Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Ruis in Boxen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.890 views

• bowldave
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 18-04 17:13
Hoi

Ik heb een 2de hands Sony STR-DE545 gekocht.
Aangesloten op mijn nieuwe JBL 610 5.1 set en helaas heb ik een zachte ruis in alle boxen.
Ik heb hem even helemaal apart gezet en nog met een andere set boxen geprobeerd maar had ik hetzelfde.
Het is niet heel hard en de ruis word ook pas harder bij echt hoge volumes.
De bekabeling is gewoon goed.

Ik heb iets gelzen over een geaard snoer op de versterker, maar ik heb nog nooit een versterker gehad met aarde???

Hij koste me maar 20 euro dus tis geen ramp. Maar zit er een defect in de versterker?

• Jeffrey v. Hees
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 16-04 16:13
Hele "domme" vraag, maar staat je versterker niet te hard ten opzichte van het input-volume?

hoeveelpk.nl

• ViolatoR
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 18-04 15:00
Als ik het zo hoor heb je het in principe gewoon over de signal to noise ratio van je receiver, je zou het ook eigenlijk niet mogen horen als je gewoon muziek luistert/ films kijkt. Waarschijnlijk hoor je het ook alleen maar bij stiltes en dan moet je er ook wel aardig dicht op zitten of niet? (tenzij volume vol open staat uiteraard ;p)

fotoblog

• bowldave
Als ik het volume op 0 zet hoor ik geen ruis,
Zodra ik het volume op 1 zet hoor ik het.
Zonder muziek of andere effecten door mijn rechts en links achter speakers hoor ik het niet.
Maar het komt ook uit de 3 voor boxen.

Als ik mijn volume boven de 12 draai word de ruis pas harder, maar volume op 12 is al zo hard dat je dat niet in huis gebruikt..

Het is dus storend bij rustige scenes met alleen spraak of stilte..

Maar goed het is er wel.. Maar Violater je slaat de spijker op zijn kop!

• ViolatoR
Als het volume op 0 staat wordt er ook geen signaal meer doorgestuurd naar de luidsprekers, ik heb hetzelfde namelijk met een marantz sr4300 versterker. Ik stoor me er niet aan omdat het in mijn geval zo zacht is dat je het eigenlijk alleen hoort wanneer het stil in de kamer is en je dicht op de luidspreker gaat zitten.

Ik ben bang dat je er voor de rest weinig aan kan doen behalve er aan 'wennen'.

fotoblog

• bowldave
Hoe zit het met een neiuwe versterker, een hedendaagse? ik ga van de zomer kijken naar iets met bluetooth of wifi, die zijn dan wel ruisvrij toch?

• ViolatoR
Nieuwe versterkers hebben dit ook gewoon, kijk maar naar de specs van nieuwere amps en zoek naar Signal to Noise ratio.

fotoblog

• mvdam
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 16:05

mvdam

Tweaker-Gekkie

Zit de versterker toevallig aangesloten op een verdeelstekkerblok waar zo'n lampje in zit? :).

Nissan Leaf 2016 30kWh Tekna

• bowldave
ja zit in een verdeelstekker, maar ik heb hem ook al aangesloten op andere stopcontacten.
en dat geeft geen verbetering.

• bowldave
quote:
ViolatoR schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:19:
Nieuwe versterkers hebben dit ook gewoon, kijk maar naar de specs van nieuwere amps en zoek naar Signal to Noise ratio.
hoe lager de ratio hoe minder de ruis?

• Sjaaky
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 19-04 21:30
quote:
bowldave schreef op zondag 29 maart 2015 @ 12:15:
Hoe zit het met een neiuwe versterker, een hedendaagse? ik ga van de zomer kijken naar iets met bluetooth of wifi, die zijn dan wel ruisvrij toch?
Mijn avr1910 van 6 jaar oud geeft digitaal aangesloten pas een hoorbare ruis als ik hem zo hard zet dat je als je naast elkaar op de bank zit, je met stem verheffing moet praten om elkaar te verstaan. Dat is zo rond stand 80 a 90 van de 100. In de praktijk staat de versterker bijna nooit zo hard.
quote:
bowldave schreef op maandag 30 maart 2015 @ 15:34:
[...]
hoe lager de ratio hoe minder de ruis?
Hoe hoger de ratio hoe groter het verschil tussen het signaal (dat wat je wilt horen) en de ruis. Dus hoe hoger de ratio hoe minder de ruis :).

• bowldave

dit zijn alle specs kan er weinig over ratio vinden denk ik?

• DaanVerwaaij
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 15-03-2018
Heb zelf ook dat probleem gehad met verschillende goedkope receivers. Enige wat je kunt doen lijkt me het aanschaffen van een kwalitatief goed apparaat. Zelf heb ik vorige week een Onkyo HT-RC630 aangeschaft en daarvoor had ik een philips lx700, beiden goed materiaal waar absoluut geen ruis op zat.

• bowldave
zag die onkyo al op bol.com. heeft die ook bluetooth of wifi?

• bowldave
afgezien van eventuele ruis,
met een nieuwere receiver, verbeterd dat geluid in de boxen?

• Equilibre
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 09-02 22:45
Calibratie uitzetten in menu.

• sonsan
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 20:37
Het probleem zal toch wel na bijna vier jaar opgelost zijn.......? Je reageert op een post uit 2015!

• teacher
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23:04

teacher

Moderator Consumentenelektronica

Dysgaf!

En de tweede kick van een oud topic.
@Equilibre check even de datum pls. En een reactie van iets meer dan twee woorden stellen we ook op prijs :)

Wise enough to play the fool

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True