Toon posts:

HTPC bouwen voor plex media server op te draaien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ben best een leek op gebied van dit, graag wat advies. Ook heb ik nog nooit zelf iets gebouwd maar daar zou ik graag verandering in brengen :) .

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zou de htpc willen gebruiken voor het draaien van plex media server. Ik zou ook vanaf hier de films, series willen afspelen op mijn tv. Via hdmi aansluiting en met afstandsbediening. Streamen (naar chromecast) is niet echt een optie denk ik. Mijn downloadsnelheid is 40mb/s en uploadsnelheid is 4mbs/s

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem zelf mag rond de 500 euro kosten.
Rekening houdend met de toekomst waar ik over een betere en snellere internetverbinding beschik. Waarbij meerdere 1080p streams tegelijk mogelijk moeten zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb enkele weken geleden een nas synyology Ds414 gekocht met 4 wd red harde schijven van 2 TB. Dus hier zal ik dan ook al mijn films, series,.. op zetten. Deze gebruik ik ook als mijn downloadstation.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Kleine behuizing, voeding, processor, moederbord, ssd, remote control

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb totaal geen merkvoorkeuren

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou het liefst voor iets vrij compact gaan. Vrij stil (moet niet geluidloos zijn), en vrij energievriendelijk

Ga je overklokken?
Neen

Ga hier direct nog wat wijzigen en al een een eerste samenstelling geven die ik in gedachte had

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:33
Voldoet een Intel NUC niet?

Verwijderd

Topicstarter
Ben die nucs is aan het bekijken en moet toegeven dat dit zeker voldoet. Thanks :).

pricewatch: Intel NUC5i3RYH

Ga waarschijnlijk voor deze gaan. Moet wel nog op zoek naar ssd schijf en geheugen.