 26-03-2015 16:22 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:37
Of de iPad 4 nog 3 jaar ondersteuning krijgt is twijfelachtig. Ik denk dat hij alleen nog iOS 9 krijgt, heel misschien nog iOS10. Maar qua performance twijfel ik of zo'n Ipad 4 nog lang mee kan hoor. Ik heb een Ipad 3, en is echt een stuk minder onder iOS 8.2 in alle opzichten dan onder iOS 7.1.2. Ik hoor ook hier en daar mensen die klagen over een slechte iPad 4 sinds iOS 8. Hoewel ios9 zich minder zou richten op nieuwe functies maar meer op stabiliteit, bugs eruit vissen en op performance.