Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[apache2] ProxyPass en VirtualHosts

Pagina: 1
Acties:

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:53

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
Huidige situatie:
1 webserver, meerdere sites, VirtualHosts requests naar de juiste folder te sturen. Werkt als een trein.

Nieuwe situatie:
2 webservers, beiden meerdere sites. Server 1 forward de domeinen die op Server 2 draaien via ProxyPass, Server 2 gebruikt VirtualHosts requests naar de juiste folder te sturen.

Helaas.... Alles wat via ProxyPass naar Server 2 gaat negeert de VirtualHosts instellingen en gaat gewoon naar de default site op Server 2.

Dit heb ik uitgetest door simpelweg één van Server2's domeinen in mijn windows Hosts file te zetten rechtstreeks naar Server2. Op dat moment kom ik wel netjes op de juiste site uit.

Wat ben ik over het hoofd aan het zien? Waar gaat dit fout en wat kan ik doen om het op te lossen?

Mijn zoektocht op het internet raakt slechts dode eindjes; ik vindt het heel erg lastig een goede zoekstring te definieren om op zinvolle resultaten te komen.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:17

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Tja, als je geen config levert van beide machines, kunnen wij ook niets voor je betekenen. Dat is het minste wat je nog had kunnen doen, naast aangeven welke dode eindjes je hebt gevonden en waarom die niet werken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:53

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
Gevonden!
ProxyPreserveHost staat standaard uit. Beetje raar aangezien dat er dus voor zorgt dat VirtualHosts op de geproxyde server niet meer werken....

ProxyPreserveHost On
zorgt er voor dat de hostnaam van het request netjes naar achteren doorgegeven wordt en VirtualHosts dus weer netjes werken.