Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Beveiligd delen NAS server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Zojuist mijn eerste NAS server aangeschafd en geïnstalleerd. Nu heb ik op mijn Android telefoon BubbleUpnp geïnstalleerd (om te streamen via Chromecast naar tv). Ik kan zo direct in mijn NAS server komen zonder een beveiliging. Dit zou betekenen dat iedereen die op mijn wifi kan komen in mijn NAS kan. Ik kan bijvoorbeeld meteen alle foto's zien die op mijn photo station staan. Kan ik dit beveiligen?

Dank!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-11 17:35
Je gasten krijgen alleen die foto's (en andere media) te zien die door de media server van je NAS worden aangeboden. Wil je neit alles delen, dan zal je de media die je privé wilt houden niet door de media server laten aanbieden. Maar ja, dan kan je er zelf ook niet bij op die manier....
Mogelijke andere oplossingen
- Als je een Synology hebt, zou je eens naar de optie "Restrict access to Media Server for newly detected UPnP/DLNA devices" kunnen kijken.
- Als het mogelijk is met je router zou ik een gasten-netwerk opzetten en daar je NAS niet op uitsluiten.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Verwijderd

Topicstarter
Super dank je, ik ga het onderzoeken!