Per ongeluk encrypted partitie geformatteerd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heel dom ja maar ik heb per ongeluk een encrypted partitie geformatteerd (osx journaled encrypted) van een van mijn externe schijven.

Is het nog mogelijk om de files terug te krijgen? Het is namelijk zo dat ik wel exact hetzelfde wachtwoord heb gebruikt voor de nieuwe partitie op dezelfde schijf. Het lijkt erop dat freeware datarecovery files niet echt iets kunnen vinden.

Als ik de schijf opnieuw formatteer, gewoon als normale partitie, dan is het logisch dat ik niks terug kan halen, maar omdat ik wel het wachtwoord heb van de geformatteerde partitie is er misschien nog wel iets mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Nee dat gaat 'm niet worden.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Dat wordt dan data terugpompen via de cloud... Het was een backup die ik terug wilde zetten op een apparaat waar de backup juist van was en ipv het apparaat te formatten, format ik de backup 8)7. Zo zie je maar weer, backups van backups zijn altijd handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Update: Het werkt wel trouwens. Hard disk opnieuw geformatteerd in dezelfde indeling (osx journaled encrypted) met exact hetzelfde wachtwoord. Disk mounten, file recovery erop (deep scan) en alles is gewoon terug te halen :D