Toon posts:

Help videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 593 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ,

Sinds gisteren heb ik een nieuwe (van een vriend gekregen) pc waarop helemaal niks zat ,
Ik heb hem met een windows 7 weer terug in het leven weten te halen en er allerlei belangrijke programma's op staan tot mijn grote verbazing zodra ik mijn video kaart in mijn pc en hem opstart geen beeld via mijn blauwe kabel en witte kabel aansluitingen ? Haal ik de videokaart er uit dan werkt alles weer naar behoren ?
PC SPECS :

Processor Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz
Video Card Intel(R) G965 Express Chipset Family
Memory 2.1 GB
Operating System Microsoft Windows 7 Professional Edition (build 7600), 32-bit

Held gezocht ! ;w

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2015 16:59 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 16:14:
Held Meer info en eigen input gezocht ! ;w
Dit. Je verhaal is verre van compleet (hoe ziet bijv. de hele pc eruit?) en ik mis eigenlijk ook wat je allemaal geprobeerd hebt om op je probleem op te lossen...

[ Voor 5% gewijzigd door br00ky op 25-03-2015 16:18 ]

Verwijderd

Wat is je Videokaart?

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 16:17:
[...]

Je verhaal is verre van compleet (hoe ziet bijv. de hele pc eruit?) en ik mis eigenlijk ook wat je allemaal geprobeerd hebt om op je probleem op te lossen...
Hele pc is gewoon een kast ?
Geen laptop maar een Kast ..
Ik heb niks gedaan omdat ik niks meer kon vinden ik weet niet wat ik moet doen ..
Daarom vraag ik het hier.

Verwijderd

Topicstarter
Mijne die ik erin wil doen is een ADM ATI RADEON HD 4870 512M

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 16:20:
[...]

Hele pc is gewoon een kast ?

Geen laptop maar een Kast ..
Alle specificaties, moederbord, voeding etc.
Ik heb niks gedaan omdat ik niks meer kon vinden ik weet niet wat ik moet doen ..
Daarom vraag ik het hier.
Dan wordt het tijd eerst punt voor punt Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:29

Thomg

Aww yiss

Zeker de PEGs vergeten.

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 16:21:
[...]

Alle specificaties, moederbord, voeding etc.

[...]

Dan wordt het tijd eerst punt voor punt Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen.
600 W Coolermaster silentpro
?? snap hem niet echt :P?

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 16:24:
[...]

[...]

Je videokaart heeft speciale kabels nodig die van je PSU komen, heb je die aangesloten?

Verwijderd

Topicstarter
Thomg schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 16:25:
[...]

Je videokaart heeft speciale kabels nodig die van je PSU komen, heb je die aangesloten?
ik laat je zo wel wat foto's zien van me Kaart

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:07

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 16:24:
[...]

[...]

Dat je het niet snapt is pijnlijk overduidelijk. En je dan vooral een naam als MrPcGuy aanmeten...

Als je nou eerst eens eens doet wat br00ky je aanraadt en niet elke paar posts 1 onderdeel benoemt, dan denk ik dat we een stuk verder komen met je helpen.

Waarom denken toch al die figuren dat HELP!!!! roepen ook maar iets toevoegt als je met info komt als "mijn pc is een kast, geen laptop." Alsof we hier gvd helderziend zijn. (en ja, ik ben chagrijnig vandaag, some days you just cannot handle this much stupid)

[ Voor 0% gewijzigd door FooLsKi op 25-03-2015 16:30 . Reden: quote vergeten ]

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Verwijderd

Topicstarter
FooLsKi schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 16:30:
[...]

Dat je het niet snapt is pijnlijk overduidelijk. En je dan vooral een naam als MrPcGuy aanmeten...

Als je nou eerst eens eens doet wat br00ky je aanraadt en niet elke paar posts 1 onderdeel benoemt, dan denk ik dat we een stuk verder komen met je helpen.

Waarom denken toch al die figuren dat HELP!!!! roepen ook maar iets toevoegt als je met info komt als "mijn pc is een kast, geen laptop." Alsof we hier gvd helderziend zijn. (en ja, ik ben chagrijnig vandaag, some days you just cannot handle this much stupid)
Kerel het spijt me dat ik niet zo 'geniaal' ben als jij bent ? en wat dan nog mijn naam is een naam ... gebruik ik bijna voor alles dus om een naam te behouden moet je een bepaalde kennis hebben om ergens mee over te praten het is overduidelijk dat ik niet veel snap anders was ik hier ook niet gekomen ..
ga maar eerst paar rondjes rondrennen voordat je ook maar uberhaupt komt 'helpen'

Verwijderd

Topicstarter
De tips die br00ky me hebben gegeven werken niet dus dat is geen oplossing ?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Goed, nu weer normaal iedereen :). Wat FooLsKi bedoelt is dat we hier op Tweakers een bepaald niveau van de topicstarter verwachten, zeker in de technische subfora zoals hier. Een vrij hulpbehoevende start zoals je nu hebt gepost is niet de bedoeling. Zie ook Het algemeen beleid #quickstart. Daarbij is eigen input dus erg belangrijk.

Afijn, die tips? Je hebt nu al het hele lijstje doorgelopen? Ik mis trouwens nog steeds een compleet lijstje specificaties.

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-03 16:56
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 16:14:
....
tot mijn grote verbazing zodra ik mijn video kaart in mijn pc steek valt mijn pc de eerste instantie uit en brand het rode lichtje bij mijn video kaart en wanneer ik hem wil aan doen krijg ik zowel via mijn blauwe kabel en witte kabel aansluitingen geen beeld ?

.....
Lees ik dit goed en probeer je je videokaart in een draaiende pc te steken? Als dat het geval is test um dan nu maar even in een andere pc (wel eerst pc uit, van de stroom af > kaart erin > pc aan)
Kans is groot dat je de videokaart kapot gemaakt hebt.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Axewi schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 16:39:
[...]

Lees ik dit goed en probeer je je videokaart in een draaiende pc te steken? Als dat het geval is test um dan nu maar even in een andere pc (wel eerst pc uit, van de stroom af > kaart erin > pc aan)
Niemand is zo sto...

Wacht is ff...

Verwijderd

Topicstarter
Axewi schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 16:39:
[...]

Toen mijn pc uit was heb ik hem erin gedaan ?
Nadat ik hem aandeed kreeg ik al geen beeld ??
En me ventilator van me video kaart draaide en maakte geluid ook een rood lichtje

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 16:45:
[...]

En me ventilator van me video kaart draaide en maakte geluid ook een rood lichtje
Waar is je foto.

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-03 16:56
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 16:45:
[...]

Zijn dit vragen of antwoorden?

Pas dan deze zin even aan: "tot mijn grote verbazing zodra ik mijn video kaart in mijn pc steek valt mijn pc de eerste instantie uit"

Hier staat dat de pc uitvalt, en dus aan stond tijdens het plaatsen.

1) Heb je de stroom stekkers aan de videokaart aangesloten? uit mijn hooft heeft die kaart een 6 pins 2x 6pins aansluiting nodig.
2) Kan je een andere videokaart proberen, of deze in een andere pc proberen?

[ Voor 3% gewijzigd door Axewi op 25-03-2015 16:55 ]

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Zal zekers C:\Documents****** zijn :X

Denk dat als hij zich niet inzet met de tips die er gegeven zijn we niks voor hem kunnen betekenen.
Hij is dus beter af als hij naar een computer zaak gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Axewi schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 16:47:
[...]

Pas dan deze zin even aan: "tot mijn grote verbazing zodra ik mijn video kaart in mijn pc steek valt mijn pc de eerste instantie uit"

Hier staat dat de pc uitvalt, en dus aan stond tijdens het plaatsen.

1) Heb je de stroom stekkers aan de videokaart aangesloten? uit mijn hooft heeft die kaart een 6 pins aansluiting nodig.
2) Kan je een andere videokaart proberen, of deze in een andere pc proberen?
heb 2x 6 pins

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:13
Zie je mogelijkheid om de videokaart in een andere pc te proberen ?
Je zegt dat de pc het goed doet zonder de kaart, probeer dan deze eens in een andere pc, dan weetje of het aan de videokaart ligt of aan de pc.

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 16:37:
[mbr]Goed, nu weer normaal iedereen :). Wat FooLsKi bedoelt is dat we hier op Tweakers een bepaald niveau van de topicstarter verwachten, zeker in de technische subfora zoals hier. Een vrij hulpbehoevende start zoals je nu hebt gepost is niet de bedoeling. Zie ook Het algemeen beleid #quickstart. Daarbij is eigen input dus erg belangrijk.[/]

Afijn, die tips? Je hebt nu al het hele lijstje doorgelopen? Ik mis trouwens nog steeds een compleet lijstje specificaties.
600 Watt coolermaster Silencer Pro
Moederbord : Intel Corporation
Cpu type : 2
CPUID CPU Naam Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz

Systeemgeheugen : 2029 MB
Bios TYPE : 07/16/06

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Daarnaast heb je het over "mijn videokaart". Die had je al? Uit een andere pc? Daar deed die het wel in?

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 17:25:
Daarnaast heb je het over "mijn videokaart". Die had je al? Uit een andere pc? Daar deed die het wel in?
Uit een andere computer waar die werkte ik had zelf een werkende gforce alleen die had ik destijds weg gegeven omdat ik al een goeie laptop had spijtig maar ja ..

• bobsquad
  • Niet online
Geef nou eens meer informatie zoals type moederbord, videokaart enz...Helaas is mijn glazen bol kapot en zonder meer advies kunnen we hier gewoon niks mee.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
En wat gebeurt er nou precies als je de videokaart hebt gemonteerd en je monitor hebt aangesloten op je videokaart (die niet de connector van je moederbord)?

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 17:34:
En wat gebeurt er nou precies als je de videokaart hebt gemonteerd en je monitor hebt aangesloten op je videokaart (die niet de connector van je moederbord)?
Zwart scherm niks ? terwijl als ik naar mijn muis keyboard en pc kijk staat alles aan en te werken maar krijg helemaal geen beeld ?
Het beeld is bij mij het probleem beeld en videokaart denk ik zelf ?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

En waarmee heb je hem aan je monitor geknoopt? Staat je monitor op de juiste input?

Monitor niet stuk?

Monitor aan?

Zwart beeld is namelijk erg vreemd, menig monitor gaat namelijk zeuren dat ie geen input heeft.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
VasZaitsev schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 17:38:
En waarmee heb je hem aan je monitor geknoopt? Staat je monitor op de juiste input?

Monitor niet stuk?

Monitor aan?

Zwart beeld is namelijk erg vreemd, menig monitor gaat namelijk zeuren dat ie geen input heeft.
alles werkt naar behoren als ik mijn monitor ergens anders op aansluit werkt ie perfect maar zodra ik mijn videokaart aansluiting gebruik krijg ik geen beeld ?

• bobsquad
  • Niet online
Bios misschien verkeerd ingesteld??

Maar wat is nou het moederbord wat er inzit en de videokaart ????

[ Voor 49% gewijzigd door bobsquad op 25-03-2015 17:41 ]

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-03 23:42
Dit klinkt dan meer dat de IGP nog steeds gebruikt wordt ipv de HD4870...
Wat gebeurd er als je de monitor aansluit op de aansluiting van het moederbord TERWIJL de HD4870 nog steeds in de pc zit? Dat kan gewoon op een draaiende pc, maar dan kan je zien of windows wel gewoon start. Indien dat het geval is, staat de bootvolgorde van igp/peg in het bios waarschijnlijk verkeerd...

Wil je echter specifieke tips wat betreft bios instellingen zullen we echt een merk + model van het moederbord moeten weten...

Daarnaast meen ik me te herinneren dat de AMD kaarten een nogal duidelijke en zeer irritante piep genereren als de peg voedings kabels niet zijn aangesloten (dit was in ieder geval zo bij mijn HD5870, daarna heb ik dat snel afgeleerd te vergeten :P )

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Verwijderd

Topicstarter
bobsquad schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 17:40:
Bios misschien verkeerd ingesteld??

Maar wat is nou het moederbord wat er inzit en de videokaart ????
ik had ergens eerder mijn bios settings vermeld ? ik had op een paar pagina's gelezen dat ik hem moest updaten alleen dat kon gevaarlijk zijn ?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 17:40:
[...]

alles werkt naar behoren als ik mijn monitor ergens anders op aansluit werkt ie perfect maar zodra ik mijn videokaart aansluiting gebruik krijg ik geen beeld ?
En je sluit je monitor aan op de videokaart neem aan?
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 17:41:
[...]
ik had ergens eerder mijn bios settings vermeld ? ik had op een paar pagina's gelezen dat ik hem moest updaten alleen dat kon gevaarlijk zijn ?
Je noemde alleen de versie, dat kan verder van alles betekenen...

Verwijderd

Topicstarter
Spekkie88 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 17:41:
Wat gebeurd er als je de monitor aansluit op de aansluiting van het moederbord? Dat kan gewoon op een draaiende pc, maar dan kan je zien of windows wel gewoon start. Indien dat het geval is, staat de bootvolgorde van igp/peg in het bios waarschijnlijk verkeerd...

Wil je echter specifieke tips wat betreft bios instellingen zullen we echt een merk + model van het moederbord moeten weten...

Daarnaast meen ik me te herinneren dat de AMD kaarten een nogal duidelijke en zeer irritante piep genereren als de peg voedings kabels niet zijn aangesloten (dit was in ieder geval zo bij mijn HD5870, daarna heb ik dat snel afgeleerd te vergeten :P )
Spekkie88 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 17:41:
Wat gebeurd er als je de monitor aansluit op de aansluiting van het moederbord? Dat kan gewoon op een draaiende pc, maar dan kan je zien of windows wel gewoon start. Indien dat het geval is, staat de bootvolgorde van igp/peg in het bios waarschijnlijk verkeerd...

Intel Corporation
chipset : Intel P965/G965
GPU : Intel(R) G965 Express Chipset Family

BIOS -
brand : Intel Corp.
Version : MQ96510J.86A.0816.2006.0716.2308
Date : 97/16/2006

Verwijderd

Topicstarter
[quote]br00ky schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 17:42:
[...]

En je sluit je monitor aan op de videokaart neem aan?

Ja ? bij mijn video kaart zitten 2 witte uiteinden daarvoor heb je een speciale kabel die niet op alle schermen passen ik heb er zelf wel een maar ook daarop krijg ik zwart beeld pas als ik mijn pc uit doe en de kaart eruit haal krijg ik normaal beeld ?
zou het iets met de bios zijn ?

• bobsquad
  • Niet online
Ok nu snap ik er helemaal niks meer van

Tijd voor foto's te maken van de situatie

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 17:49:

Intel Corporation
chipset : Intel P965/G965
GPU : Intel(R) G965 Express Chipset Family

BIOS -
brand : Intel Corp.
Version : MQ96510J.86A.0816.2006.0716.2308
Date : 97/16/2006
Dit zegt nog niks waar we veel aan hebben. Merk (asus/gigabyte/asrock/...) en type. Je hebt je pc vast open, dat staat er echt wel op.

En BIOS instellingen vind je ín je BIOS, daar zegt het versienummer niks over.

Welke monitor probeer je trouwens aan te sluiten? En wat voor kabel heb je het over? Geen beschrijving of kleuren, daar hebben we weinig aan. Exacte typenummers en het type kabel. Google en/of foto's!

Verwijderd

Topicstarter
Moederbord : Intel Desktop Board
Gb : 620 GB
Coolermaster 600 W silence pro

ps: ik downloade net een programma genaamd obs voor streaming etc ..
Toen ik wou beginnen met streamen stond er een fout melding over een laptop ofzo ? terwijl ik toch echt op een pc zit

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Modbreak:Ik zet even voorlopig een slotje op je topic. Waarom? Mensen willen je graag helpen, dat merk je aan de stroom reacties, echter werk je zelf niet voldoende mee. Je hebt inmiddels voldoende handvaten gekregen, maar blijkbaar kan of wil je daar niet mee aan de slag.

Je laatste reactie gaat ineens totaal ergens anders over. Waar gaat dit ineens over?

Je kunt me een bericht sturen door op het pijltje naast mijn naam te klikken, dan kan ik je uitleggen hoe je je topic weer op de rails kan krijgen. Zo gaat het in ieder geval niet werken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.