Technicolor 7210 snelheid icm router kakt in (Ziggo)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:10

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Ik had bij Ziggo altijd naar tevredenheid een Arris modem in bridge mode in gebruik i.c.m. mijn Alles-in-1-Extra en een D-Link DIR-655. Het ding haalde strak de 180Mbit (voor de recente verhoging). Op een dag viel mijn verbinding uit en wilde niet meer online. Er is toen een Ziggo monteur bij mij thuis geweest en die heeft wat aanpassingen gedaan aan het ISRA punt. De verbinding deed het weer, maar ik haalde nog maar zo'n 155mbit meer. Ik had de Ziggo helpdesk gebeld en mij werd verteld dat dit "oude modem" niet geschikt meer was en ze zouden een nieuwe opsturen.

Het eerste modem wat werd opgestuurd was een Cisco en die wilde helemaal niet. Het ding leek in een reboot loop te zitten en viel steeds uit. Weer gebeld naar Ziggo en weer een nieuw modem geregeld. Toen kwam de Technicolor TC7210. Aangesloten en de verbinding was er. Snel even gecheckt, maar helaas, nu kwam ik niet verder dan de 135mbit.

Weer de klantenservice gebeld en op afstand keken ze e.e.a. na. Er was toch "ergens een signaalprobleem", was de conclusie. Ze zouden een monteur sturen die het probleem ging oplossen. Ik had ondertussen op mijn D-Link router gezien dat ik een DHCP adres kreeg van 192.168.178.10. Dat betekende dat de Technicolor niet in Bridge mode stond. Ik de webpagina helemaal doorgespit, maar ik kon geen bridge mode vinden. Klantenservice gebeld en die zouden het op afstand regelen. Na het gesprek moest ik 5 minuten wachten en daarna mijn D-Link herstarten.

Zo gezegd zo gedaan. D-Link herstart na 5 minuten, maar ik kreeg helemaal geen IP adres meer. Na een paar keer herstarten ook niet. Daarna de Technicolor een paar keer herstart, maar ook geen effect. Toen heb ik de Technicolor maar even naar Factory defaults gezet met de Universal Reset Tool (paperclip) en mijn laptop direct op LAN1 aangesloten van het apparaat. Ik kreeg een IP adres en voor de gein testte ik de verbinding op speedtest.net en kreeg het volgende resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/fNQMPX2WpPHfb1pESE6mq4hb/full.jpg?nohitcount=1

Ik helemaal blij natuurlijk, de verbinding was toch goed. Mijn laptop eraf gekoppeld en mijn D-Link router weer aangesloten op LAN1 van de Technicolor. Ik kreeg weer een 192.168.178.10 adres en de snelheid was weer 130Mbit. doh! Er lijkt wel een verband tussen de maximale snelheid en bridge mode. Met het Arris modem (die geen ingebouwde router had) haalde ik ook makkelijk de 180Mbit met dezelfde D-Link Router.

Toen ik nu de Ziggo helpdesk wilde bellen was het al 00:00 en gingen ze helaas dicht.

Nu heb ik de volgende vragen:

Heeft iemand dit modem, de Technicolor 7210 in bridge mode staan? Kun je dit echt niet zelf doen en moet Ziggo dat doen?

Weet iemand misschien te verklaren hoe het kan dat ik de maximalesnelheid niet behaal wanneer het modem niet in Bridge mode staat? (alhoewel ik nog niet zeker weet of dat echt het probleem oplost natuurlijk).

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 646678

Een modem moet je inderdaad via Ziggo in bridge zetten, dit kan je zelf niet doen.

Nadat de modem in bridge is gezet, probeer dan eens de modem en de router uit te zetten, dan eerst de router aan en als deze volledig is opgestart de modem aanzetten (modem opstarten kan 5-10 minuten duren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Dat heb ik gisteren ook geprobeerd op aangeven van de Ziggo medewerker. Helaas ging dat blijkbaar niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:26
Test je router anders eens even? Probleem lijkt mij eerder daar in te zitten. Dit kan je doen binnen je netwerk een utp in de WAN en LAN te doen en dan een speed benchmark op te zetten. Kom je < 135Mbit uit (volgens smallnetbuilder zou je d-link wan>lan 257 mbit moeten halen) dan is misschien je router aan het overlijden.

edit: Ik snap je verband met bridge trouwens niet zo goed. Als jij je pc direct in het modem doet zonder router en de maximale snelheid haalt dan krijg je toch ook een 192 adres? En staat hij dus nog steeds niet in bridge mode?

[ Voor 26% gewijzigd door laurens0619 op 26-03-2015 10:48 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Niet om het een of het ander, maar waarom wil je in vredesnaam een stokoud 2.4GHz-only 2x2 MiMo router gebruiken ipv een splinternieuwe dualband WiFi-ac modemrouter die ook nog 3x3 MiMo doet?

Als je niet overal in huis dekking hebt met de TC7210 (wat goed kan als dat ding in meterkast staat en je een betonnen eengezinswoning hebt), gebruik die oude DIR-655 als AP op zolder, niet als vervangende router :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Het probleem is de locatie van het modem. Die staat in de meterkast. Onder de vloer (kruipruimte) heb ik een kabel getrokken naar de woonkamer en daar staat de D-Link router. Vanaf dat punt krijgen de meeste devices bekabeld verbinding (PC, PS3, Airport Express en een verbinding naar de bovenverdiepingen).

Wat ik eventueel wel kan doen is de D-Link puur als switch gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:55
Je kunt dat ziggo modem het beste weer normaal laten zetten (niet in bridge mode) en die D-link als accesspoint schakelen.
Dan heb je het beste van beide werelden.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk2015
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik heb een vergelijkbaar probleem. Altijd de alles-in-1 met 120/20 gehad. Nu over gestapt naar de Connect en play ivm de Horizon box.
Van Ziggo dus een nieuwe router gekregen. Standaard staat ie op router mode, maar omdat ik een Asus router heb die ook vpn-server ondersteunt, wil ik de Asus als router houden. Met twee routers achter elkaar haalde ik nog steeds de 120/20. Twee routers achter elkaar werkt natuurlijk slecht met dubbele NAT. Nadat Ziggo de Technicolor in bridge mode had gezet, haal ik een 60-80/20 snelheid. Waardeloos dus.
Ik kan de Technicolor weer terug laten zetten in router-mode en dan de Asus op een dmz zetten. Ideaal is dat natuurlijk niet.

Ik moet zeggen dat de Ziggo monteur play en connect niet echt fraai installeert. De Technicolor wordt op de plek van de Cisco gezet, met de bestaande Asus router erin geprikt. Wordt verder niets gezegd over dubbele router. En dan blijkt dat de Horizon box ook een access point is met eigen SSID. Inmiddels dat allemaal wel uit gezet. Maar na oplevering had ik mijn bestaande wifi ssid's op 2.4 en 5 GHz, een Ziggo... op 2.4 en 5 en een HZN... op 2.4 en 5 GHz. Dan is het ook niet zo gek dat het druk wordt op de Wifi banden...

[ Voor 3% gewijzigd door Henk2015 op 08-10-2015 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-04 13:01
SSID's die je ziet zegt helemaal niets over vulling van het spectrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-04 14:45
Henk2015 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 17:05:
Ik heb een vergelijkbaar probleem. Altijd de alles-in-1 met 120/20 gehad. Nu over gestapt naar de Connect en play ivm de Horizon box.
Van Ziggo dus een nieuwe router gekregen. Standaard staat ie op router mode, maar omdat ik een Asus router heb die ook vpn-server ondersteunt, wil ik de Asus als router houden. Met twee routers achter elkaar haalde ik nog steeds de 120/20. Twee routers achter elkaar werkt natuurlijk slecht met dubbele NAT. Nadat Ziggo de Technicolor in bridge mode had gezet, haal ik een 60-80/20 snelheid. Waardeloos dus.
Ik kan de Technicolor weer terug laten zetten in router-mode en dan de Asus op een dmz zetten. Ideaal is dat natuurlijk niet.

Ik moet zeggen dat de Ziggo monteur play en connect niet echt fraai installeert. De Technicolor wordt op de plek van de Cisco gezet, met de bestaande Asus router erin geprikt. Wordt verder niets gezegd over dubbele router. En dan blijkt dat de Horizon box ook een access point is met eigen SSID. Inmiddels dat allemaal wel uit gezet. Maar na oplevering had ik mijn bestaande wifi ssid's op 2.4 en 5 GHz, een Ziggo... op 2.4 en 5 en een HZN... op 2.4 en 5 GHz. Dan is het ook niet zo gek dat het druk wordt op de Wifi banden...
Wat betreft je lage snelheid : meld het bij Ziggo.

Wat betreft de installatie :
Die monteurs werken waarschijnlijk met bepaalde instructies, namenlijk het installeren/plaatsen van hun eigen geleverde modem en daarna het spul werkend achterlaten bij de klant. Hij heeft zich hier keurig aan gehouden. Wat er daarna nog aan consumenten apparatuur en andere exotische configuraties aangekoppeld zitten valt buiten de opdracht en is voor de consument zelf.
Pagina: 1