Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Router Conflict met Infrarood Afstandbediening?

Pagina: 1
Acties:

• Huibino
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Wij hebben thuis al jaren een Beosound Century met een Beolink 1000 afstandbediening.
Nu hebben wij deze een behoorlijke tijd niet gebruikt. maar laatste jaar weer meer, maar de afstandsbediening deed niet bijzonder veel meer. na veel tripjes op en neer naar het dichtsbijzijnde service centrum blijkt dat onze router heel veel invloed heeft op de afstandbediening.

De afstandbediening van de tv die er naast staat ondervind totaal geen last van de router, maar de afstandsbediening van de radio moet je er zo ongeveer tegenaan houden wil hij effect hebben.
Ik zelf vind het nogal vreemd aangezien beide gewoon met infrarood werken. ( ook een afstandbediening die we bij het servicecentrum hadden meegekregen vertoond hetzelfde gedrag( niet werken met ingeschakelde router)

Is dit normaal, en kan iemand dit verklaren?

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:44
Om andere zaken uit te sluiten: heb je het geprobeerd met een uitgeschakelde router of is het een best guess dat het daar aan ligt?

• Huibino
Hebben het geprobeerd met een uitgeschakelde router, en dan werkt de afstandsbediening weer als vanouds, wat ook vreemd is dat we wel verschillende routers hebben gehad, maar dat die altijd op dezelfde plaats hebben gestaan. Met andere routers naar mijn idee nooit problemen gehad, Radio is een aantal jaar amper gebruikt, dus is lastig exact te zeggen.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-11 22:14

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Staat de router in oogzicht van de radio? Wat gebeurt er als je een metalen plaat bij de router plaatst 'kijkend' naar de radio? Welke router gaat het om?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Huibino
Router staat inderdaad in zicht van de radio.
Betreffende router is een Linksys E3000
En van de plaat kan ik zo niet testen aangezien ik niet thuis ben op het moment, maar de tv staat nog tussen de radio en router in(ook in het zicht van de router dus), en die ondervind helemaal geen invloed van de router.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat maakt niet uit, IR werkt ook met frequenties en je TV gebruikt een andere dan je radio, anders bijten ze elkaar. Met de plaat er tussen, bij je router, scherm je een groot deel van het 'zicht' voor eventuele interferentie. Kijk ook eens welk kanaal je router op zit en stel een andere in. Schakel desnoods heel wifi uit erop om dat deel uit te sluiten van storing.

• Huibino
Oké, nog wat getest:

Router aan zonder wifi aan: Geen reactie van radio
Router aan zonder wifi met metaal tussen het zicht: Geen reactie van radio
Router aan met Wifi en wisselen van kanalen maakte ook geen van alle iets uit.
Router uit: Perfecte reactie.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je nog een andere liggen die je even kan proberen?

• Huibino
Op het moment niet, hebben alleen modem+routers liggen, geen losse routers. Maar zal kijken of ik er ergens een kan regelen. In de tussentijd nog iets wat ik evt zou kunnen testen?

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Een andere plaats zal vast niet gaan vanwege kabels e.d., dus nee, ik ben door m'n ideeën heen.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-11 01:21
Heel vreemd probleem.

Het enige wat ik bedenken is dat de LED's van de router in een specifieke frequentie knipperen.
En toevallig hindert dat het ontvangst van de IR signaal op je BO apparatuur.

Gooi een handdoek over de router. Zorg dat geen enkel licht door kan dringen.
Test dan weer...

Is het dat ook niet, moet een mod dit topic maar overplaatsen naar het Tweakers Twilight Zone forum.... ;)

• Huibino
@cornfed
Dat mocht ook niet baten.

Ben nog aan het proberen een router te regelen (lastig als niemand in de familie of omgeving iets met techniek heeft) en dan hoop ik dat ik daaruit iets meer kan opmaken.

• Huibino
Oké, andere router kunnen regelen (linksys e2000) en daarmee is het probleem ook weg. Is er dan iets in onze router kapot wat eventueel een storend signaal verstuurt waar de b&o afstandbediening last van heeft? Ik kan er niet veel meer van maken.

De andere router is natuurlijk wel zwakker, maar als dit komt door een sterk WiFi signaal zou er wel meer over bekend zijn, wij zijn vast niet de enige met een e3000 en apparatuur van b&o.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:43

SA007

Moderator Tweaking
Kan je een andere adapter aan de router proberen (vaak zijn ze 12V, andere 12V adapter eraan).

Ik vermoed dat of de adapter of de interne dc/dc converter teveel storing geeft wat toevallig je radio niet leuk vind.

• Huibino
Hebben we ook al geprobeerd, alleen was het probleem dat er een 12v 2A adapter aan hoort, en we alleen 12v 1A adapters konden vinden bij ons thuis. Maar met die andere adapter was het probleem wel weg, maar ook geen internet vanwege de te lage stroomsterkte.
Pagina: 1