Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zou graag een PC met dualboot hebben tussen Ubuntu en Windows. Ubuntu zal dedicated voor web development zijn. Windows boot zal vooral voor gaming zijn. Games die ik zal spelen zijn niet zwaar. (EVE Online, Minecraft, CS:GO) Verder zou GTA V gerust op low of medium mogen, indien ik zo'n zwaar spel wil spelen.
Verder werk ik met een dual monitor setup van 2560x1440. Gaming mag gerust op maar 1 van de schermen gebeuren.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen max prijs maar ik wil het echt beperken tot bang-for-buck onderdelen. Het hoeft te voldoen aan mijn eisen. Ik zou er toch graag 4 of 5 jaar mee verder kunnen. 800 euro?
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Grafische kracht voor dual monitor setup. Dualboot vanuit 2 SSDs.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Neen, vermoedelijk niet.
Grafische kaart tweedehands!
Nog opmerkingen ivm systeem
Met dankende groet
Sven
Ik zou graag een PC met dualboot hebben tussen Ubuntu en Windows. Ubuntu zal dedicated voor web development zijn. Windows boot zal vooral voor gaming zijn. Games die ik zal spelen zijn niet zwaar. (EVE Online, Minecraft, CS:GO) Verder zou GTA V gerust op low of medium mogen, indien ik zo'n zwaar spel wil spelen.
Verder werk ik met een dual monitor setup van 2560x1440. Gaming mag gerust op maar 1 van de schermen gebeuren.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen max prijs maar ik wil het echt beperken tot bang-for-buck onderdelen. Het hoeft te voldoen aan mijn eisen. Ik zou er toch graag 4 of 5 jaar mee verder kunnen. 800 euro?
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Grafische kracht voor dual monitor setup. Dualboot vanuit 2 SSDs.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Stilte! Liefst zo stil mogelijk. Ik werk zonder headset maar met speakers en wil graag genieten van muziek zonder computer geluid. Dit is eigenlijk wel belangrijk
- Grafische kaart zou ik graag tweedehands willen aankopen.
Neen, vermoedelijk niet.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 179,95 | € 179,95 |
| 1 | ASRock H81M-HDS | € 41,90 | € 41,90 |
| 1 | Cooler Master N300 (KKN1, closed) | € 32,95 | € 32,95 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 58,95 | € 58,95 |
| 1 | Seasonic S12G 450W | € 72,90 | € 72,90 |
| 1 | Crucial MX100 128GB | € 64,95 | € 64,95 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 94,95 | € 94,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 546,55 | |
Grafische kaart tweedehands!
Nog opmerkingen ivm systeem
- Welke grafische kaart raden jullie aan? Ik dacht aan R9 280x maar die maakt blijkbaar veel lawaai?
- CPU: i5 4460 of i5 4590 of X4 860K?
- Zou ik een processor koeler aanschaffen om het systeem stiller te maken?
- 'Passen' alle onderdelen op moederbord? Ik ben niet bekend met compabiliteit van alle onderdelen. Ik denk dan vooral aan de twee SSDs.
- Als ik merk dat 8gig RAM te weinig is, kan ik dan simpelweg dezelfde plaatje bijkopen en inpluggen?
Met dankende groet
Sven