Toon posts:

Smartphone Touchscreen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers!

Ik ben bezig met een project waarbij ik gebruik wilde maken van wifi en arduino. Dan er een klein kastje omheen bouwen om zo waarden in te voeren en te verzenden naar een database. Toen dacht ik, is het niet veel makkelijker om een app te maken en dan via een smartphone de waarden doorvoeren?

Ik zoek eigenlijk iets van een smart touch screen waarop je 1 app kan draaien en die veronden is met wifi. Eigenlijk een simpele, goedkopere smartphone achtig iets.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:26

Mavamaarten

Omdat het kan!

Als je zoiets wil maken denk ik dat je twee opties hebt: een goedkope china-smartphone, of een raspberry pi met touchscreen. Dat is de makkelijkste manier denk ik, zowel om te programmeren als in gebruik.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-10 12:52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:59
Moet het ten alle tijden te bedienen zijn?

Anders kun je natuurlijk ook via je eigen smartphone de waarden invoeren, of een web-interface gebruiken. Je hebt de benodigdheden daarvoor toch al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Zou inderdaad een webinterface doen. Je kunt websites ook als koppeling op je homescreen zetten en dan draaien ze fullscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een webinterface is ook prima. Het moet ten alle tijden beschikbaar zijn. Ik ben gewoon opzoek naart de goedkoopste oplossing. Mag dus ook gewoon een website zijn die 24/7 erop draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-10 12:52
Ja idd :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuclearBanana
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-08 03:30
Ben zelf ook bezig met wat projectjes, ik gebruik een 7 inch tft van ebay, met een teensy 3.0 er aan. Snel genoeg om een beetje interface te draaien maar toch compact genoeg om ergens in te passen. (je kan ook met kleinere LCD's werken). als je lcd op arudino doet kan ik de UTFT library van Henning Karlsen erg aanraden. Die is erg makkelijk en ondersteunt praktisch elke lcd die direct beschikbaar is.

http://www.rinkydinkelectronics.com/library.php?id=51

http://www.ebay.nl/itm/7-0-inch-MIT-Touchscreen-SSD1963-MCU-800-480-TFT-LCD-Display-CP11013-H81-/281353506869?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item4181f9d035

ook is de ESP8266 erg aan te raden (GOEDKOOP! :P) en erg makkelijk en snel

[ Voor 14% gewijzigd door NuclearBanana op 01-04-2015 12:09 . Reden: typo's en URL ]

Pagina: 1