Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsienix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-03 17:44
Hallo mensen,

Ik heb deze build:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A6-6400K Black Edition€ 47,-€ 47,-
1ASRock FM2A88X-ITX+€ 94,80€ 94,80
1Silverstone Grandia GD05B€ 90,60€ 90,60
1Crucial CT51264BA160BJ€ 28,-€ 28,-
1be quiet! System Power 7 300W€ 30,95€ 30,95
1Crucial MX100 256GB€ 94,95€ 94,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 386,30

Wat is gebeurd:

1. Linux Ubuntu 14.02 geïnstalleerd.
2. Deze verwijderd.
3. Poging om Win 7 te installeren --> ziet de drivers niet (naar veel later bleek als je je USB stok in een 3.0 poort stopt dan zijn daar geen drivers voor)
4. Linuxmint geinstalleerd
5. Weer verwijderd.
6. Mythbuntu geïnstalleerd.
7. Deze verwijderd.

Nu wil ik weer terug naar Ubuntu 14.02, echter, bij het installeren vanaf stick komt ie met een foutmelding dat er bepaalde bestanden niet gevonden worden en dat ik de cd / DVD (huh ?) moet schoonmaken, of dat ik een brakke harde schijf heb.
Na wat heen en weer proberen met Hiren's CD kom ik nu nergens meer en zie alleen een heel klein knipperend : ' : tekentje.
De Bios ziet de SSD en ik kan ook een partitie verwijderen, maar ik krijg het even niet aan de praat.

Heeft iemand een gouden tip ?

Its alive Jim, but not as we know it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:04

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hoe heb je de stick gemaakt en is de ISO die je gebruikt hebt wel in orde? Het klinkt namelijk als een foute ISO op de stick, of dat de stick toch wel z'n einde heeft gehad, danwel ergens leesfouten geeft.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsienix
Hi Hero,

Ik heb 3 stick gebruikt.
Eerst heb ik de Ubuntu iso gedownload en later middels Livelinux usbcreator / Rufus / Ubootin op de stick geplaatst.
Op moment dat je je systeem gebruikersgegevens moet invullen, je naam en password dan komt het probleem.
Errcod 5 wordt er aangegeven.

Via een tooltje kon ik net de Master Boot Record herstellen.

Het leek alsof ik een maagdelijke SSD had, maar ik kwam niet ver :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je een systeem hebt waar de sticks wel werken, of je een DVD drive in hebt kan je altijd nog je SSD eruit halen, in dat andere systeem hangen en dan installeren. Het boeit Linux niet waar je 't op en mee installeert, het gaat gewoon vrolijk verder waar je 'm aan hangt. Van een P4 naar een AMD APU bijvoorbeeld, geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsienix
Ik snap het Hero,

Ik wil toch kijken waarom dit niet werkt.
Wellicht hebben anderen er wat aan als ik de oplossing vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:04

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Heb je niet per ongeluk geprobeerd om op de stick zelf te installeren?Dat kan zo aflopen.
Ik zou alle partities op je doelschijf weggooien. Strict genomen is dat niet nodig maar het kan de situatie wat duidelijker maken.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsienix
Beste Hero en Capslock,

Mijn dan voor jullie hulp.
Na uren klussen en turen ben ik erachter.

In eerste instantie ging alles prima. Distro's downloaden en op de stick zetten met Rufus.
Op een gegeven moment is moet er ergens iets fout gegaan zijn. 1 van de 3 sticks is corrupt geraakt. Door het vele wisselen en uittest van verschillende systemen ben je het spoor bijster. Ik vermoed doordat je de stick uit de Windows PC haalt zonder hem te onkoppelen, dat ie daar ergens een manco vertoond.

Hoe eenvoudig eigenlijk is het om eerst je stick / cd te laten controleren op integriteit. Had ik dat gedaan dan had ik gezien dat er wat files gewoon miste.

Het rara is, dat er verschillende sites Ubuntu aanbieden die na corrupt worden na het downloaden.
Op dit moment gaat Linuxmint erop.
Later weer Ubuntu.
Voor nu ben ik weer blij :-)

Bedankt voor de tips !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hoezo is het vreemd dat een stick corrupt raakt, als je 'm eruit trekt voordat alle data is weggeschreven? Genoeg verhalen van mensen die hun documenten zijn verloren hierdoor. Hele projecten zijn verloren gegaan, afstudeerscripties opnieuw moeten schrijven, noem maar op. Allemaal omdat ze niet de hardware veilig hebben verwijdert. In Linux precies hetzelfde. Eerst netjes umounten en pas bij OK verwijderen. Vroeger kon je ook de CD niet uitwerpen als die nog gemount was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsienix
Hero of Time schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 08:39:
Hoezo is het vreemd dat een stick corrupt raakt, als je 'm eruit trekt voordat alle data is weggeschreven? Genoeg verhalen van mensen die hun documenten zijn verloren hierdoor. Hele projecten zijn verloren gegaan, afstudeerscripties opnieuw moeten schrijven, noem maar op. Allemaal omdat ze niet de hardware veilig hebben verwijdert. In Linux precies hetzelfde. Eerst netjes umounten en pas bij OK verwijderen. Vroeger kon je ook de CD niet uitwerpen als die nog gemount was.
Als een stick geen schrijfaktie meer heeft, dan kun je hem onder WIndows er uittrekken. Tenminste dat doe ik altijd, als ik zeker weet dat er niet naar geschreven wordt. Dit was nu niet anders.
Maar zoals het geval gaat het niet altijd op. zoals je al schreef ;) dat blijkt.

Normaal heb je 1 stick die het niet doet, maar 3 ?? Das bijna net zo onwaarschijnlijk als dat het Nederlands Elftal de wereldcup wint.
De distro's die ik gedownload had waren corrupt. E.e.a. was toeval.

In ieder geval staat Linuxmint er op. En gaan we weer verder met testen van verschillende distributies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb mensen gehad bij wie de partitietabel corrupt was geraakt. Wat hadden ze gedaan? Alleen een bestand van de stick naar de harde schijf gekopieerd en daarna eruit getrokken. Wat is de kans dat je dat verwacht? Dus schrijfacties zegt echt niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
xsienix schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 08:54:
[...]

Als een stick geen schrijfaktie meer heeft, dan kun je hem onder WIndows er uittrekken. Tenminste dat doe ik altijd, als ik zeker weet dat er niet naar geschreven wordt. Dit was nu niet anders.
Dit mag dus nooit, daarom staan de forums vol met gebruikers die een defecte/lege/corrupte sticks/hd hebben.
Ja je moet eerst ontkoppelen en dan pas eruit halen.
Laatst iemand die eerst naar de hd lampje keek, lampje is uit, nu kan de stick eruit, is wel soms lachen dat er nog zo gedacht wordt. En dan wilt windows de cache/buffer leegmaken als de pc niks te doen heeft en je hd /stick is weg, met een halve file.

[ Voor 8% gewijzigd door jan99999 op 26-03-2015 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsienix
Ik weet het voor de volgende keer.
Je loopt het een keer op, en dat was nu dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:11

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Daarom doe ik in linux alstijd eerst een 'sync' in de terminal voordat ik ze eruit haal, dat werkt prima ;)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Umount of via je file manager ejecten doet dat ook al voordat het daadwerkelijk de umount uitvoert. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-05 22:24
op zich was de oplossing simpel hoor.

voordat grub wilt installeren, niet door klikken, maar handmatig even je schijf aanwijzen.

Standaard bij ubuntu wordt je usb stick /dev/sda en naar reboot is die dus weg..
Dan is je schijf /dev/sda dus even goed kijken bij partitioneren wat je schijf is /dev/sd??
en die bij grub install intypen..
reboot en tijdens je reboot de usb stick eruit, werkt altijd bij mij in iedergeval.

Dit is voor de volgende.. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Thc_Nbl op 15-04-2015 17:09 ]

ehhh.. noppes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:04

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

bedankt voor de update

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Pagina: 1