CPU koeling nodig!

Pagina: 1
Acties:
  • 360 views

• stefan1998
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 28-12-2024
İk heb dit moment een gamepc met de cpu genaamd Amd athlon x4 860k met de standaard koeler. Cpu blijft hangen bij 58 graden en ik vind dat het te hoog is tijdens het gamen en idling verder z ik never nooit gaan overclocken. Dus ik wil een koeler er bij kopen maar ik heb mijn god geen idee welke nou perfect is en welke zal passen op mijn moederbord (MSİ a78m-e45) fm2+ socket. Hebben jullie mischien eentje voor me? İk wil echt niet meer dan 30euro uitgeven. İk heb geen enkel voorkeur en het zal me geen ene pietpleures uittmaken of hij veel lawaai maakt want daar zal ik geen last van krijgen dat weet ik wel zeker.

Alvast bedankt!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-02 20:59
je vind dat te hoog.. maar omdat jij dat vind betekend het niet dat het zo is hoor.. 58 graden tijdens het gamen is niet hoog voor een amd processor.

• GuntherDW
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-12-2022
Jij mag dat vinden hoor legendareN, maar dat is niet voor elke AMD proc zo. Zo ook niet voor elke Intel CPU.

Als je mijn CPU (een vrij oude Phenom II X4 955 BE) op 58C laat draaien krijg je garantie een hanger :+.
Nu moet ik eerlijk zijn en zeggen dat ik niet zo snel voor de betreffende CPU een tCase vind, maar zo snel zou ik "och is niet warm voor een AMD CPU" niet roepen IMO.

Zelfs AMD zelf heeft de info op hun site niet staat, goed bezig hoor :+.
http://products.amd.com/en-us/DesktopCPUDetail.aspx?id=847

Njagoed, ontopic: Best toon je wat meer moeite buiten "ik weet het niet, doen jullie het maar voor me"

[ Voor 24% gewijzigd door GuntherDW op 26-03-2015 03:34 ]

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-02 20:59
GuntherDW schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 03:31:
Jij mag dat vinden hoor legendareN, maar dat is niet voor elke AMD proc zo. Zo ook niet voor elke Intel CPU.

Als je mijn CPU (een vrij oude Phenom II X4 955 BE) op 58C laat draaien krijg je garantie een hanger :+.
Nu moet ik eerlijk zijn en zeggen dat ik niet zo snel voor de betreffende CPU een tCase vind, maar zo snel zou ik "och is niet warm voor een AMD CPU" niet roepen IMO.

Njagoed, ontopic: Best toon je wat meer moeite buiten "ik weet het niet, doen jullie het maar voor me"
Nou laat ik het anders zeggen dan, de meer recente AMD CPU's/APU's.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Je kreeg een aantal vragen toen je dit topic maakte. Waarom zijn die weg? Dat is vrij belangrijke info. Want we missen je kast. Aan de hand van die specificaties(max cpu koeler hoogte) kan je zelf al een lijste maken welke passen in je kast(gebruik pricewatch). Dan kijken wij wel of je keuzes goed zijn. Dat toont veel meer inzet als ik weet het niet.

• Morocius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-07-2025
GuntherDW schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 03:31:

Toevallig zelf een x4 965 gehad maar die gingen toch vrij makelijk over de 50 graden. Met stock koeler onder minder dan ideale omstandigheden makelijk tegen de 60. Max temp is/was overigens 62 voor de garantie.

pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 is wel een aardige koeler let er wel op dat die in je kast past 153mm.

[ Voor 9% gewijzigd door Morocius op 27-03-2015 14:42 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:33

br00ky

Moderator Harde Waren
Zonder het beantwoorden van de standaard vragen en zelfs uitzoeken van, zeg, 2 of 3 kanshebbers wordt dit een vrij eenzijdige oefening, daarom gaat je topic op slot.

Ben je er nog niet uit, open dan een nieuw topic, laat de vragen die je in beeld ziet staan gewoon staan en beantwoord ze én kom met enkele koelers die je wel geschikt lijken.

Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.