Kan ik verschillende RAM sticks in een PC zetten?

Pagina: 1
Acties:

• vincent120420
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-01 19:48
Beste Tweakers,

Een vraag waar ik al een tijdje mee zit is of je verschillende RAM sticks in een PC kan zetten. Bijvoorbeeld:

Je hebt 2 sticks van 4GB 1333MHZ liggen van het merk corsair, en je koopt 2 sticks van 4GB 1600MHz van G.Skill erbij. Kan ik deze 4 sticks dan bij elkaar in een PC zetten? (En dat het dan werkt uiteraard :) )

Alvast bedankt!

Mvg Vincent

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:11
Geen probleem, moederbord klokt het geheugen gewoon terug tot de laagste snelheid.

• vincent120420
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-01 19:48
Dus twee verschillende merken etc. is geen probleem?

En kan ik bijvoorbeeld ook 1 oude stick samen gebruiken met 2 nieuwe?

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-12-2025

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Hoe zit het met voltages, gaat dat geen problemen opleveren?

Show me your moves.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Move naar PMG, je weet wel, die categorie met de M van moederborden en de G van geheugen... :X

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 00:03
Nielson schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 21:28:
Geen probleem, moederbord klokt het geheugen gewoon terug tot de laagste snelheid.
Vaak zal het inderdaad geen probleem vormen. Mocht het wel een probleem zijn (je pc start dan niet door naar windows) zul je handmatig de timings, snelheid en voltage in moeten stellen. In de meeste gevallen zal dat inderdaad werken.

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:25

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Het mooiste is natuurlijk om eerst je oude ram op 1600mhz in te stellen en F10 en enter te hitten om snel een schietgebedje te doen dat hij stabiel opstart, om dan het nieuwe ram erbij plaatsen voor de ultieme tweakers upgrade

Maar als je niet zo een waaghals bent en liever geen risico neemt zou ik gewoon de QVL raadplegen voor het desbetreffend mobo zodat je het dan de producent kwalijk kunt nemen dat je ram cocktail niet werkt.. ;)

(hoewel ik me afvraag hoe ze zouden reageren als je 4 verschillende van die reepjes plaatst en support gaat vragen..)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Pagina: 1