Zit er over te denken om een nieuwe proc op m'n bordje te mikken... denken jullie dat ik hier wat van ga merken? Is het 245 piek waard?
Verwijderd
Je hebt neem ik aan een LX bordje?
D'r is kans dat je mobo 75Mhz aankan. Dan kan je die 466 celeron op 75FSB draaien = 525Mhz. zou zonder problemen moeten kunnen.
Je PC (mits voldoende geheugen) zal wel een stuk sneller worden.
245,- is de nieuwprijs van een C466.
Kijk wel of er toevallig nog een bios update voor je bord is (sowieso handig)
D'r is kans dat je mobo 75Mhz aankan. Dan kan je die 466 celeron op 75FSB draaien = 525Mhz. zou zonder problemen moeten kunnen.
Je PC (mits voldoende geheugen) zal wel een stuk sneller worden.
245,- is de nieuwprijs van een C466.
Kijk wel of er toevallig nog een bios update voor je bord is (sowieso handig)
Is inderdaad een LX bordje!. hij kan volgens mij max 83Mhz aan.
In m'n pc zit 128+64 Mb geheugen. Lijkt me voldoende.
Zal inderdaad wel m'n bios moeten updaten. dat had ik al gezien op de site van m'n mb!
Maar zal het echt zo heel veel verschil uitmaken of is het maar minimaal?
In m'n pc zit 128+64 Mb geheugen. Lijkt me voldoende.
Zal inderdaad wel m'n bios moeten updaten. dat had ik al gezien op de site van m'n mb!
Maar zal het echt zo heel veel verschil uitmaken of is het maar minimaal?
Ik denk dat je dat wel merkt.
CPU is bijna 50% sneller
cache is sneller: 128bit@466 MHz ipv 64bit@133 MHz
Als je hem op 75 MHz zet (83 niet doen!) dan is je geheugen ook nog eens sneller !
CPU is bijna 50% sneller
cache is sneller: 128bit@466 MHz ipv 64bit@133 MHz
Als je hem op 75 MHz zet (83 niet doen!) dan is je geheugen ook nog eens sneller !
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
Even voor de duidelijkheid: een PII Celeron bestaat niet
Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04
Verwijderd
Ik heb ooit me P2-266 vervangen met een Celeron 400. 466 is zeker een aanrader. Alleen het overklokken op 75MHz wil in de praktijk niet zo lukken om dat de 3.3V voorziening op de meeste LX-Borden een beetje brak is.
Het is overgens interesant om te kijken wat voor P2 je hebt. Mijn P2 266 was namelijk een P2 400. In dat geval zou ik een nieuw moederbord kopen je oude cpu overklokken 420MHz is zeker haalbaar. En daar later weer kun je er een P3 op gooien als gespaard hebt.
Het is overgens interesant om te kijken wat voor P2 je hebt. Mijn P2 266 was namelijk een P2 400. In dat geval zou ik een nieuw moederbord kopen je oude cpu overklokken 420MHz is zeker haalbaar. En daar later weer kun je er een P3 op gooien als gespaard hebt.
kijk ff op deze link dit is een artikjeltje dat zo ongeveer jouw situatie omschrijft
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!
De celly 2 533 loopt nog een stuk sneller dan de celly 1 466 en is ook beter te overklokken
u can fool all people some time and fool some people alltime
Verwijderd
Maar een Celly 2 loopt niet op een LX bordje en nog niet stabiel op de beta biossen voor Lx-borden..
Pagina: 1