2TB HDD voor games en bulk opslag

Pagina: 1
Acties:

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Mijn HDD is aan vervanging toe. Om nu een 1TB HDD te nemen vond ik wel wat krap worden gezien ik op het moment druk bezig ben met recorden van games, veel opslag dus. Als het een 1TB HDD moest zijn had ik een WD Blue genomen, maar ik wil 2TB en helaas zijn er die niet in de blauwe variant. Na lang wikken en wegen toch maar een topic aangemaakt omdat jullie waarschijnlijk beter weten welke HDD ik nodig heb.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
Ik zoek een 2TB HDD ter vervanging van mijn 500GB HDD (5 jaar oud)
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Tja, ik hoop rond de 80-90 euro uit te komen...

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Ik heb een sterke voorkeur voor WD, aangezien ik daar nooit, maar dan ook echt nooit problemen mee heb gehad.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
De schijf komt in een Corsair C70 kast, met een Asus VII Ranger moederbord met daarop een 4690k, 8gb ram en een r9 290 :) . De schijf gaat gebruikt worden om games op te zetten die ik niet op mijn ssd wil. Op dit moment heb ik BF3 als zwaarste spel op de 500GB HDD. Verder gaat de schijf gebruikt worden om muziek, documenten, redelijk wat video's en foto's en wat programmaatjes op te zetten.

Ik zelf heb aan een WD Green 2TB gedacht en een WD Red 2TB. Ik twijfel echter omdat de WD Greens wat langzamer zijn en de Reds bedoelt zijn voor NAS gebruik (toch?).

Ik hoop dat jullie suggesties hebben, want ik weet het even niet meer...

Alvast bedankt!

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:02
green en red zijn intern het zelfde. alleen andere firmware. greens kunnen prima in een desktop. en het verschil ga je niet echt merken. anders kan je ook nog naar de black serie kijken.

alleen verbruikt die iets meer stroom. word warmer en meer herrie. en kost meer.

http://www.legitreviews.c...black-hard-drives_1077/10

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-02 21:59
Als ik me het goed herinner draaien green & reds op 5400 rpm

Blacks draaien op 10400 7200rpm, wat een stuk sneller is.
The Caviar Black 2 TB drive was on average 40% faster than the WD Caviar Green in all six of our benchmarks, which was amazing.
Read more at http://www.legitreviews.c...77/10#htxB26H7jqptWQPh.99
Ik zou sowieso een 7200rpm pakken voor die doeleinden. Dat performance verschil merk je wel ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Rann op 26-03-2015 10:30 ]

• pwillemske
  • Niet online
Dus een black is aan te raden ondanks de meerprijs??

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• pwillemske
  • Niet online
Daar heb ik ook al naar gekeken, maar ik krijg het gevoel dat seagate steeds onbetrouwbaarder wordt als ik die reviews lees...wel goedkoper...maar ik betaal liever iets meer voor betere kwaliteit (correct me if i'm wrong :) )

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• pwillemske
  • Niet online
Nou ja, per se WD is wel een beetje overdreven, maar ik heb met Seagate slechte ervaringen (veel kapotte schijven, toen een keer WD gepakt en nog nooit een kapotte gehad...). Met Toshiba heb ik geen ervaring, die WD schijf had ik nog nooit gezien :X .

Als ik het goed begrijp:

WD Green --- ongeschikt voor mijn gebruik (te langzaam)
WD Red ------ ook ongeschikt voor mijn gebruik
WD Black ---- te duur voor wat het biedt
WD Purple --- ook totaal ongeschikt voor mijn gebruik
WD Blue ------ helaas geen 2TB variant beschikbaar (best vreemd eigenlijk :'( )
WD Desktop - de ideale schijf, maar 5400RPM waardoor ik beter de Green kan nemen O-)
Seagate ------- zelf slechte ervaringen, misschien kunnen jullie mij overhalen door eigen ervaringen in te zetten :P .
Toshiba ------ kan ik geen oordeel over maken, nog nooit ervaring mee gehad :X

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Verwijderd

Ik heb zelf zeer slechte ervaringen met de Green drives van WD, deze vielen bij mij bij met bosjes om.
De WD Black drives daar in tegen draaien tot de dag van vandaag met behoorlijk gebruik nog steeds zonder problemen. Ondanks het prijsverschil vind ik het wel waard om voor Black te gaan.

• pwillemske
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 14:26:
Ik heb zelf zeer slechte ervaringen met de Green drives van WD, deze vielen bij mij bij met bosjes om.
De WD Black drives daar in tegen draaien tot de dag van vandaag met behoorlijk gebruik nog steeds zonder problemen. Ondanks het prijsverschil vind ik het wel waard om voor Black te gaan.
Ik heb daar in tegen 5 jaar lang (in mn oude pc) met een 1TB WD Green gewerkt, maar het laatste jaar was ie toch wel erg langzaam...

Maar wat is er mis met Red drives?? Die zijn toch ook van goede kwaliteit??

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• loki504
Ja hoor. Red is niet mis mee. Maar zijn die ook niet te langzaam? Zijn zover ik weet het zelfde als green maar met een andere(meer nas gerichte firmware). Iets duurder als green. Maar ook meer garantie als green.

• pwillemske
  • Niet online
Ik denk dat ik toch voor de Green ga, er komen maar een aantal spellen op en de rest zijn bestanden...
Daarnaast vind ik het ook wel fijn als de HDD stil is, wat nu niet het geval is (WD Blue). De snelheidsverschillen zullen in de praktijk wel wat verschillen, maar die aantal seconden maakt mij niet uit, daar heb ik een ssd voor :P

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 21:23

HKS-Skyline

Vroooom ?

Het verschil tussen red en green is niet groot, maar ik gok dat met het laden van spellen de green toch beter presteerd. Ik zou gewoon voor een Green gaan tenzij je meer geld uit wilt geven voor de extra garantie van de red.

• loki504
Gewoon de green nemen. En later een nog grotere sdd en daar al je non bulk op zetten😃

• pwillemske
  • Niet online
loki504 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 15:28:
Gewoon de green nemen. En later een nog grotere sdd en daar al je non bulk op zetten😃
Ja inderdaad, ik heb nu een 250gb ssd, maar begint toch wat krap te worden met 3 grote games O-)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Pagina: 1