Iphone 5 gevonden, eigenaar niet te achterhalen

Pagina: 1
Acties:
  • 39.499 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
Hi, mijn ouders hebben twee maanden geleden een iphone 5 gevonden.

Toestel heeft een lockcode.
Er is niet op gebeld, tot batterij leeg is gegaan, we hebben geen lightning stekker.

Ik heb contact gehad met vodofone, en het simkaart is niet meer in gebruik, en met het imei komen ze ook niet achter de eigenaar.
Toestel is verder ook bij politie gemeld en op een website van gemeente gezet.

Nooit een reactie.

Iemand nog een idee, want in de prullenbak gooien is ook zo zonde.
Nieuwe software via itunes, lukt niet want komt ergens niet door heen (eigenlijk wel logisch met een lockcode)

Ik ben van het "andere kamp" dus ik heb heel weinig ervaring met apple, dus niet te specifieke afkortingen gebruiken.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-04 14:11

troyk

attrib -r troyk.nfo

1) Opladen - stekker bij Action 2 Euro
2) Hard resetten: https://support.apple.com/en-gb/HT201559
3) Profit

It's not who you are , it's who you know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:40
korte versie, ik heb in dezelfde situatie gezeten. Bewaar hem goed!

Ik kreeg opeens een half jaar later een brief of ik 3 weken later op het bureau wilde komen ivm verdachte van diefstal.

Ik had op tank station portomonnee gevonden, met Iphone erin etc. Geen gevens op de pasjes, dus politie gebeld:

"We noteren het, mocht er gebeld worden, geven we uw gegevens door"

Gemeente gebeld

3 maanden niks, paar keer politie gebeld of er al wat was, maar niks.

Opeens dus verdachte van diefstal. Ik ga netjes naar het bureau, leg de situatie uit. Wat hoor ik?
"Oh, dat zijn we dan blijkbaar kwijt geraakt. Gelukkig heeft u de spullen nog, anders was er een probleem geweest".

Maar hoe zijn ze dan aan m'n gegevens gekomen?

Volgens de politie! had de vrouw het tankstation (onbemande shell) opgebeld, en gevraagd naar de camera gegevens. Zonder problemen gekregen. En dus via kenteken check zo achterhaald.

Dus ja, zorg dat je ze in de buurt houdt.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22-05 23:18
troyk schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 13:18:
1) Opladen - stekker bij Action 2 Euro
2) Hard resetten: https://support.apple.com/en-gb/HT201559
3) Profit
Gaat niet werken. Zodra de hard reset klaar is, vraagt de iPhone je om een wachtwoord in te vullen. Als je deze niet kan invullen, kan je er niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Stomp niet af, blijf slijpen

Misschien heeft de eigenaar z'n verlies pas later opgemerkt. Met find my iphone kan een device op afstand gelockt of gewist geworden. Maar ook kan er een bericht gestuurd worden door de eigenaar naar het device, standaard is dit bericht te beantwoorden door een vinder, daarvoor heb je geen lock code nodig.

Als je iemand kent die de lightning kabel heeft, gewoon even 10 minuten aan de stroom en je ziet of er een bericht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
GerardVanAfoort schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 13:57:
Misschien heeft de eigenaar z'n verlies pas later opgemerkt. Met find my iphone kan een device op afstand gelockt of gewist geworden. Maar ook kan er een bericht gestuurd worden door de eigenaar naar het device, standaard is dit bericht te beantwoorden door een vinder, daarvoor heb je geen lock code nodig.
Hoe ga je die ontvangen als de sim-kaart niet meer werkt? Misschien dat hij ooit is gebruikt op Wifi-hotspots van Ziggo of KPN, maar er is een kans dat je geen Wifi-netwerk kunt vinden dat hij kent.

Misschien kun je wat via Siri: http://osxdaily.com/2015/...e-see-owner-contact-info/ of hier (punt 3): http://www.imore.com/how-find-owner-lost-or-stolen-iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablo_GT
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-05 23:59

Diablo_GT

nbx

GlowMouse schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 14:03:
[...]

Hoe ga je die ontvangen als de sim-kaart niet meer werkt? Misschien dat hij ooit is gebruikt op Wifi-hotspots van Ziggo of KPN, maar er is een kans dat je geen Wifi-netwerk kunt vinden dat hij kent.

Misschien kun je wat via Siri: http://osxdaily.com/2015/...e-see-owner-contact-info/ of hier (punt 3): http://www.imore.com/how-find-owner-lost-or-stolen-iphone
Je ontvangt het zodra je het toestel reset via DFU en dan probeert te activeren. Als er inderdaad een bericht door de eigenaar middels iCloud is verzonden, krijg je dit te zien bij de activatie, onder de gebruikersnaam en wachtwoord. Meestal staat er iets van "Ben dit toestel kwijt geraakt. Wil je contact opnemen met nummer 0123456789".

Voor TS zit er eigenlijk niets anders op dan resetten via DFU in de hoop dat er een bericht is achter gelaten of toestel verbinden met Wi-Fi en wachten.

nbx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

ndthien schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 13:21:
[...]

Gaat niet werken. Zodra de hard reset klaar is, vraagt de iPhone je om een wachtwoord in te vullen. Als je deze niet kan invullen, kan je er niks mee.
Waar haal je die onzin vandaan?

Probeer je eens te verdiepen in de materie alvorens te reageren.

'k Heb tig iPhones in mijn bezit gehad en daarna weer doorverkocht na een volledige factory reset.
Na een factory reset hoef je echt geen code meer in te voeren hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:47
Klopt wachtwoord wordt alleen gevraagd als de backup hersteld. Anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartezzzb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:31
troyk schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 14:22:
[...]

'k Heb tig iPhones in mijn bezit gehad en daarna weer doorverkocht na een volledige factory reset.
Dit kan niet meer. Tot iOS 7 kon je met een hard reset de iphone opnieuw instellen. Nu heb je er niks meer aan indien hij eenmaal gelocked is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:30

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

[...]

Verdiep jij je beter eerst maar eens in de materie. Als de iPhone is gekoppeld aan een iCloud account en 'Zoek mijn iPhone' is geactiveerd, is er geen mogelijkheid om dit ongedaan te maken zonder dat eerst het juiste wachtwoord voor dat Apple ID is ingevoerd.

De door jou geposte link verwijst naar een reset, niet eens naar het opnieuw herstellen van fabrieksinstellingen (waarvan ik denk dat jij dat bedoelt). Maar dat werkt dus sinds iOS 6 of 7 -weet ik niet meer precies uit mijn hoofd- niet bij dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSOD
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-03-2024
[...]

Wat je zegt klopt gedeeltelijk maar dan moet je er snel bij zijn als het om een gevonden iPhone gaat of puur weg geluk hebben dat de gebruiker deze niet heeft ingesteld via iCloud als verloren.

In iCloud kan je je telefoon in lost mode zetten, remote wipen etc en ook al doe je een factory reset dan krijg je nog steeds de melding dat je de icloud gegevens moet intypen na de reset zelf. Onzin kan je het dus niet noemen.

@Topicstarter, Ik neem aan dat je wel een USB lader of een pc met usb poort :P ergens hebt liggen? Heb nog veel imitatie lightning kabels liggen wil je er best wel 1 op sturen (Mijn kosten of course)

[ Voor 10% gewijzigd door GSOD op 26-03-2015 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:04
[...]

Dat gaat niet op voor iPhones waarvan de eigenaar zoek is. Voor zover ik weet (alleen van lezen, geen ervaring) moet je toch eerst de telefoon loskoppelen van het iCloud account alvorens je hem als nieuwe gebruiker in gebruik kunt nemen. Kun je 'm heel leuk resetten maar die iCloud account blijft eraangekoppeld, kun je geen wachtwoord invoeren dan kun je er niks mee. Anders was het wel heel makkelijk om gestolen/gevonden iPhones te gaan gebruiken 8)7

(Wel een beetje een attitude voor iemand die zelf niet op de hoogte is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartezzzb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:31
Recrush schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 14:31:
[...]

Dat gaat niet op voor iPhones waarvan de eigenaar zoek is. Voor zover ik weet (alleen van lezen, geen ervaring) moet je toch eerst de telefoon loskoppelen van het iCloud account alvorens je hem als nieuwe gebruiker in gebruik kunt nemen. Kun je 'm heel leuk resetten maar die iCloud account blijft eraangekoppeld, kun je geen wachtwoord invoeren dan kun je er niks mee. Anders was het wel heel makkelijk om gestolen/gevonden iPhones te gaan gebruiken 8)7

(Wel een beetje een attitude voor iemand die zelf niet op de hoogte is)
Is helemaal correct. Alleen uit elkaar schroeven en verkopen in onderdelen is een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

Ik spreek alleen mijn ervaringen uit, als dit bij Ios7 anders is geworden dan ben ik niet op de hoogte geweest.

Attitude: prikkelbaar dagje op kantoor, excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

Sinds iOS 7.? is dit als beveiliging aanwezig. De optie om Find my iPhone te gebruiken kan je zelf inschakelen.
Sinds iOS 8 staat dit standaard aan bij nieuwe configuratie iDevice. Een functie die je daarbij nog kan inschakelen is stuur laatste locatie zodra je batterij een kritisch niveau bereikt (erg handig als je 'm ergens laat slingeren :))

DFU mode en offline device restore met de juiste IPSW lukt niet zonder Apple-ID laatst bekende eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Je kan niet zomaar je device doorverkopen zonder eerst via instellingen de device van je account af te halen anders krijg je een device lock zoals een klant ook heeft. Had een verkeerd emailadres (domein verkeerd ingevuld dus dat is niet een kwestie van even invullen en klaar) ingevuld en toch is de ipad geupgrade etc. En wat blijkt? We kunnen nu niets meer omdat we de vragen niet weten en wachtwoord gaat al niet meer omdat het te vaak is gebruikt. Apple kan alleen maar door de factuur nog resetten door eerst de Icloud account wachtwoord te wijzigen en resetten. Dan moet je Ipad inloggen met het nieuwe wachtwoord en dan kan je pas unlocken en wijzigen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
OK, genoeg reacties :)

1. Het truukje van troyk werkt idd niet meer.
2. Ik heb een lighting kabel geleend en de phone geladen (alleen dit is dus na ong. 2 maanden gebeurd)
er is geen bericht / sms oid binnengekomen.
3. @Said Ben Salah, bedankt voor je cable offer, maar is dus niet nodig.
4. nou ik bewaar hem dan wel, zonde

[ Voor 5% gewijzigd door Pinin op 26-03-2015 16:46 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Laatst online: 19:17
Redelijk obvious maar heeft de simkaart ook een lock, en zo nee: staan er nummers op de simkaart opgeslagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:47

FlyEragon

Alien Monkeys

Misschien dat een Apple Store de eigenaar kan achterhalen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:37
Je ouders hebben er voor gekozen om het toestel thuis te bewaren. Je hebt een bewaartermijn van 1 jaar waarna het jouw eigendom wordt wanneer de eigenaar zich niet heeft gemeld.

Aangezien je van het "andere kamp" bent zou ik het toestel nog 10 maanden bewaren en dan weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
nielsn schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 17:30:
" bent zou ik het toestel nog 10 maanden bewaren en dan weggooien.
Weggooien? Een orginele iPhone 5 met icloud lock krijg je nog makkelijk wat centen voor hoor.
Er is altijd wel iemand die dat ding voor onderdelen wil gebruiken.

Toch weer een leuk etentje met je vriendin/vrouw oid.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:37
Wat zou je er nog voor krijgen over 10 maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Laatst online: 19:17
Donstil schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 17:31:
[...]

Weggooien? Een orginele iPhone 5 met icloud lock krijg je nog makkelijk wat centen voor hoor.
Er is altijd wel iemand die dat ding voor onderdelen wil gebruiken.

Toch weer een leuk etentje met je vriendin/vrouw oid.
Of met allebei ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
bszz schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 17:10:
Redelijk obvious maar heeft de simkaart ook een lock, en zo nee: staan er nummers op de simkaart opgeslagen?
Tja, en nano sim....
In mijn vrienden, familie, kennis kring ken ik niemand met een nieuwere iphone dan 4S
Wel via via dat lightning kabeltje geleend.
FlyEragon schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 17:17:
Misschien dat een Apple Store de eigenaar kan achterhalen ?
Ik kom niet zo vaak in de stad.

En de eigenaar lijkt er ook niet veel moeite voor te hebben gedaan, dus ik ga het ook opgeven.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pashtun
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-04 21:22
Toestel is dan alleen nog maar in onderdelen waard idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumpy_NL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-06 10:16
Kan Apple je niet helpen om het device te unlocken als deze jou bezit is geworden? Laatst heb ik ook iets gevonden en gemeld bij de gemeente. Als niemand zich meldt dan mag ik hetgeen gevonden houden. Hiervoor zal ik dan na 3 maanden bericht krijgen. Als dit bij jou hetzelfde is dan heb je mogelijk ook voldoende bewijs om aan te tonen dat het toestel daadwerkelijk van jou is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antique
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-05 22:19
Je moet maar net een gemeente/politie hebben die bereid is mee te werken en je dat zwart op wit te geven. Aan de andere kant als ik dit zo lees:
lanerios schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 13:19:
Ik kreeg opeens een half jaar later een brief of ik 3 weken later op het bureau wilde komen ivm verdachte van diefstal.

Ik had op tank station portomonnee gevonden, met Iphone erin etc. Geen gevens op de pasjes, dus politie gebeld:

Gemeente gebeld

3 maanden niks, paar keer politie gebeld of er al wat was, maar niks. Opeens dus verdachte van diefstal. Ik ga netjes naar het bureau, leg de situatie uit. Wat hoor ik?
"Oh, dat zijn we dan blijkbaar kwijt geraakt. Gelukkig heeft u de spullen nog, anders was er een probleem geweest".
Dan zou ik eigenlijk sowieso eisen dat alle communicatie met die lutsers zwart op wit is met een kopie voor jou. Wie weet reageren ze de volgende keer dat ze iets "kwijt raken" wel heel anders als je kop ze toevallig niet aanstaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Antique op 26-03-2015 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 08:48
Gewoon even contact opnemen met de support van Apple en probleem uitleggen die kunnen zien welk account gekoppeld is aan het toestel en zo kan je de eigenaar vast achterhalen op basis van het gekoppelde appleid emailadres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Padje schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 22:29:
Gewoon even contact opnemen met de support van Apple en probleem uitleggen die kunnen zien welk account gekoppeld is aan het toestel en zo kan je de eigenaar vast achterhalen op basis van het gekoppelde appleid emailadres.
Moet dat e-mailadres nog wel gebruikt worden, wat je nooit zeker kan weten. Proberen kan nooit kwaad natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-06-2020
misschien een stomme reactie maar die lock code is 'maar' 4 cijferig en dus 'maar' 0000 t/m 9999 en dus 10.000 mogelijkheden. Wat dachten jullie ervan er een spelletje van te maken en elke avond er 100 te proberen ? het heoft niet zo te zijn dat die dan niet meer doet na 3 of weet ik veel wat keer.

of op google zoeken "iphone lockscreen bypass" : YouTube: how to unlock Iphone 5, 4s, 4, 5s, 5c, 6, 6 Plus passcode password bypass unlock
YouTube: NEW How To Bypass iOS 7 LockScreen & Access ANY iPhone Application of YouTube: How To Remove Password From Iphone 5S 5C 5 4S 4 3G 3GS or any IPod Touch or iPad Mini
enz.

IOS is zo leck als een mandje .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Dr.Jake schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 02:22:
misschien een stomme reactie maar die lock code is 'maar' 4 cijferig en dus 'maar' 0000 t/m 9999 en dus 10.000 mogelijkheden. Wat dachten jullie ervan er een spelletje van te maken en elke avond er 100 te proberen ? het heoft niet zo te zijn dat die dan niet meer doet na 3 of weet ik veel wat keer.

of op google zoeken "iphone lockscreen bypass" : YouTube: how to unlock Iphone 5, 4s, 4, 5s, 5c, 6, 6 Plus passcode password bypass unlock
YouTube: NEW How To Bypass iOS 7 LockScreen & Access ANY iPhone Application of YouTube: How To Remove Password From Iphone 5S 5C 5 4S 4 3G 3GS or any IPod Touch or iPad Mini
enz.

IOS is zo leck als een mandje .....
Ja, of iemand heeft een langere alfanumerieke code ingesteld. Of de self-distruct teller aangezet die gewoon in het OS zit waarmee je hem wist na 3 keer. Bovendien kan je nog steeds de activation lock niet omzeilen, dus succes met je nieuwe simkaart waarmee je dan niks kan om dat je hem dan niet kan activeren.

Verder zou de vinder ook gewoon bij Apple de activation lock status kunnen opvragen: https://www.icloud.com/activationlock/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Volgens mij moet je met een kabeltje het wachtwoord kunnen omzeilen. Als je dat lukt heb je technisch toegang tot de telefoon, behorende contacten en belangrijker, bericht / en / of belgeschiedenis. Met die info kan je denk ik het e.a raadplegen met wie z'n telefoon verloren is geraakt.

Ook vind je er vaak foto's bij, dat kan makkelijk zijn ter herkenning ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Anoniem: 58485 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 03:02:
Volgens mij moet je met een kabeltje het wachtwoord kunnen omzeilen. Als je dat lukt heb je technisch toegang tot de telefoon, behorende contacten en belangrijker, bericht / en / of belgeschiedenis. Met die info kan je denk ik het e.a raadplegen met wie z'n telefoon verloren is geraakt.

Dat zal toch niet mag ik hopen? zou in dit geval wel handig zijn though.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

Anoniem: 58485 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 03:02:

Ja, dat kan met een "speciale exclusieve" kabel. Hebben we hier ook een topic voor: zilveren kabels gesmeed door elfen bij maanlicht :)

Zonder gekheid, sinds iOS 7 is een DFU of restore niet meer mogelijk zonder het Apple-ID van de eigenaar.
Bij verkoop kun je je device wipen, en het device verwijderen uit je device list op icloud.com/find
Ook als je een 2e hands toestel koopt wat nog refereerd aan de vorige eigenaar, kan betekenen dat de vorige eigenaar zijn oude device niet verwijdert heeft uit zijn device list..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilItSelf
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-12-2024
Contact opnemen met Apple, die kunnen zien op welk Apple ID het toestel gelocked is en de contact gegevens van die persoon opvragen. Tenminste als deze gelocked is met Find my iPhone en iCloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Pinin,

Je zou de telefoon kunnen opladen en connecten met je WIFI .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
frankym schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 12:26:
Pinin,

Je zou de telefoon kunnen opladen en connecten met je WIFI .
uhh, hoe dan?

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Laatst online: 13:34
dan moet je wel eerst op de telefoon zijn om te connecten en dat is nou net het probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
chimera2 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 12:34:
[...]

dan moet je wel eerst op de telefoon zijn om te connecten en dat is nou net het probleem
Ja, vandaar mijn reactie ;)

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-06 09:11
Bumpy_NL schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 19:58:
Kan Apple je niet helpen om het device te unlocken als deze jou bezit is geworden? Laatst heb ik ook iets gevonden en gemeld bij de gemeente. Als niemand zich meldt dan mag ik hetgeen gevonden houden. Hiervoor zal ik dan na 3 maanden bericht krijgen. Als dit bij jou hetzelfde is dan heb je mogelijk ook voldoende bewijs om aan te tonen dat het toestel daadwerkelijk van jou is.
Nope, kan Apple niet. Ik heb wel eens een iPhone bij de Genius Bar ingeleverd ter omruiling. Toen moest ik ook van tevoren Find My iPhone uitzetten omdat ze er anders zelf niks meer mee konden.

Het is simpel. Sinds iOS 7 heb je het wachtwoord van het Apple ID nodig waaraan de iPhone gekoppeld is. Zonder wachtwoord kan je helemaal niets met de telefoon.

[ Voor 10% gewijzigd door MarcoC op 27-03-2015 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:56

Dennahz

Life feels like hell should.

Hoewel het natuurlijk leuk is om te achterhalen van wie de telefoon is, doet de eigenaar zelf ook geen enkele moeite om hem te vinden (blijkbaar).

Wat ik zou doen: simkaartje eruit halen en hem op één of andere manier proberen uit te lezen :) Nano is wat lastig, maar misschien met een converter (geen idee of het bestaat). Natuurlijk moet je er zelf ook niet teveel kosten aan doen :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Als de telefoon de kans krijgt om te connecten via wifi , kan find my iphone het bericht doorzetten van de eigenaar.

maar dan moet de telefoon wel eerst kans krijgen om te connecten.

als je de telefoon aan kan zetten of opladen .is dit inderdaad alleen mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

629110

Het brakke in dit hele systeem is dat je afhankelijk bent van de oude eigenaar.

- Je kan niet zelf via het toestel contact opnemen met de originele eigenaar.
- Apple doet dit ook niet voor jou.
- De politie/gemeente kan dit ook niet zo maar doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8819

Je kan het wel resetten en opnieuw instellen
En hergebruiken
Ook al staat er track op dat maakt niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:28
Anoniem: 8819 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 19:56:
Je kan het wel resetten en opnieuw instellen
En hergebruiken
Ook al staat er track op dat maakt niet uit
Tenzij er een iCloud op staat en geactiveerd dan moet je die dus kennen om in te kunnen loggen na een reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birelissimo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-05 06:41
Dat de eigenaar die telefoon niet kan locken/swipen/bericht achterlaten is natuurlijk simpel. Hij/zij heeft eerst bij vodafone het nummer geblokkeerd, dan heeft het ding geen internet, dus niet meer bereikbaar..

Enige wat je kunt doen is Vodafone bellen, nummer op de simkaart doorgeven en vragen of men contact met de gebruiker van de simkaart wil opnemen.

Trouwens.. al eens geprobeerd de usb kabel met de iPhone aan een windows computer aan te sluiten? Volgens mij kun je dan de foto's zien, maar dat weet ik niet zeker..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:10

talin

ES-MA

Pinin schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 13:14:

Ik heb contact gehad met vodofone, en het simkaart is niet meer in gebruik, en met het imei komen ze ook niet achter de eigenaar.
ik doe dagelijks zakelijk sim wissels veel bij KPN maar ook bij Vodafone.
elk mobiel nummer is gekoppeld aan een sim kaart nummer, dat nummer staat op de SIM kaart.
ook als ik onderin een lade een SIM kaart vind kan ik met 1 mailtje naar Vodafone te weten te komen wel mobiel nummer daar op staat ( EN ) welk nummer daar ooit op gestaan heeft ( want door sim wissels is de SIM kaart waardeloos geworden maar!

een SIM kaart kan maar 1 keer gebruikt worden, daar kan maar 1 x een nummer op geporteerd worden.

Vodafone zou je dus heel simpel het mobiele nummer kunnen geven wat er nu op staat dan wel wat er ooit op gestaan heeft.
zo kan je de eigenaar er op achterhalen.
dat je het toestel er ook bij hebt is leuk maar ben je al achter gekomen dat die goed beveiligd is.
dus mail of bel Vodafone en geef ze dat sim kaart nummer door dan kunnen zij dan wel jij contact opnemen met de eigenaar daarvan.

ja het is dat hele lange nummer wat op de SIM kaart staat.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
talin schreef op woensdag 08 april 2015 @ 20:58:
[...]

ik doe dagelijks zakelijk sim wissels veel bij KPN maar ook bij Vodafone.
elk mobiel nummer is gekoppeld aan een sim kaart nummer, dat nummer staat op de SIM kaart.
ook als ik onderin een lade een SIM kaart vind kan ik met 1 mailtje naar Vodafone te weten te komen wel mobiel nummer daar op staat ( EN ) welk nummer daar ooit op gestaan heeft ( want door sim wissels is de SIM kaart waardeloos geworden maar!

een SIM kaart kan maar 1 keer gebruikt worden, daar kan maar 1 x een nummer op geporteerd worden.

Vodafone zou je dus heel simpel het mobiele nummer kunnen geven wat er nu op staat dan wel wat er ooit op gestaan heeft.
zo kan je de eigenaar er op achterhalen.
dat je het toestel er ook bij hebt is leuk maar ben je al achter gekomen dat die goed beveiligd is.
dus mail of bel Vodafone en geef ze dat sim kaart nummer door dan kunnen zij dan wel jij contact opnemen met de eigenaar daarvan.

ja het is dat hele lange nummer wat op de SIM kaart staat.
Tja, in mijn geval dus niet. Het hele simnummer is ook doorgegeven. Dus ze kunnen of willen het niet.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Laatst online: 13:34
dan is het de 2e optie:

Ze willen het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:42
Zou het nog een pre-paid sim kunnen zijn, waarbij Apple de gegevens van de eigenaar niet heeft? Of zie ik dan wat over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:15

InFamous

excommunicado

Probeer het eens met ibackup viewer: http://www.imactools.com/iphonebackupviewer/

Misschien als je de telefoon laat verbinden met ITunes dat deze toch nog wat informatie kan vinden.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264553

De eigenaar is op zich niet moelijk te achterhalen mocht hij of zij z'n iphone goed ingesteld hebben.

Vraag siri van wie de telefoon is en je krijg vaak telefoonnummer + email

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2023
Birelissimo schreef op woensdag 08 april 2015 @ 20:09:
Trouwens.. al eens geprobeerd de usb kabel met de iPhone aan een windows computer aan te sluiten? Volgens mij kun je dan de foto's zien, maar dat weet ik niet zeker..
Dit is een goede tip. Als ik mijn iPhone via de USB-kabel op mijn Windows 7 machine aansluit, krijg ik een pop-up waarbij ik o.a. de mogelijkheid om via Explorer door alle foto's te bladeren. Wellicht kom je de eigenaar zo wel op het spoor :).

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:22
en zijn die foto's ook niet getagged met een GPS locatie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

krietjur

Where am I?

Railgunner schreef op donderdag 16 april 2015 @ 13:26:
[...]

Dit is een goede tip. Als ik mijn iPhone via de USB-kabel op mijn Windows 7 machine aansluit, krijg ik een pop-up waarbij ik o.a. de mogelijkheid om via Explorer door alle foto's te bladeren. Wellicht kom je de eigenaar zo wel op het spoor :).
Als de telefoon een lock code heeft, moet je die eerst invoeren voor je de foto's kan zien als je hem aan de computer koppelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2023
Weet je dat zeker? Ook als je iTunes niet gebruikt, maar de Windows Explorer?

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:38

spartacusNLD

This is Sparta!!

lanerios schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 13:19:
korte versie, ik heb in dezelfde situatie gezeten. Bewaar hem goed!

dit heb ik ook gehad.. iphone 4 gevonden met een hoesje eromheen. enige wat erin zat was een visitekaartje. nummer wat erop stond gebeld en nooit weer wat van gehoord.. maand later opeens politie op de stoep. was snel opgelost daarna maar stel dat ik de iphone verkocht had was ik goed de sjaak geweest denk ik...

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:38

JB

Cédric roelt!

Railgunner schreef op donderdag 16 april 2015 @ 15:25:
Weet je dat zeker? Ook als je iTunes niet gebruikt, maar de Windows Explorer?
Jup zonder lock code krijg je geen toegang tot de foto's via de verkenner :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nanoChip
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-06 18:21
Ik weet niet of het al vermeld is maar als de eigenaar een remote wipe heeft gedaan via iCloud dan kan hij/zij deze niet meer terug vinden in Find my iPhone. Neem ten alle tijden eerst even contact op met de politie, hiermee voorkom je dat je niet verdacht kan worden van heling.

Als het goed is heb je een e-mailadres + wachtwoord nodig om de telefoon te kunnen gebruiken. Wellicht handig om even op dit adres te Google'en (ik begrijp dat deze deels is afgeschermd met ** maar daar vult Google dan ook alle mogelijkheden mee op).

Even contact opnemen met Apple zelf kan ook geen kwaad. Als het goed is kunnen zij aan de hand van serienummer achterhalen wie dit toestel heeft uitgegeven (waarschijnlijk een provider). Wellicht is het toestel geregistreerd in supportprofile en kunnen ze direct het e-mailadres uitlezen.

Als bovenstaande niet lukt, en je wil het toestel niet in bezit houden, lever het dan even bij een politiebureau in. Daarmee voorkom je problemen voor jou zelf ;)

(aanvullend)

1. Vraag aan Siri "Who does this iPhone belong to"

2. Heb je een aantal foto's? Grote kans dat deze voorzien zijn van EXIF data met mogelijk GPS informatie (staat standaard aan als gebruikers locatievoorziening accepteren bij het starten van de camera app)

Via deze link kan je foto's uitlezen.

3. Wil je weten of het toestel al in het systeem van de politie staat? Gebruik Stopheling.nl voor het Serie/IMEI nummer (kan je zien als je de iPhone koppelt aan iTunes).

[ Voor 21% gewijzigd door nanoChip op 16-04-2015 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
nanoChip schreef op donderdag 16 april 2015 @ 15:52:
Als bovenstaande niet lukt, en je wil het toestel niet in bezit houden, lever het dan even bij een politiebureau in. Daarmee voorkom je problemen voor jou zelf ;)

(aanvullend)

1. Vraag aan Siri "Who does this iPhone belong to"

2. Heb je een aantal foto's? Grote kans dat deze voorzien zijn van EXIF data met mogelijk GPS informatie (staat standaard aan als gebruikers locatievoorziening accepteren bij het starten van de camera app)
Als eerste, de politie doet er niks mee, en mag er ook niks mee. Al enige jaren niet meer.
en ten tweede, als het toestel gelocked is kan ik er toch geen fotos afhalen of siri mee activeren? er is ook geen wifi of andere connectie mogelijk

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Laatst online: 29-05-2021
Toen 't toestel nog aanstond, heb je toen gezien, of er een foto op 't startscherm stond? In dat geval is 't ook een optie, hem op te laden, foto van toestel met startscherm te maken en die op Twitter te zetten.
Laatst meegemaakt, dat een verloren iPhone met kind op startscherm op die manier binnen 24 uur (na de nodige retweets) herkend werd, door familie van de eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-06 21:00
JB schreef op donderdag 16 april 2015 @ 15:40:
[...]

Jup zonder lock code krijg je geen toegang tot de foto's via de verkenner :)
De eerste keer dat je het toestel op een nieuwe computer aansluit moet je "toestemming geven" op het apparaat. En hiervoor moet je volgens mij unlocken.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 11:38

JB

Cédric roelt!

ZpAz schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 10:04:
[...]

De eerste keer dat je het toestel op een nieuwe computer aansluit moet je "toestemming geven" op het apparaat. En hiervoor moet je volgens mij unlocken.
Precies ;) en dat gaat dus niet :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefkee
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-03-2019
Sneu voor mij, maar vandaag heb ik mijn Iphone verloren. Waarschijnlijk op de trein (Nmbs)
Ik heb hem in icloud ingesteld als lost. Ook een bericht gestuurd met vast nummer. Dubbel sneu is dat batterij leeg is. Vrees dat ik mijn toestel maanden kwijt ga zijn.

Iemand een juridisch idee hoe het zit met de NMBS.

Na een bepaalde tijd verkopen ze de goederen door voor een goed doel. ik heb vandaag een verlies van mijn Iphone ingediend.
Stel dat de administratie niet kijkt naar de gevonden goederen lijst en deze doorverkoopt. heb ik er dan juridisch nog recht op? Want de nieuwe eigenaar was ter goede trouw. Wie betaald dan de vergoeding aan de nieuwe eigenaar? Ik of de NMBS? Ik vermoed de nmbs, maar david tegen goliath in mind ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Je kunt hiervoor beter een topic openen in Algemene Zaken, aangezien dit meer een juridische vraag is en niet direct met je iPhone te maken heeft. Daarnaast is het niet altijd handig om een zomaar een oud topic omhoog te schoppen, zeker omdat je geen telefoon hebt gevonden, maar juist bent verloren. Dit topic gaat derhalve op slot.

[ Voor 35% gewijzigd door Daedalus op 14-07-2015 11:45 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.