Toon posts:

4 jaar oude pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe krik ik mijn pc weer een beetje op?

Beste mensen. Ik heb jullie hulp nodig, want ik heb zelf niet de kennis.Ik wil graag de game prestaties verbeteren en dusdanig upgraden dat ie weer jaartje of 3/4 mee kan. Ik dacht zelf aan 4 MB erbij en GPU naar GTX 960 of 970, maar ben bang voor een bottleneck met de CPU.
Ik weet dat dergelijke vragen vaker voorkomen, maar aangezien een advies nogal systeem specifiek is maak ik toch een nieuwe topic aan. Mijn dank is groot!

Budget:
Zo'n 350 Euro, maar er is wat ruimte als dat echt het verschil maakt.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
  • Moederboard: Asus M5A78L-M/USB3 AM3+ 760G 4xDDR3 mATX
  • CPU: AMD FX-4100, 3.6GHz, 4MB, AM3+
  • HDD: Samsung SpinPoint F3 500GB 7200rpm 16MB SATA2
  • GPU: Asus Radeon HD 6850, 1GB, DirectCU
  • RAM: 1xKingston ValueRam 4GB(2x2GB) DDR3 1333MHz CL9
  • Microsoft Windows 7 H. Prem. NL, 64b, oem
  • Corsair Builder Series CX500 V2 500W ATX
Veel dank!!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

4MB van wat? Extra L1 cache? Kan wel helpen denk ik.

Welke games wil je spelen? Een FX-4100 is nou niet echt een topding, maar voor sommige games nog goed genoeg.

People as things, that’s where it starts.

• ColonelPhantom
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-02 02:28
Als ik jou was zou ik de CPU vervangen door een FX-6300. En vervolgens de GPU door een tweedehands HD7950, of een nieuwe R9 280. Hoewel, ik niet zeker weet of je voeding het aan kan, anders neem je een HD7870/R9 270.
EDIT:Wat extra RAM zou ook leuk zijn :)

[ Voor 8% gewijzigd door ColonelPhantom op 25-03-2015 22:21 ]

Bedankt! - Gamer - Tweaker - Retrogaming - Een dag niet getweakt is een dag niet geleefd

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst veel dank voor jullie antwoord!

@ Vas: L2 cache 4096 KB. Ik speel met name FPS (BF4, Titanfall), maar zou ook graag Dishonored 2 willen spelen als die uitkomt.

@ Colonel: is een HD7950 te adviseren boven een zeg GTX 960 als de CPU is vervangen?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:58
De GTX 960 heeft als nadeel een 128bits geheugenbus en 'slechts' 2GiB geheugen. Een HD7950/R9 280 of HD7970/R9 280X heeft een 384bits geheugenbus en 3GiB geheugen.

Mag ik voorstellen om eerst een i5 + moederbord + 2x4GiB geheugen te kopen. Daarna je oude mobo+cpu+geheugen te verkopen en dan een betere videokaart?

Eventueel zou je een tweedehands i5 kunnen kopen en het bespaarde geld dan in een potje laten voor die videokaart.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Nitrox! Moederboord en processor vervangen wordt nogal een onderneming denk ik.

• Morocius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-07-2025
Uurtje werk, moederbord zit maar vast met ~9 schroefjesen met een beetje geluk hoeft alleen je videokaart er maar uit. Mocht je er een aftermarketkoeler opzetten duurt het een half uurtje langer om het uit te vogelen hoe je die vast zet.

Met enige ervaring doe je dat makelijk binnen 30 minuten.
Pagina: 1