Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tp link avr 500

Pagina: 1
Acties:

• owner01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:38
Ik heb sinds vandaag internet van upc van 120 mbs waar ik eerst 6 mbs had van kpn.
Ik hier natuurlijk heel blij mee zijn en als ik de kabel rechtstreeks achter in de horizon box stop krijg ik dus ook echt 120 mbs volgens speedtest.
Nu staat mijn desktop dus op zolder dus ik maak gebruik van power line adapters zodat ik niet helemaal een kabel hoef te leggen.
Nu is het probleem ik ging net op mijn desktop en zag dat mijn internet snelheid nauwelijks sneller was dan eerst.
Ik weet ook zeker dat ik op het goede netwerk zit want ik kan bij de horizon box.
Hoe komt dit en hoe kan ik dit oplossen?
Het gaat om tp link av 500

Bij voorbaat denk

Verwijderd

Powerlines leveren nou eenmaal niet de volle snelheid. Powerline is erg afhankelijk van:
- Lengte van de kabels
- Storingen op het stroomnet

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2015 19:02 ]

• owner01
Maar dat ze van 120 mbs 6mbs maken is toch niet normaal lijkt mij

Verwijderd

owner01 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 19:05:
Maar dat ze van 120 mbs 6mbs maken is toch niet normaal lijkt mij
Zou best kunnen. Sluit de computer eens rechtstreeks op je modem aan, welke snelheid haal je dan?

Ik heb hier ook powerlines hangen en van 200Mbit/s krijg ik 'slechts' 30Mbit/s erdoorheen.

• owner01
Rechtstreeks 120 dus dat is dan wel echt erg

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Powerline belooft veel maar levert IRL veel minder. Dat gezegd, de techniek lijkt op WiFi en net zoals bij WiFi kun je veel winnen door slim te werken. Net zoals WiFi zijn je twee vijanden demping en verstoring.

Demping:
- Controleer of de stopcontacten die je verbindt op dezelfde groep zitten. Zo niet, kijk of het niet mogelijk is om met een andere stopcontact in de buurt te werken die wel op dezelfde groep zit.
- Het staat duidelijk in de handleiding maar wordt (te) vaak genegeerd: sluit powerline adapters NOOIT aan op een verlengsnoer, altijd direct in de muur prikken.
- Als je geen kabels wilt leggen naar zolder (goed idee om dat wel te doen overigens) kun je mogelijk wel een deel van de afstand met Ethernet overbruggen. Dan hoef je minder ver over je stroomnet en kun je misschien op dezelfde groep terechtkomen.

Verstoring:
- Alles waar een voeding/trafo in zit kan je signaal verstoren. Probeer beide powerline adapters uit de buurt te houden van computers (incl laptops, servers en NASsen), telefoonladers, halogeen/LEDlampen etc.
- Heb je een powerline adapter met 230V doorlus (je vermeldt niet exact welke type je hebt - minder handig) en je kunt niet uit de buurt blijven van storingsbronnen, sluit ze dan juist aan op de doorlus. Die is in de adapter gefilterd waardoor je veel minder last ervan hebt dan als ze op een stopcontact ernaast aangesloten zijn.

Met deze tips zou je zomaar je throughput kunnen verdubbelen. Maar 120Mbps kun je vergeten met deze adapters. Hoogstwaarschijnlijk hebben ze maar 100Mbps Ethernet aansluitingen, want sneller gaat het toch niet over powerline. Je kunt nieuwere, snellere "1200Mbps" Homeplug AV2 sets kopen, maar die zijn behoorlijk duur (EUR 100 ofzo voor setje van twee) en dan nog hoef je niet meer dan 3x de prestaties van deze dingen te verwachten. Dat is met huidige situatie dus 3x 6Mbps = 18Mbps. Zelfs als je met de tips hierboven de boel verdubbelt heb je het dan nog maar over 36Mbps. Dat is veel geld voor weinig performancewinst. Ik zou als je die snelheden wilt toch echt kijken naar fatsoenlijke Ethernetkabels.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1