Nadat ik voor mezelf een mooi gamesysteem in elkaar heb gezet zou ik graag de pc van me vriendin een upgrade geven, omdat deze niet meer zo goed meegaat met de nieuwste games en de laatste tijd ook erg traag aan het worden is.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De computer word voornamelijk gebruikt voor het standaard schoolwerk (office), browsen, en games (gw2, eso, ac unity, gta v, rct, sims etc.)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ik hoop graag onder de €300-350 te kunnen blijven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Dit is het systeem zoals hij nu is:
Met nog 8gb ddr2 ram, merk etc weet ik niet.
De voeding, kast en gpu zitten er sinds oktober in.
(Slechte kwaliteit voeding, maar wist toen niet zo veel ervan af en in de winkel werd gezegd dat dit een goede was)
(Gpu dacht ik toen dat pcie 2 mobo geen pcie 3 gpu kon draaien)
Cpu koeler onlangs toegevoegd vanwege de hoge temperatuur van de cpu (75°C idle)
Verder is randapparatuur en windows 8 licentie ook aanwezig
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Ik heb het volgende gevonden waarvan ik denk dat ik hier voorlopig wel goed mee zit:
Om de prijs wat omlaag te krijgen wilde ik de cpu via v&a voor €150 halen.
En ook het ram geheugen via v&a halen
Verder wilde ik de gtx 580 verkopen en via v&a een amd r9 280x gaan halen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Intel i5 processor, omdat deze beter is in games.
Amd gpu vanwege betere prijs/performance dan nvidia
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Liefst zo goedkoop mogelijk voor de beste performance
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Nee
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De computer word voornamelijk gebruikt voor het standaard schoolwerk (office), browsen, en games (gw2, eso, ac unity, gta v, rct, sims etc.)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ik hoop graag onder de €300-350 te kunnen blijven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Dit is het systeem zoals hij nu is:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Phenom II X4 965 Black Edition | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus M4A79 Deluxe | € 0,- | € 0,- |
| 1 | MSI N580GTX Twin Frozr II/OC | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Sharkoon VG4-W Blauw | € 31,95 | € 31,95 |
| 1 | Cooler Master Hyper 103 | € 18,95 | € 18,95 |
| 1 | MS-Tech MS-N750-VAL-CM | € 45,30 | € 45,30 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 96,20 | |
Met nog 8gb ddr2 ram, merk etc weet ik niet.
De voeding, kast en gpu zitten er sinds oktober in.
(Slechte kwaliteit voeding, maar wist toen niet zo veel ervan af en in de winkel werd gezegd dat dit een goede was)
(Gpu dacht ik toen dat pcie 2 mobo geen pcie 3 gpu kon draaien)
Cpu koeler onlangs toegevoegd vanwege de hoge temperatuur van de cpu (75°C idle)
Verder is randapparatuur en windows 8 licentie ook aanwezig
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Ik heb het volgende gevonden waarvan ik denk dat ik hier voorlopig wel goed mee zit:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 179,95 | € 179,95 |
| 1 | MSI B85-G41 PC Mate | € 71,50 | € 71,50 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 58,95 | € 58,95 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 94,95 | € 94,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 405,35 | |
Om de prijs wat omlaag te krijgen wilde ik de cpu via v&a voor €150 halen.
En ook het ram geheugen via v&a halen
Verder wilde ik de gtx 580 verkopen en via v&a een amd r9 280x gaan halen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Intel i5 processor, omdat deze beter is in games.
Amd gpu vanwege betere prijs/performance dan nvidia
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Liefst zo goedkoop mogelijk voor de beste performance
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Nee