Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

USB stick op printer aansluiten via USB type B

Pagina: 1
Acties:

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-11 22:58

Just_I

What did you just say?

Topicstarter
Mijn vriendin en ik hebben van de week een nieuwe printer aangeschaft, een Canon Pixma MG7550, maar we hebben niet helemaal goed opgelet, er zit namelijk geen USB type A aansluiting op maar een type B aansluiting. Ik weet dat deze verbinding vrij normaal is voor een printer aansluiting naar een PC of laptop maar nu vroeg ik me af of dat deze uitgang met een converter omgezet kan worden naar een USB type A aansluiting. Wij hadden wel een adapter gevonden zoals deze alleen ik heb geen idee of dat dit uberhaubt gaat werken.

Gaat dit werken of is er andere oplossing te bedenken zonder een andere printer aan te schaffen? De printer is wel voorzien van een SD kaartlezer als daarvoor een adapter is (googlen hierna levert USB sticks met ingebouwde SD kaartlezer op in plaats van andersom).

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:21

Thomg

Aww yiss

Hu? Volgens mij is het gewoon een 2.0 aansluiting en zou dat gewoon moeten werken.
Ho wacht, ik las over het USB stick gedeelte heen. Ik dacht aan een pc.

Als je dat niet hebt liggen, een internetkabel moet ook wel werken lijkt me?
Dan werkt dat dus ook niet. 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door Thomg op 25-03-2015 17:20 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je kan met die printer niet vanaf een usb-stick printen, dan heb je gewoon de verkeerde gekocht.. Dus de usb-stick op de computer aansluiten, en vanaf de computer printen, of het eerst via de computer op een SD-kaartje zetten en dan zo printen.

Ey!! Macarena \o/

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:34
Euhm, een USB type B connector betekent dat het apparaat zich op die poort voordoet als apparaat en niet als host. Een USB stick doet hetzelfde. Twee USB apparaten kunnen niet met elkaar communiceren, alleen een apparaat met een host. Een uitzondering hierop is USB OTG, waarin een host zich voor kan doen als apparaat; bijvoorbeeld je telefoon.

Dus je kan het fysiek wel laten passen, maar content van je USB stick lezen gaat niet.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Topicstarter
De USB stick in de computer plaatsen kan natuurlijk altijd maarhet ging er juist om om de USB stick direct op de printer te krijgen

Ik had al een vermoeden dat het niet zal werken maar aangezien de adapter wel bestaat had ik zo mijn twijfels.

Iemand die een SD > USB adapter kent?

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Een usb-stick is een controller + geheugen. Een sd-kaartje (of welk type dan ook), is alleen maar geheugen en zit de controller in de cardreader... Denk niet dat je de controller in de usb-stick op die manier kan bypassen eigenlijk.

Ey!! Macarena \o/

• Just_I

Just_I

What did you just say?

Topicstarter
Tsja, dan is het niet anders, jammer maar helaas

Volgende keer moeten we maar wat beter opletten :)

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Nou je kan ook nog zo'n USB stick uitziende SD cardreader kopen en jezelf voorhouden dat het een echte USB stick is maar bij het printen stiekem het SD kaartje eruit halen en in de printer drukken. :p

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1