Website voor B&B

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirod
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-05 11:33
Mijn ouders beginnen binnenkort een Bed & Breakfast. Nu moet hier een (basic) website voor gemaakt worden met wat foto's, info etc. Wellicht is een reserveringstool handig, maar niet noodzakelijk. Een overzicht van wanneer de B&B bezet is, lijkt me wel een goed idee. Ik ben een noob, maar volgens mij is het niet heel ingewikkeld om in Wordpress hiervoor een website te maken? Let wel: ik heb hier nul ervaring mee. Heeft er iemand tips? Is het handig om Wordpress te gebruiken of kan ik dit beter regelen via een van de vele aanbieders die je beloven om via een 'paar kliks' zelf een website in elkaar te zetten? Het lijkt me wel een uitdaging om het zelf via Wordpress te maken. Heeft er iemand tips qua hosting, geschikte template etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:52
Je zou iig snel een wordpress site in elkaar kunnen zetten zodat je alvast wat hebt. Dan kan je daarna rustig kijken naar het eventueel zelf ontwikkelen.
Vindbaarheid is toch het belangrijkste en features als een mooi overzicht van wanneer ze wel en niet kamers vrij hebben kan je altijd nog maken. Tot die tijd kunnen ze gewoon zelf een pagina in een cms als wordpress bijhouden waarop ze dit soort informatie aangeven.

[ Voor 46% gewijzigd door Caelorum op 26-03-2015 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:25
Wanneer ik naar mezelf kijk zou ik meteen willen zien wat er nog beschikbaar is op de dagen dat ik wil komen. Hier zijn waarschijnlijk wel plugins voor te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zit je niet met beetje overkill op wordpress, buiten de veiligheid dat je de site maar lekker laat gaan. Er zijn diverse 'tools' te vinden die gewoon plain html sites maken obv templates, dat lijkt me een stuk veiliger.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirod
Iedereen bedankt voor de snelle respons!
SinergyX schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 10:44:
Zit je niet met beetje overkill op wordpress, buiten de veiligheid dat je de site maar lekker laat gaan. Er zijn diverse 'tools' te vinden die gewoon plain html sites maken obv templates, dat lijkt me een stuk veiliger.
Bedoel je dan zoiets? http://nl.jimdo.com/ Wat is een van de beste aanbieders op dit gebied?
Wordpress is toch ook redelijk eenvoudig en veilig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:25

fub

Als je niet steeds op wil komen draven als je ouders iets op de website gewijzigd willen hebben, dan is het verstandig om geen statische HTML (al dan niet op basis van templates) te nemen, maar naar een CMS als Wordpress gaan. Da's gewoon simpel genoeg dat ze zelf content toe kunnen voegen.
Voor Wordpress zijn er ook gewoon plugins voor boekingen -- bijvoorbeeld deze. Hoef je dat niet zelf te maken.

Als je de updates goed bijhoudt is Wordpress niet onveiliger dan andere systemen, en veiliger dan een zelf-geschreven systeem (want het wordt bijgehouden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

mirod schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 11:02:
Iedereen bedankt voor de snelle respons!

Bedoel je dan zoiets? http://nl.jimdo.com/ Wat is een van de beste aanbieders op dit gebied?
Wordpress is toch ook redelijk eenvoudig en veilig?
Zeker, mits hij up to date blijft.

Anders kom je in zaken zoals dit weer te zitten:
nieuws: Duizenden WordPress-sites serveren nog steeds malware

CMS is leuk als ze ook weten hoe het werkt, je wint niet tov statische pagina's als ze daarna nog niet weten in een wordpress te kunnen werken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirod
Jullie advies zou dus zijn om niet met WordPress te gaan klooien?
Ik heb dit gevonden: www.webslim.nl Zou dat iets zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:15
Het feit dat het opgeheven is spreekt boekdelen :+

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirod
BeefHazard schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 10:09:
Het feit dat het opgeheven is spreekt boekdelen :+
Excuses, verkeerde URL, moet www.webslim.net zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-07 12:50

Mavamaarten

Omdat het kan!

mirod schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 10:23:
[...]

Excuses, verkeerde URL, moet www.webslim.net zijn.
Ziet er niet heel slecht uit, maar wel overpriced. €149 voor een domein + hosting is duur. Dan kan je beter een wordpress-site zelf opzetten. Zolang je wordpress up to date houdt, kan er weinig mislopen.

[ Voor 26% gewijzigd door Mavamaarten op 28-03-2015 10:33 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirod
Mavamaarten schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 10:32:
[...]

Ziet er niet heel slecht uit, maar wel overpriced. €149 voor een domein + hosting is duur. Dan kan je beter een wordpress-site zelf opzetten. Zolang je wordpress up to date houdt, kan er weinig mislopen.
Hosting + domeinnaam kost normaal gesproken toch rond de 10,- per maand? Dat zou op 120,- per jaar uitkomen. Webslim biedt een complete site (basic weliswaar) voor 149,- incl hosting etc. Voor die 30,- verschil kan ik zelf niet lopen ploeteren toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n8n
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:32

n8n

Ik zou meteen kirby cms pakken voor zoiets. Simpel en doeltreffend. Gaat je veel grijze haren schelen tegenover wordpress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydgy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-07-2023
Zou niet eens de moeite nemen je hebt op internet genoeg zzp'ers die voor 350 euro de site bouwen en je hoeft daarvoor alleen een hostingpakketje van een paar euro af te nemen bij een hostingprovider. Pm mij maar als je interesse hebt weet wel iemand die het zo voor je in elkaar zet.

Kan je daarna zelf alles onderhouden en update wp is niet makkelijk aan te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:14
SinergyX schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 10:44:
Maar je kan toch je Wordpress updates automatisch laten doorvoeren?
En je hebt ook hosted Wordpress met eigen domein (https://en.support.wordpress.com/domains/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-04 20:55

Ultimation

Het is als Appels en peren

Hebben je ouders budget hiervoor? Leuk dat je een website wil maken maar je wilt ook dat de website gevonden word. Je ouders kunnen hierdoor weer klanten trekken. Ik zou je ouders adviseren om gewoon een web development bureau in de arm te nemen.

[ Voor 26% gewijzigd door Ultimation op 28-03-2015 12:58 ]

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:53

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik zou niet eens een webdevelopment bureau in de arm nemen. Dat is eigenlijk veel te duur. Je kunt beter aansluiting zoeken bij een al bestaand platform. Denk bijvoorbeeld aan airbnb. Niet alleen hebben ze alles wat je nodig hebt al geimplementeerd (presentatie, boekingen, beschikbaarheid, betaling), ze hebben ook al veel bezoekers waardoor je automatisch beter gevonden wordt.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-04 20:55

Ultimation

Het is als Appels en peren

Goede oplossing Janoz. Daar had ik niet aan gedacht. Het uiteindelijke doel is bezoekers trekken. AirBnb is een platform bij uitstek geschikt hiervoor. Dat zou eventueel nog te combineren zijn Groupon en/of Social Deal.

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
mirod schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 11:09:
[...]

Hosting + domeinnaam kost normaal gesproken toch rond de 10,- per maand? Dat zou op 120,- per jaar uitkomen. Webslim biedt een complete site (basic weliswaar) voor 149,- incl hosting etc. Voor die 30,- verschil kan ik zelf niet lopen ploeteren toch?
Nee, hosting kost 4 euro per maand en een domein iets van 7 euro per jaar. Neem het aller goedkoopste shared webhosting pakketje bij Leaseweb of TransIP of OVH om maar wat te noemen, met Linux.

Je krijgt dan FTP gegevens en gegevens om op een control panel in te loggen. Op je control panel maak je een database aan (daar is gewoon een knopje voor), en via FTP upload je wordpress. Je gaat daarna naar de website, waarna je je databasegegevens die je van je control panel kreeg invult, en je hebt een wordpress site. Zet dan wel even automatische updates aan, dat kan volgens mij sinds wordpress 4. Thema kan je op sites als bijv. Themeforest vinden, installatie is ook makkelijk: een bestandje uploaden en je kan hem gebruiken.

Ploeteren: nope.
Kosten: laag.
Resultaat: prima.

Kijk ook naar dingen zoals gepost was als airbnb en andere verzamelsystemen, qua toegankelijkheid en publiek vrij groot, meer dan wat je met een eigen site kan doen. Een eigen site heeft wel als voordeel dat je ook voor mensen die die systemen niet gebruiken toegankelijk bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
1-click Wordpress via One.com, voor nog geen 2 euro per maand. Wordt automatisch up-to-date gehouden, dus daar heb je ook geen omkijken naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirod
HuHu schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 17:36:
1-click Wordpress via One.com, voor nog geen 2 euro per maand. Wordt automatisch up-to-date gehouden, dus daar heb je ook geen omkijken naar.
Dit ziet er wel goed uit (en goedkoop). Ik denk dat het voor de b&b sowieso goed is om een eigen website te hebben. Daarnaast wil ik de b&b aanmelden bij diverse boekingssites (indien de kosten opwegen tegen de baten). Ik denk dat ik voor www.webslim.net kies of one.com. Als ik besluit om site toch zelf te maken in WordPress is Customizr dan een goede (gratis) theme? Deze had ik zelf gevonden na wat zoekwerk. Of weet er iemand een betere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Barryvdh schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 12:48:
[...]

Maar je kan toch je Wordpress updates automatisch laten doorvoeren?
En je hebt ook hosted Wordpress met eigen domein (https://en.support.wordpress.com/domains/)
Ik ben ook op zoek naar een no nonsense wordpress host. Heb al een paar hosters gehad maar elke keer moest je weer updaten ed.

Heb jij ervaring met de officiële wordpress hosting en dan met name de snelheid van de sites die er gehost worden?

Laat maar zitten, klein nadeeltje als je daar laat hosten

Uploading custom themes or plugins is not supported on WordPress.com, as are certain HTML codes and scripts. FTP access to your files is not available.

[ Voor 16% gewijzigd door Ernemmer op 28-03-2015 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
mirod schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 19:17:
[...]

Dit ziet er wel goed uit (en goedkoop). Ik denk dat het voor de b&b sowieso goed is om een eigen website te hebben. Daarnaast wil ik de b&b aanmelden bij diverse boekingssites (indien de kosten opwegen tegen de baten). Ik denk dat ik voor www.webslim.net kies of one.com. Als ik besluit om site toch zelf te maken in WordPress is Customizr dan een goede (gratis) theme? Deze had ik zelf gevonden na wat zoekwerk. Of weet er iemand een betere?
Webslim draait zelf ook op WordPress. Het lijkt me dus een vrij dure oplossing, aangezien de kans groot is dat ze gewoon een door hun aangepaste wordpress voor je klaarzetten.

Voor de thema's moet je zelf even Googlen. Ik zou vooral kijken of ze goed worden onderhouden, regelmatig bijgewerkt, vaak gedownload en positieve recensies.

[ Voor 8% gewijzigd door HuHu op 28-03-2015 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
mirod schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 19:17:
[...]

Daarnaast wil ik de b&b aanmelden bij diverse boekingssites (indien de kosten opwegen tegen de baten).
Ik heb dit topic gevolgd maar omdat ik zelf een reserveringssysteem ontwikkel, leek het mij niet verstandig om dat hier te promoten.
Maar nu ik die zin lees lijkt het mij wel verstandig om hier iets over te melden.

Expedia, Booking.com, Hotels.nl, etc. zijn allemaal aanbieders.
Het probleem waar je tegenaan gaat lopen is je capaciteit.

Stel je hebt 10 kamers en nu wordt er 1 gereserveerd op Expedia. Je moet dan bij alle andere aanbieders opgeven dat je er nog maar 9 hebt.
Idem scenario als iemand gewoon via je eigen website reserveert.

Ja, het is mogelijk om via een API alles te synchroniseren. De vraag is of jij er weken tijd in wil stoppen om dit alles te programmeren.

Je kan het denk ik beter overlaten aan bestaande systemen en 1 plugin in je website voor het zoeken en boeken.

Ik zal geen software pakketten noemen omdat ik er zelf 1 ontwikkel, maar een beetje googlen zou je een overmaat aan oplossingen moeten geven.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-03 09:33

_Thanatos_

Ja, en kaal

@DJMaze, als je de TS er serieus mee verder kunt helpen, kun je denk ik best een pakket (of 2) noemen... TS is blijkbaar novice op dit gebied, en weet misschien niet eens welke zoektermen handig zijn.

That said, Booking.com lijkt me een prima optie om es mee te beginnen. Dan hoef je maar wat basic spullen aan te leveren, en een website hebben is (nog) niet nodig. Kun je eerst nadenken over hoe je wilt gaan schreeuwen dat je uberhaupt bestaat (social media, google maps/places, reisgidsen, etc).

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
Beschikbaarheid is zo fundamenteel aan een B&B, dat zou ik niet zomaar afdoen als onderdeel van het bouwen van een '(basic) website'. Die beschikbaarheid tonen is vaak een bijproduct van reserveringstools. Of je nou een website hebt of niet, voor een klant moet reserveren anno 2015 vlekkeloos en efficiënt verlopen. Online kunnen reserveren lijkt mij dan juist zeer belangrijk, of het nou via een eigen reserveringstool is of via derde partij. Als klant kost het me nodeloos veel tijd om talloze B&B's af te mailen/bellen om te kijken of ze nog plek hebben, omdat ze geen online beschikbaarheid tonen (tijdje geleden nog gedaan), zeker als je met een groep mensen een plek zoekt ('ik heb contact gezocht met deze B&B, maar die heeft geen plek; wat nu?' ...Mailtjes over en weer... 'Deze heeft alleen plek voor 3; wat nu? etc.)

Als klant is mijn gedachtegang: ik zoek gewoon een B&B in omgeving X voor Y personen in periode A-B. Het eerste zoek ik dan via bekende sites zoals die eerder zijn gemeld, want de filteropties maken het eenvoudig om snel opties te vinden die voldoen aan de criteria. Dat lukt (nog) niet via Google. Als bonus bekijk ik dan nog eigen website van de B&B, maar slechts ter bevestiging/weerlegging van de indruk die ik al had.

Wanneer meerdere B&B's aan de criteria voldoen, pas ik meer criteria toe: beschikbaarheid, prijs, reviewscore en reserveringsgemak (moet ik een paar keer heen-en-weer mailen en een dag wachten, of kan ik online boeken en direct bevestiging krijgen).

Ik zou de customer journey wat beter onderzoeken en idd qua marketing de moeite eerst stoppen in andere kanalen, m.n. kanalen waar men recenties achterlaat (een factor die doorslaggevend is). Mocht dat goed lopen en ook klanten bevestigen via reviews dat de B&B bestaansrecht heeft, kun je later altijd nog uitbouwen.

Mogelijk doelt DJMaze op tools zoals:
http://www.getapp.com/cus...tion-system/alternatives/

Cogito ergo dubito

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirod
Boelie-Boelie schreef op woensdag 01 april 2015 @ 13:27:
Beschikbaarheid is zo fundamenteel aan een B&B, dat zou ik niet zomaar afdoen als onderdeel van het bouwen van een '(basic) website'. Die beschikbaarheid tonen is vaak een bijproduct van reserveringstools. Of je nou een website hebt of niet, voor een klant moet reserveren anno 2015 vlekkeloos en efficiënt verlopen. Online kunnen reserveren lijkt mij dan juist zeer belangrijk, of het nou via een eigen reserveringstool is of via derde partij. Als klant kost het me nodeloos veel tijd om talloze B&B's af te mailen/bellen om te kijken of ze nog plek hebben, omdat ze geen online beschikbaarheid tonen (tijdje geleden nog gedaan), zeker als je met een groep mensen een plek zoekt ('ik heb contact gezocht met deze B&B, maar die heeft geen plek; wat nu?' ...Mailtjes over en weer... 'Deze heeft alleen plek voor 3; wat nu? etc.)

Als klant is mijn gedachtegang: ik zoek gewoon een B&B in omgeving X voor Y personen in periode A-B. Het eerste zoek ik dan via bekende sites zoals die eerder zijn gemeld, want de filteropties maken het eenvoudig om snel opties te vinden die voldoen aan de criteria. Dat lukt (nog) niet via Google. Als bonus bekijk ik dan nog eigen website van de B&B, maar slechts ter bevestiging/weerlegging van de indruk die ik al had.

Wanneer meerdere B&B's aan de criteria voldoen, pas ik meer criteria toe: beschikbaarheid, prijs, reviewscore en reserveringsgemak (moet ik een paar keer heen-en-weer mailen en een dag wachten, of kan ik online boeken en direct bevestiging krijgen).

Ik zou de customer journey wat beter onderzoeken en idd qua marketing de moeite eerst stoppen in andere kanalen, m.n. kanalen waar men recenties achterlaat (een factor die doorslaggevend is). Mocht dat goed lopen en ook klanten bevestigen via reviews dat de B&B bestaansrecht heeft, kun je later altijd nog uitbouwen.

Mogelijk doelt DJMaze op tools zoals:
http://www.getapp.com/cus...tion-system/alternatives/
Dit zijn heel goede tips, hartelijk dank hiervoor! Ik ben me bewust van het feit dat de vindbaarheid van de website en de mogelijkheid om direct te boeken (bijvoorbeeld via sites als Booking.com) wellicht nog belangrijker is dan de website an sich. Ik ga eerst in kaart brengen wat de belangrijkste boekingssites zijn en welke kosten ze in rekening brengen (Booking.com vraagt volgens mij bijvoorbeeld 16% van het reserveringsbedrag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Booking.com inderdaad rond de 15%
Wij 1% maar dan betaal je ook nog eens voor de Windows OS software 250€ tot 600€ per jaar (afhankelijk van features).
Maar als je onze software ook koppelt met Booking.com dan is dat dus 15% voor hun + 1% voor mij.

Dat soort dingen moet je dus ook rekening mee houden.

Zoek op: Hospitality of PMS (Property Management Software)

Als je ook met CreditCards wil werken is PCI Compliance ook belangrijk.

Als de BnB in België is, dan is de fiscale kassa verplicht.
Als je dan voor een online systeem kiest wordt het voor de fiscus onmogelijk om je POS omzet te ontvangen (gelukkig nog geen probleem in Nederland).

Neem dit soort dingen mee in je overwegingen.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Pagina: 1