Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:26
Hallo,

Ik heb in me bijkeuken een ledstrip opgeplakt. Nu ben ik echt geen held met stroom, aansluiten en solderen enzo.

Nu heb ik naar informatie zoeken gezien dat je van die click kabels hebt waarvoor je niet hoeft te solderen.

De ledstrip is ongeveer twee meter lang, iets meer welke voeding kan ik hiervoor het beste gebruiken? Het liefst zou ik met een aan en uit schakelaartje net zoals een nachtlampje of iets uitzetten.

Wie kan me hierover adviseren? En me vertellen waar ik dit het beste kan kopen?

Alvast bedankt!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Dus je hebt nu alleen de strip zelf? Post om te beginnen maar eens foto, want de informatie is zo wel erg summier.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• Jordyz
Erasmo schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 19:19:
Dus je hebt nu alleen de strip zelf? Post om te beginnen maar eens foto, want de informatie is zo wel erg summier.
Ja, ik heb op dit moment alleen een ledstrip. Mijn excuses over de weinige informatie, ik ben namelijk zelf geen expert in elektronica.

Ik heb een led strip onder een keukenkastje gemaakt, deze heb ik bij de action gekocht en een ander deel heb ik voor ergens anders gebruikt. Nu zit er dus geen aansluiting of niks.

Nu heb ik gelezen dat je een kabel moet aansluiten (met zo'n click systeem of erop solderen) maar waar moet deze kabel dan naar toe?

Ik zoek dus eigenlijk de benodigdheden om de rest af te maken, de led strip hoeft alleen maar wit licht te geven.

Led Strip -> kabeltje (RGB) -> en daarna? Moet ik dan een voeding aansluiten en op die voeding dan aansluiten in het stopcontact?

Het is namelijk de bedoeling dat ik deze schakelaar https://www.ledstripxl.nl...oor-LED-strips-Zwart.html ertussen ga zetten.

Kan iemand me uitleggen wat ik verder nog voor kabels en voeding nodig heb om dit te realiseren?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:53

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Nogmaals, post even fotos van wat je nu hebt.

Wise enough to play the fool

• Jordyz
teacher schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 10:55:
Nogmaals, post even fotos van wat je nu hebt.
Op dit topic mag een slotje, het is inmiddels al opgelost. Heb gemerkt dat het via een forum niet zo makkelijk is om alles uit te leggen heb het aan iemand gevraagd.

Bedankt.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:53

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

En, hoe heb je het nu opgelost?

Als er mensen zijn met een vergelijkbaar probleem willen ze dit graag weten natuurlijk. :)

Wise enough to play the fool

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-11 18:11
Inderdaad, zou je even kunnen vertellen wat je hebt gedaan? Ik zit hier ook vast..

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Pagina: 1