Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Computer doet niks meer bij te snel terug aanzetten

Pagina: 1
Acties:

• RIF
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-12-2024
Hier nog maar eens om advies vragen, het is elke keer wel wat met dit zelfbouw systeem...
Het gaat dus om het volgende systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4440 Boxed€ 177,95€ 177,95
1ASRock B85M-ITX€ 75,90€ 75,90
1Gigabyte GV-N970IXOC-4GD€ 354,95€ 354,95
1Fractal Design Node 304 Zwart€ 68,95€ 68,95
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM€ 92,95€ 92,95
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 25,95€ 25,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 58,95€ 58,95
1Seasonic S12G 450W€ 72,90€ 72,90
1Samsung 840 EVO 120GB€ 79,95€ 79,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.008,45

En ik zit met het volgende probleem. De pc werkt in principe prima. Start prima op, functioneert prima. Bij gamen hoor je hem wel flink koelen, maar nog geen een keer gehad dat hij té warm werd. Uitschakelen gaat goed, en wanneer ik de pc een paar uur later weer aan zet, gaat het weer allemaal goed.
Nu komt het (voor mij) gekke, wanneer ik de pc te snel weer aan wil zetten, dan doet hij niks, helemaal niks. Fans draaien niet, gewoon echt niks. Wanneer ik hem dan weer een tijd met rust laat, start hij uiteindelijke wel weer op (meestal, ook al een keer gehad dat ik meer dan een dag heb moeten wachten).

Wanneer ik gewoon voor de optie opnieuw opstarten kies, werkt hij wel gewoon.

Ik hoop dat er hier iemand is die een idee heeft wat het zou kunnen zijn, want het is vrij irritant.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Is hoogstwaarschijnlijk een defect moederbord of een defecte voeding. Als je van één van de twee onderdelen een reserve exemplaar hebt kun je wel zien welke het is als je dat onderdeel vervangt.

Heb je trouwens ook het probleem als je de PC even een minuutje van de stoom haalt?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• RIF
-The_Mask- schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 14:50:
Is hoogstwaarschijnlijk een defect moederbord of een defecte voeding. Als je van één van de twee onderdelen een reserve exemplaar hebt kun je wel zien welke het is als je dat onderdeel vervangt.

Heb je trouwens ook het probleem als je de PC even een minuutje van de stoom haalt?
Ik heb in principe nog een passend moederbord liggen, dus binnenkort maar eens proberen dan.

Helaas helpt een minuutje niet, nadat de pc een aantal uren afgesloten is geweest van stroom doet hij het wel weer.

• Haleluja_nl
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-07 23:17
Probeer met het huidige moederbord in het systeem het volgende:
-Start de pc.. laat hem een paar minuten blazen en zet hem weer uit
-Trek de voedingsstekker uit die voeding en zet de schakelaar op uit.
-Blijf de aan uit knop van je voeding een minuut lang voor meerdere seconden induwen.
-Laat de aan uit knop een paar seconden rusten en probeer na het insteken van de voedingskabel in de voeding en het inschakelen hiervan de pc te starten.

Ik vermoed dat jij restspanning in je systeem hebt wat je zo weg waarschijnlijk weg krijgt.
Dit komt wel eens voor bij bepaalde combinaties van voeding/kast/mobo

Laat eens weten of dit werkt. Indien niet dan zou ik eerst een voeding ruilen en proberen of het dan weg is. Indien het probleem op het moederbord ontstaat dan helpt het ontladen namelijk ook.

• RIF
Haleluja_nl schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 14:59:
Probeer met het huidige moederbord in het systeem het volgende:
-Start de pc.. laat hem een paar minuten blazen en zet hem weer uit
-Trek de voedingsstekker uit die voeding en zet de schakelaar op uit.
-Blijf de aan uit knop van je voeding een minuut lang voor meerdere seconden induwen.
-Laat de aan uit knop een paar seconden rusten en probeer na het insteken van de voedingskabel in de voeding en het inschakelen hiervan de pc te starten.

Ik vermoed dat jij restspanning in je systeem hebt wat je zo weg waarschijnlijk weg krijgt.
Dit komt wel eens voor bij bepaalde combinaties van voeding/kast/mobo

Laat eens weten of dit werkt. Indien niet dan zou ik eerst een voeding ruilen en proberen of het dan weg is. Indien het probleem op het moederbord ontstaat dan helpt het ontladen namelijk ook.
Heb het geprobeerd. Computer een tijd aan laten staan, daarna uitgezet, stekker uit de voeding, schakelaar op voeding uit. Vervolgens een hele tijd de aan/uit knop ingedrukt, daarna even niet, en nog een keer een tijdje ingedrukt. Even gewacht, stekker terug aangesloten, schakelaar aangezet, op aan knop gedrukt en... niks.

Voeding ruilen wordt wel lastig vrees ik, aangezien ik geen 'reserve' heb. Eens kijken wat ik kan doen...