Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe verder: Auto geimporteerd uit Duitsland - Kenteken....

Pagina: 1
Acties:

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-11 13:26
De situatie:

Ik heb nooit prive een auto gehad, dus ik weet dit niet, ik heb altijd zakelijk gereden.

Mijn vriendin is Duits en heeft dus een Duitse auto. Omdat wij echter samen zijn gaan wonen in Nederland, en de auto dus het grootste deel van de tijd in NL is, moet ze dus een NL kenteken hebben. Nou goed, dat hebben we aangevraagd, hele procedure doorlopen, blabla.

Nou, nu is het zo, dat de laatste keer dat ze op het RDW was, ze de werkorder van het RDW mee kreeg. Maar, om dat mee te krijgen moest ze haar kentekenbewijs deel 1A + 1B inleveren. Die werkorder moest ze, samen met een kopie van de brief van de belastingdienst waarin ze zeggen akkoord te gaan met het niet betalen van de BPM vanwege verhuisboedel, opsturen naar de belastingdienst, die dan vervolgens een fiscaal akkoord geven aan het RDW, waarna het RDW een kenteken uitgeeft.

Welnu, dat kenteken hebben we vandaag ontvangen. Ze kan hiermee dus kentekenplaten laten maken. In die brief staat ook nog dat ze binnen 5 werkdagen een meldcode (Geloof ik) gaat krijgen. Nou, helemaal top. Echter, ik zocht net op wat de kosten waren van het maken van het kenteken en daar staat bij dat je dus deel 1A + 1B mee moet nemen, maar ja, die heeft ze dus bij het RDW ingeleverd, want dat was verplicht.

Mijn vraag is nu -w.s. heel simpel maar ik kan een specifiek antwoord voor deze situatie niet vinden tot nu toe-. Hoe krijg je nu dan weer een deel 1A +1B in bezit? Nogmaals, het zal waarschijnlijk ontzettend simpel zijn, maar ik weet het echt niet.

Och ja, je moet toch wat he.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Wat zei de RDW toen je ze belde?

39

• Just_A_User
Fietsbel schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 18:53:
Nou, die kan ik dus nu niet bellen, vandaar dat ik het hier vraag. Morgenvroeg kan ik ze wel bellen, maar daar sta je nog al lang in de wacht a 10ct/m is me opgevallen, dus als ik nou daadwerkelijk een hele eenvoudige vraag stel die makkelijk te beantwoorden is zonder dat ik een paar euro mag aftikken is daar niks mis mee of wel?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Fietsbel schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 18:53:
Dat de openingstijden van 09:00 tot 17:00 waarschijnlijk.. :P

Ey!! Macarena \o/

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Je hebt van de RDW een kentekenbewijs in creditcard formaat gekregen, daarmee + legitimatie ga je naar een kentekentoko en laat je twee kentekenplaten maken. (op dat kaartje staat ook dat het Deel 1 betreft)

Je gaat geen papieren kentekenbewijs meer krijgen. Het Duitse bewijs hebben ze ingenomen en het RDW zal de auto in Duitsland afmelden (duurt ~2 maanden). Zorg zelf even dat je de oude verzekering nu alvast stopzet inclusief de kfz-Steuer. En vanaf de datum tenaamstelling moet de auto in Nederland verzekerd zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door fsfikke op 25-03-2015 19:12 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Just_A_User
fsfikke schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 19:00:
Je hebt van de RDW een kentekenbewijs in creditcard formaat gekregen,
Correct.
daarmee + legitimatie ga je naar een kentekentoko en laat je twee kentekenplaten maken. (op dat kaartje staat ook dat het Deel 1 betreft)
Ja, dat weet ik, maar op de website waar ik zat te kijken daar staat het volgende:
Wat heb ik nodig om een originele kentekenplaat te laten maken?
Om een origineel Nederlands kenteken te laten maken heeft u twee dingen nodig:
Origineel voertuigbewijs (deel 1A + deel 1B)
Geldig legitimatiebewijs
Kijk, vandaar dat ik de vraag stel, want die delen hebben ze dus ingenomen, en ik ben niet thuis daar in want ik heb hier nooit mee te maken gehad omdat het allemaal geregeld werd en wordt.
Je gaat geen papieren kentekenbewijs meer krijgen. Het Duitse bewijs hebben ze ingenomen en het RDW zal de auto in Duitsland afmelden (duurt ~2 maanden). Zorg zelf even dat je de oude verzekering nu alvast stopzet inclusief de kfz-Steuer.
Dat laatste is een goede tip, dank je voor de info.

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:06
Met die 1A en 1B bedoelen ze denk ik gewoon de ouderwetse nederlandse papieren (nu dus vervangen voor het pasje).

Ik zou morgen gewoon even langs een kentekenplatentoko rijden met wat je nu hebt. Dan merk je het vanzelf.

[ Voor 8% gewijzigd door Master__R op 25-03-2015 19:17 ]

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Rijksoverheid: Uit welke delen bestaat een kentekenbewijs?

1A en 1B etc is niet meer van toepassing op auto's die na 1 jan 2014 op naam zijn gezet in Nederland.

• Just_A_User
Master__R schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 19:16:
Met die 1A en 1B bedoelen ze denk ik gewoon de ouderwetse nederlandse papieren.

Ik zou morgen gewoon even langs een kentekenplatentoko rijden met wat je nu hebt. Dan merk je het vanzelf.
Ze heeft natuurlijk nooit ouderwetse Nederlandse papieren gehad aangezien ze Duits is :P Ik zal morgenvroeg hoe dan ook eerst eventjes bellen, en de situatie uitleggen, en dan hoor ik wel hoe en wat.
fsfikke schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 19:17:
Rijksoverheid: Uit welke delen bestaat een kentekenbewijs?

1A en 1B etc is niet meer van toepassing op auto's die na 1 jan 2014 op naam zijn gezet in Nederland.
Aha! Kijk aan, dan is de informatie op de website waar ik zat te kijken (heuts.nl) dus gewoon 'oud'. Top!

[ Voor 33% gewijzigd door Just_A_User op 25-03-2015 19:19 ]

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Just_A_User schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 19:18:
[...]

Ze heeft natuurlijk nooit ouderwetse Nederlandse papieren gehad aangezien ze Duits is :P Ik zal morgenvroeg hoe dan ook eerst eventjes bellen, en de situatie uitleggen, en dan hoor ik wel hoe en wat.
Daarvoor was dit topic toch juist :?

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 23-10-2016 16:05 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

• Just_A_User
fsfikke schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 19:19:
[...]

Daarvoor was dit topic toch juist :?
Dat is correct, met de info van jouw laatste post hoef ik nu ook niet meer te bellen natuurlijk :)

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:06
Just_A_User schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 19:18:
[...]

Edit, je bent er al achter. :)

Dat probeer ik je dus ook te zeggen: jij kijkt op een site met oude informatie waarschijnlijk.

Wat je nu hebt gekregen (het pasje+ eventuele bijbehorende papieren), is wat je nodig hebt om die platen te laten maken...

[ Voor 3% gewijzigd door Master__R op 25-03-2015 19:21 ]

• Just_A_User
Master__R schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 19:20:
[...]

Edit, je bent er al achter. :)

Dat probeer ik je dus ook te zeggen: jij kijkt op een site met oude informatie waarschijnlijk.

Wat je nu hebt gekregen (het pasje+ eventuele bijbehorende papieren), is wat je nodig hebt om die platen te laten maken...
Top! Mooi, is dat hele gedoe eindelijk achter de rug. :) :) :)

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ja je moet er wel wat moeite voor die lelijke gele platen en het voorrecht om 10x zo veel aan wegenbelasting te mogen betalen als in Duitsland :p

• Just_A_User
fsfikke schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 19:24:
Ja je moet er wel wat moeite voor die lelijke gele platen en het voorrecht om 10x zo veel aan wegenbelasting te mogen betalen als in Duitsland :p
Ja, maar verzekering is hier dan weer veel goedkoper. Toen we dat hadden uitgerekend bleek dat ze hier gewoon goedkoper uit was, want ze betaalde in D 80 euro per jaar aan belasting ofzo, hier 44 euro per 3 maanden, dus dat is duurder, maar ze betaald hier dan maar weer 20 euro verzekering per maand, en in Duitsland 50 euro per maand, dus uiteindelijk is ze goedkoper uit :P

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:15
@Just_A_User: Dan is het zeker een kleine auto....

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Just_A_User
Amaze86 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 20:45:
@Just_A_User: Dan is het zeker een kleine auto....
Ja, het is een heel kleine auto ;)

Pagina: 1