Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Zojuist mijn eerste NAS server (Synology DS215J) binnen gekregen en geïnstalleerd. Nu wil ik graag media streamen naar de tv met Chromecast. Nu heb ik al gelezen dat deze NAS server eigenlijk te traag is (800Mhz processor), helaas te laat gelezen, heb deze al geïnstalleerd. Toch is er nu een package ontwikkeld, Armv7 voor Plex. Ik krijg 'm alleen niet geïnstalleerd. Ik krijg de foutmelding: 'Dit pakket wordt niet ondersteund in het platform van Diskstation'. De versie klopt, gecheckt in compatibility spreadsheet van Plex. Wie heeft een idee? (Dit heb ik gedaan door de file te downloaden, en dan via package center --> handmatig installeren --> armv7.spk openen).

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-09 06:36
Officieel wordt die nog niet ondersteund (Armada 375 ipv 370), maar er is wel een work-around:
https://forums.plex.tv/in...armspk-on-synology-ds115/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark184
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:25
Ik draai sinds vandaag Plex op mijn DS414. Gaat als een trein. Misschien kan de DS215J het zware pakket van plex niet aan? Dat gok ik maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pepper92 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 20:44:
Officieel wordt die nog niet ondersteund (Armada 375 ipv 370), maar er is wel een work-around:
https://forums.plex.tv/in...armspk-on-synology-ds115/
Top, dank je. Ik zie de workaround staan. Ga ik even proberen. Ik laat het weten hoe het werkt.

Als iemand nog een andere tip heeft? Ik hoorde van een collega dat ik een Raspberry Pi er tussen kan zetten. Deze heeft 900 MHz processor. Weet iemand of deze dan krachtig genoeg is om HD te transcoden en te streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JtBuren
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-11-2024
En is het je gelukt? Sinds kort ook een 215j dus ben benieuwd naar jouw resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ben er toevallig nu mee bezig, met die workarround. Heb net de INFO file veranderd en nieuwe .spk file gemaakt. Ga nu op mijn Synology die package installeren. Ik hou je op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jaja, de Plex server doet het. Ik kan 'm alleen nog niet testen want mijn video bestanden zijn nog niet geindexeerd. De NAS is druk bezig met kopiëren en indexeren. Ik laat het weten als het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-09 06:36
Waar ik vooral ook benieuwd naar ben is of ondertiteling ook werkt...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou... Hij doet het inmiddels op de DS215J, helaas inderdaad, doet de ondertiteling het niet!! Ik ben nog op zoek naar een oplossing... Ik heb de server ook op mijn desktop geinstalleerd. Dezelfde map aan Plex toegevoegd (met ondertiteling bestand, correct benoemd) en hier doet de ondertiteling het wel. Vreemd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Kijk even wat de processorbelasting van die PC is tijdens streamen van film+ondertiteling. Als die significant is, wordt mogelijk die ondertiteling in de videostream gerenderd. Een kunstje wat de NAS nooit kan, wegens niet voldoende sap.
Pagina: 1