Enige tijd geleden heb ik een systeem gebouwd met de volgende componenten.
Ik heb er destijds windows 7 64bit op gezet, en het draait op zich allemaal prima.
Maar af en toe blijft het systeem hangen op het allereerste bootscherm, en is dan alleen op gang te krijgen door een harde reset.
Na wat zoekwerk kwam ik er achter dat mijn geheugen in principe niet in de compatibele lijst staat van dit moederbord bij asrock, maar bij de biosupdate stond er wel ergens een update tussen die een bepaalde issue met 4gb crucial geheugen zou oplossen.
Na het installeren van deze update komt het vastlopen minder vaak voor, maar het blijft wel gebeuren.
Kan iemand mij een tip geven?
Of zal ik toch ander geheugen moeten plaatsen?
Ik heb er destijds windows 7 64bit op gezet, en het draait op zich allemaal prima.
Maar af en toe blijft het systeem hangen op het allereerste bootscherm, en is dan alleen op gang te krijgen door een harde reset.
Na wat zoekwerk kwam ik er achter dat mijn geheugen in principe niet in de compatibele lijst staat van dit moederbord bij asrock, maar bij de biosupdate stond er wel ergens een update tussen die een bepaalde issue met 4gb crucial geheugen zou oplossen.
Na het installeren van deze update komt het vastlopen minder vaak voor, maar het blijft wel gebeuren.
Kan iemand mij een tip geven?
Of zal ik toch ander geheugen moeten plaatsen?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Pentium G3420 Boxed | € 64,65 | € 64,65 |
| 1 | ASRock B85M Pro4 | € 63,05 | € 63,05 |
| 1 | Sharkoon MA-M1000 | € 34,05 | € 34,05 |
| 1 | Crucial CT51264BA160BJ | € 28,- | € 28,- |
| 1 | be quiet! System Power 7 300W | € 30,95 | € 30,95 |
| 1 | Samsung 840 EVO 120GB | € 79,95 | € 79,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 300,65 | |