MacBook Pro Retina + GTX 970 eGPU (AKiTiO/CM/Thunderbolt)

Pagina: 1
Acties:

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 27-01 11:51
Gone!

[ Voor 100% gewijzigd door Devaqto op 11-10-2016 15:01 ]

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-01 11:41
gaaf! maar holy shit wat duur..

en dat is nou exact waarom ik nooit een macbook zal kopen :D

edit: ook prachtig mooi hoeveel mensen wel niet windows op hun macbook zetten..

vraagje, als je geen beeld krijgt tijdens het booten.. hoe merk je dit en functioneert dan de LCD van de macbook wel gewoon?

[ Voor 52% gewijzigd door furian88 op 26-03-2015 13:56 ]

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

• Devaqto
furian88 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 13:55:
gaaf! maar holy shit wat duur..

en dat is nou exact waarom ik nooit een macbook zal kopen :D

edit: ook prachtig mooi hoeveel mensen wel niet windows op hun macbook zetten..

vraagje, als je geen beeld krijgt tijdens het booten.. hoe merk je dit en functioneert dan de LCD van de macbook wel gewoon?
Daarom is het echt alleen voor hobbyisten. Bij een blackscreen werkt helemaal niets meer, het interne LCD geeft zwart beeld (dus licht wel op). Enige wat je daarna kan doen is aanuit knop van de Macbook inhouden en opnieuw proberen.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-01 19:00

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Laat eens wat benchmarks, en runs met games zien, fps wise, waar zit de bottleneck?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Devaqto
SAiN ONeZ schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 14:28:
Laat eens wat benchmarks, en runs met games zien, fps wise, waar zit de bottleneck?
Ik zal kijken wat ik kan doen. Zodra ik er tijd voor heb zal ik het posten. Enige bottleneck is de CPU throttling van de i7 voor de temperatuur.

Verwijderd

SAiN ONeZ schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 14:28:
Bottleneck kan maar op twee plekken zitten, of de 4x lanes, of de CPU is net niet goed genoeg. Nu zal je dit weinig merken.

• rickyenslingert
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-01 20:02
Op de Mac gaat dit ook , wel op Yosemite 10.10.3 met Nvidia webdrivers, en deze eerst installeren, vervolgens Cuda, voordat je de egpu aansluit.
Afgelopen weken zowel mijn Mac Mini 2012 als de rMBpro van mijn vrouw werkend gekregen.
Let wel, je moet wel wat extensions aanpassen, maar dat is allemaal te vinden via "egpu " en " mac "......

• rickyenslingert
En geen 4 van de 10 opstart- problemen overigens!

• moijamie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23-01 15:52
Super mooie setup ! Maar waar heb je dat bureau vandaan? :)

const { signature } = await fetchProfile()

• rickyenslingert
Heb wat opengl-benchmarks kunnen draaien met een CPU en 3 GPU's!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat :).

Toffe bureau setup trouwens!

• juniordiscart
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-06-2025
Mooi setup zeg! :D

Heb ongeveer hetzelfde:
- Macbook Pro Retina (mid 2014) met een nvidia 750m en core i7. :)
- Akitio Thunder 2
- nvidia GTX770
- Corsair RM450
- Cooldermaster Elite 130 (heb in de behuizing een andere aan-uit knop gestoken die de PSU aanzet)

Ik zie dat je uiteindelijk toch geen gebruik maakt van een riser. Na veel onderzoek op Tech Inferno blijkt dat het absoluut niet nodig is. :) Gewoon kaart in het slot van de Akitio zelf. Heb dan zelf een molex-to-barrel adapter gesoldeerd die dan ook met de Corsair RM450 verbonden is.

Ik zelf werk voornamelijk ook op Windows, maar ik heb eigenlijk nog nooit prolemen gehad met het booten naar een zwart scherm... Ik sluit de thunderbolt kabel aan, zet de eGPU aan, en start dan de Macbook op. Nog nooit een probleem gehad. Heb deze setup ongeveer nu een dik half jaar draaien.

Heb wel wat stabiliteitsproblemen gehad die GPU-afhankelijk waren. De kaarten die ik initieel had (GTX770 en GTX760) waren factory-overclocked. Andere, wat oudere GPU's die ik nog had liggen (GTX460 en GTX560Ti) draaien zonder problemen. Na een tip op Tech Inferno om de GPU's te downclocken en dit toegepast te hebben op de GTX770 en GTX760 draaien ze allebei zeer vlot en geen enkele crash meer ondervonden.

Je hebt gelijk wanneer je zegt dat het een rotzooi is op Tech Inferno, maar het is wel een zeer welkome community die je graag verder helpt. Heb ook heel lang moeten zoeken en uitpluizen wat ik net nodig heb en hoe je de dingen allemaal op ekaar dient aan te sluiten. Maar ben wel zeer tevreden van het resultaat! :)

• FricoRico
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-01 19:12
juniordiscart schreef op zondag 03 mei 2015 @ 14:28:
Mooi setup zeg! :D

Heb ongeveer hetzelfde:
- Macbook Pro Retina (mid 2014) met een nvidia 750m en core i7. :)
- Akitio Thunder 2
- nvidia GTX770
- Corsair RM450
- Cooldermaster Elite 130 (heb in de behuizing een andere aan-uit knop gestoken die de PSU aanzet)

Ik zie dat je uiteindelijk toch geen gebruik maakt van een riser. Na veel onderzoek op Tech Inferno blijkt dat het absoluut niet nodig is. :) Gewoon kaart in het slot van de Akitio zelf. Heb dan zelf een molex-to-barrel adapter gesoldeerd die dan ook met de Corsair RM450 verbonden is.

Ik zelf werk voornamelijk ook op Windows, maar ik heb eigenlijk nog nooit prolemen gehad met het booten naar een zwart scherm... Ik sluit de thunderbolt kabel aan, zet de eGPU aan, en start dan de Macbook op. Nog nooit een probleem gehad. Heb deze setup ongeveer nu een dik half jaar draaien.

Heb wel wat stabiliteitsproblemen gehad die GPU-afhankelijk waren. De kaarten die ik initieel had (GTX770 en GTX760) waren factory-overclocked. Andere, wat oudere GPU's die ik nog had liggen (GTX460 en GTX560Ti) draaien zonder problemen. Na een tip op Tech Inferno om de GPU's te downclocken en dit toegepast te hebben op de GTX770 en GTX760 draaien ze allebei zeer vlot en geen enkele crash meer ondervonden.

Je hebt gelijk wanneer je zegt dat het een rotzooi is op Tech Inferno, maar het is wel een zeer welkome community die je graag verder helpt. Heb ook heel lang moeten zoeken en uitpluizen wat ik net nodig heb en hoe je de dingen allemaal op ekaar dient aan te sluiten. Maar ben wel zeer tevreden van het resultaat! :)
Wat gebeurt er als je een laptop in StandBy onder OSX/Windows erin prikt? Crashed dan de hele boel?

• juniordiscart
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-06-2025
Wat bedoel je met "een laptop in standby er in prikt"? Je bedoelt bvb. twee MacBooks aan elkaar aansluiten via Thunderbolt?

• dieters88
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-12-2020
Toffe setup! Ik ben zelf iets vergelijkbaars van plan.
Ik vroeg me af hoe je het probleem met je voeding hebt opgelost.

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Is er al een oplossing voor het LCD-probleem? Ik vind dit een tof concept maar ik heb geen externe LCD-schermen dus dan zou het op de interne LCD moeten draaien.

• Sachin
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-11-2024
Het intern beeldscherm werkt normaal wel. Enkel met een Nvidia or AMD grafische kaart lukt het niet. Dus het intern beeldscherm werkt niet bij de duurste versies van de 15" Retina MacBook Pro.

• Rubbaa
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08:21
Mocht iemand interesse hebben. Ik heb eenzelfde project afgelegd maar heb besloten de boel te verkopen!

Ik heb - 1 Akitio Thunder2 PCIE te koop :) Graag een PM bij interesse!

Groet,

Akentoch ;)

• Rubbaa
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08:21
Overigens heb ik gewoon gewerkt met een NVIDIA gpu. Werkte zowel met het interne als een extern scherm :)

• OnlyVip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-12-2025
Awesome, ben al een poosje aan het kijken naar een eGPU.

Dit lijkt dus de oplossing te zijn.
Ik heb alleen nog wel een paar vraagjes.

-Heb je de AKiTio los in de mini-ITX liggen, of heb je hem wel bevestigd?

-Op de onderstaande foto lijkt het alsof jouw voeding nogal dicht op de tweede fan van de GPU zit, lijkt dat maar zo of is dat niet zo'n issue en koelt het voldoende?
Het is namelijk best een kleine box en het ziet er behoorlijk krap uit. Op Techinferno had iemand ook juist om beter te koelen een grotere case genomen.
Afbeeldingslocatie: http://www.anony.ws/i/2015/03/26/IMG_6096.jpg

-Ten slotte, is de reden van de black screens en het hotpluggen, de overgeclockte GPU? Zag het namelijk niet als een issue op TechInferno en heb ook deze zeer specifieke boot-order gezien.

Overigens, een supermooie setup!
Pagina: 1