Beste video interview microfoon

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 661285

Topicstarter
Hi all,

Ik wil een microfoon kopen voor een reeks video interviews. Ik wil zowel individuen en duo's interviewen. De interviewer hoeft niet opgenomen te worden. Beeld wil ik hoofd tot heup opnemen dus ik kan niet een microfoon hebben die recht voor de mond moet worden gehouden. Mijn voorkeur gaat ook niet uit naar kleine microfoons die je aan je shirt knoopt. Plus dat ik er dan ook twee zou moeten nemen.

Budget maximaal 300 EURO. Liever natuurlijk zo laag mogelijk, maar de kwaliteit moet echt goed zijn!

Ook vind ik het handig om ook eventueel in de toekomst street interviews te kunnen houden. Ik heb gekeken naar shotgun mics, maar ben tot nu toe niet echt te spreken over de kwaliteit.

Super bedankt voor de reacties!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 661285

Topicstarter
Ik film trouwens met een Canon 700D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-05 12:05
Daar hoef je geen dure microfoon voor te hebben... 300 euro is al best veel eigenlijk.

http://nl-nl.sennheiser.c...rophone-vocal-stage-e-835

Lijkt mij een heel geschikte kandidaat, erg betaalbaar. Die gebruiken wij als er iemand een toespraak houdt oid, kan je zelfs nog een aardig moppie door zingen zolang je een niet te harde zangstem hebt... enige nadeel is dat je deze microfoon vrij dicht bij de mond moet houden.

http://nl-nl.sennheiser.c...roadcast-interviews-me-62

Deze hebben we als tafel microfoon, die kan een stukje verder van de persoon af staan, je kan in principe met deze enkele microfoon heel goed een tafelgesprek met meerdere mensen opnemen.

Ze hebben ook nog een model wat erg op bovenstaande lijkt en die meer als richtmicrofoon gebruikt kan worden wat volgens mij ideaal voor jou zou zijn... kan het alleen even niet terugvinden op de site van Sennheiser en weet het modelnaam niet uit mijn hoofd.

http://nl-nl.sennheiser.com/search?c=18&a=60

Maar dit kan ook, eigenlijk voor instrumenten bedoelt maar geeft een best wel warm geluid wanneer voor stem gebruikt... wel eens mee gewerkt, maar niet in eigendom op de zaak.

Maar eerlijk gezegd is een reversmicrofoon denk ik wel de beste optie, maar dat wil je eigenlijk niet? Dit omdat je een revers op een vaste plek aanknoopt bij de persoon en wanneer juist geplaatst het altijd een mooi volume beeld geeft in tegenstelling tot een microfoon op tafel waar de spreker door te bewegen steeds iets dichterbij of verder af van de microfoon zit... dan klinkt de persoon telkens wat harder of wat zachter.

[ Voor 19% gewijzigd door MicGlou op 25-03-2015 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-05 12:59
Ik heb goede ervaringen met simpele / goedkope lapel mics (Vivanco) aangesloten op een PCM recorder (Olympus LS-10). Opname in mono.

Om te syncen gebruik ik op de camera zelf een Rode Videomic (mono).

Edit: Heb je bovendien géén XLR aansluitingen en phantom power nodig... Maar in principe zou je aan die videomic ook al genoeg hebben. Zet hem dan wel off-camera, of je camera op een statief. ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Flozem op 25-03-2015 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Ik zou de microfoon van de camera zelf niet snel adviseren... die nemen doorgaans toch iets te veel ambient geluid op wat juist bij een interview ontzettend storend kan zijn.

Mijn voorbeelden zijn misschien wel iets in de professionele hoek, stond ik niet helemaal bij stil :) Vivanco heeft ook prima budgetspul, maar ik ging een beetje uit van het bedrag wat de TS noemde en vermoedde toch op wat higher end, dan ga ik standaard richting Sennheiser omdat het betaalbaar en goed is. Plus dat twee van de door mij genoemde voorbeelden ook met 3,5/6,3mm jacks te gebruiken met een eenvoudige verloop kabel en de power wordt verzorgd door een AA batterij :) Multi inzetbaar...

http://nl-nl.sennheiser.c...ion-woodwind-string-e-614

samen met

http://nl-nl.sennheiser.com/modular-microphone-system-k-6

Deze heb ik aan mijn pc hangen met een 3,5mm jack... gaat prima. Gaat weken mee op een enkele batterij...

[ Voor 3% gewijzigd door MicGlou op 25-03-2015 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-05 12:59
MicGlou schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 18:19:
Ik zou de microfoon van de camera zelf niet snel adviseren... die nemen doorgaans toch iets te veel ambient geluid op wat juist bij een interview ontzettend storend kan zijn.
Eens. Daarom adviseer ik ook de mic off camera te plaatsen, of de camera op een statief (statisch).

XLR mics via verloopkabels en een AA batterij heb ik ook al geprobeerd (Rode NTG2), maar de Rode videomic geeft imho veel beter opnamebeeld, en neemt minder plaats in. Bovendien gaan die verloopkabels snel kapot - het grote voordeel van XLR ben je sowieso kwijt.

Rever / lapel mic met een goede recorder is mijns inziens de goedkoopste oplossing om een goede kwaliteit over te houden. Zeker wanneer het een solo klus is. Immers krijg je echt goed geluid pas als je dichtbij de opnamebron kunt komen.

In alle gevallen wel het geluid goed inregelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Flozem schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 19:10:
[...]

Rever / lapel mic met een goede recorder is mijns inziens de goedkoopste oplossing om een goede kwaliteit over te houden. Zeker wanneer het een solo klus is. Immers krijg je echt goed geluid pas als je dichtbij de opnamebron kunt komen.

In alle gevallen wel het geluid goed inregelen.
Revers is sowieso de beste oplossing voor een dergelijke toepassing, ook omdat je dan ook goed geluid hebt in een omgeving buiten de studio... alleen werkt een revers met een beetje wind meestal weer niet zo lekker omdat ze zelfs met sokje erg wind gevoelig zijn... doorgaans dan met de revers waar ik mee heb gewerkt en dat is voor 95% Sennheiser :)

Wat dat betreft doe ik niet veel bijzonder daarin hoor en is mijn kennis niet zo groot, meer ervaring in gebruik dan technische kennis. Ik doe vooral faciliteren bij vergaderingen en bijeenkomsten en dat soort zaken wat allemaal met een simpel all-in-one geluidsset met een beamer en een scherm zou kunnen... ik rol meestal een halve studio naar binnen 8)7 Ik heb nl. een manager die graag geld uitgeeft aan dat soort zaken :)

[ Voor 22% gewijzigd door MicGlou op 25-03-2015 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:51

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Aud > cea

Wise enough to play the fool

Pagina: 1