Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Asus R500V vraagt om password voordat bios opstart

Pagina: 1
Acties:

• SerSam1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-11 08:12

SerSam1

<+.R.O.G.+>

Topicstarter
hallo,

ik zit met een niet al te leuk probleem
ik wilde dus vanochtend op school mijn bios wachtwoord verwijderen omdat ik het irritant vond om telkens een wachtwoord in te voeren voordat hij boot

dus ik de laptop open gemaakt en de cmos batterij eruit gehaald.
later deed ik de batterij weer terug maar dit bleek niet te werken.

daarna zei mijn leraar dat ik het wachtwoord ook kon verwijderen door eerst een nieuw wachtwoord in te vullen in de bios en daarna als nieuw wachtwoord niks in te vullen.

dit werkte en het wachtwoord was weg.

alleen nu als ik de laptop aan zet komt het blauw schermpje weer voordat je in de bios kan met (ENTER PASSWORD)

nu werkt mijn wachtwoord niet meer wat ik eerst in had gesteld als mijn wachtwoord. En als ik het leeg laat zegt hij nog invalid password......

Heb ook al Asus gebeld en die zei dat er een hd lock op gekomen is. Ook zonder hdd vraagt hij nog om het password.

Verder snap ik er echt niks meer van aangezien ik het wachtwoord verwijderd heb maar de laptop vraagt nog steeds op een password? |:(

Iemand misschien ideeen?

Bios chip vervangen misschien?

Heb ook al backdoor passwords gebruikt maar die werken ook niet. (Master Passwords)

http://www.ebay.com/itm/B...-NO-Password/141281915595

Ik ben nu ten einde raad, Asus zegt zelf dat ik een nieuw moederbord moet gaan bestellen. :'(

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
Ik heb geen ervaring met bios chips en zeker niet met de link die je geeft. Als je toch je mobo moet vervangen, zou je idd de chip kunnen uitwisselen. Controleer wel goed dat je het juiste ic krijgt. Uitwisselen is echter geen kleinigheid. Desolderen zal alleen goed gaan als je de juiste spullen hebt. Meestal heb je die echter niet. Ik in elk geval niet. Het board zit vol kopervlakken die de warmte van je soldeerbout snel zullen afvoeren. Je hebt dus best een "zware" bout nodig maar met toch een spitse punt. Als ik in jouw situatie zat zou ik de chip met een spits tangetje pootje voor pootje losknippen en dan pas de losse pootjes lossolderen. Als je board "schoon" is kun je dan de nieuwe chip er op solderen. Omdat dat pootje voor pootje gaat, moet dat wel te doen zijn.

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?