Pakketten installatie issue

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustinoFTW
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-10 16:18
Hallo allemaal,

Ik probeer momenteel een vm op te zetten met een specifieke versie van PHP, MySQL, Apache en PHPmyAdmin.
Momenteel heb ik het getest op Debian en CentOS maar ik krijg het op de een of andere manier niet aan de praat. Vanwege een soort spoed migratie zal dit even snel geinstalleerd worden zodat het daarna rustig geupgrade kan worden.

Eisen:
PHP: 5.3.28
MySQL: 5.5.34
libmysql: 5.5.34
phpMyAdmin: 4.3.8
Apache2

Ik heb in Debian via apt-cache geprobeerd de desbetreffende package versie te installeren, maar dit is niet gelukt. Daarnaast op internet losse packages van MySQL en PHP gedownload en geinstalleerd. Deze zijn netjes geinstalleerd maar PHP werkt niet (getest met phpinfo) en MySQL is nergens te bekennen/aan te spreken terwijl deze aangeeft dat hij geinstalleerd is.

Iemand suggesties of andere commands/tips die te gebruiken zijn?

5120Wp Oost/West - PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Versie 5.3 van PHP is wel erg oud. Je zou kunnen kijken voor Debian Wheezy of zelfs nog Squeeze, danwel de Ubuntu equivalent. CentOS 6 heeft ook 5.3 van PHP. Ga trouwens niet blind staren op de minor versie. Het maakt geen zak uit of je nou 5.3.20 of 5.3.30 hebt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustinoFTW
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-10 16:18
Hero of Time schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 15:51:
Versie 5.3 van PHP is wel erg oud. Je zou kunnen kijken voor Debian Wheezy of zelfs nog Squeeze, danwel de Ubuntu equivalent. CentOS 6 heeft ook 5.3 van PHP. Ga trouwens niet blind staren op de minor versie. Het maakt geen zak uit of je nou 5.3.20 of 5.3.30 hebt.
Ik zal eens kijken of ze daar in te vinden zijn. Moet ik daar het apt-cache command voor gebruiken, of zijn er andere commands voor dit soort dingen

5120Wp Oost/West - PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heli0s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-04 15:07

Heli0s

Liberate tuteme ex inferis

Naast apt kan je ook dpkg of aptitude gebruiken (aptitude staat volgensmij niet standaard geinstalleerd)

HIer https://www.debian.org/do...n-faq/ch-pkgtools.en.html staat wat meer info over de verschillende package tools onder Debian.

The fear that keeps me going and going and going. Is the same fear that brings me to my knees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-10 10:44

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Als je ubuntu 12.04 pakt dan heb je iig php 5.3 en mysql 5.5. Die kun je dan instaleren en gebruiken. De minor versie maakt in het algemeen bijzonder uit (alleen bug fixes, en geen incompatible changes, helemaal niet op het 'einde').

Voor phpmyadmin maakt het al helemaal niet uit welke versie je pakt. Tenzij je daar een bug oid in wilt proberen te reproduceren, maar dan kun je ook handmatig een versie instaleren.

[ Voor 15% gewijzigd door Kees op 26-03-2015 16:51 ]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:42

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Met je melding kunnen we helaas niet zo veel, er kan onzettend veel mis gaan. Je zal moeten uitleggen wat je preices hebt gedaan, hoe het geconfigureerd is en wat er mis gaat.

Hoe heb je Apache geconfigureerd om met PHP te communiceren?
Wat bedoel je met dat MySQL nergens te bekennen is? Staan de files niet op het filesysteem? Draait het proces niet? Zo nee, hoe start je MySQL? Of draait het wel maar luistert er niks naar de socket of poort?

[ Voor 12% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 26-03-2015 17:26 ]

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

JustinoFTW schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 16:10:
[...]

Ik zal eens kijken of ze daar in te vinden zijn. Moet ik daar het apt-cache command voor gebruiken, of zijn er andere commands voor dit soort dingen
Nou, apt-cache doet niets met je packages eigenlijk. Zie ook de omschrijving in de man page:
DESCRIPTION
       apt-cache performs a variety of operations on APT's package cache.
       apt-cache does not manipulate the state of the system but does provide
       operations to search and generate interesting output from the package
       metadata.
Je zal wel apt-get bedoelen. ;)

Maar je mag wel iets duidelijker zijn, zoals CL al zegt. Wat probeer je nou precies te bereiken?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Mama
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-10 14:52
Paar dingen die mee kunnen spelen:
- pakket mysql is over het algemeen alleen de client, mysql-server installeert de server
- php installeren is vaak niet voldoende, je moet ook de php-module in de webserver configuratie activeren

Als een pakket wel geinstalleerd is, maar volgens jou is het "nergens te bekennen", dan kun je met 'rpm -qil pakketnaam' kijken welke bestanden erin zitten.

Computers follow your orders, not your intentions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:42

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

'rpm -qil <pakketnaam>' is natuurlijk alleen voor CentOS, bij Debian gebruik je 'dpkg -L <pakketnaam>'.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Pagina: 1