Auto sub aansluiten voor binnen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660083

Topicstarter
Hallo tweakers ! Ik heb nu sinds kort 2 jbl en 80's en ik heb me magnat 130A sub verkocht omdat ik iets wil met meer power. Nu gaat het om een rockford fosgate punch woofer ik een 65l open kist met bass reflex en wil hem graag aansluiten op me receiver. Receiver sub uitgang is 240w per kanaal. Alleen een auto sub werkt op 12v en het stroomnet thuis is 230v nu is de vraag of ik hem aan kan sluiten via een omvormer van 220v naar 13.8v of zal ik een pc voeding van be quiet van 350w erop zetten. En zo ja hoe sluit ik dit aan ?? En hoe zit het met het geluisd kwaliteit ? Versterker uitgang is tulp en sub is draad en omvormer ook. Graag wat informatie. Dankje wel alvast ! Groeten kaj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-07 16:18
die Pc voeding trekt het niet, een auto versterker trekt dermate veel Ampere's dat een Pc voeding dat niet trekt... een 200 watt versterker trekt 25 tot 30 ampere...op vol vermogen dan hé

conclusie zoek een 12 volt voeding die afhankelijk van je versterker 30+ ampere kan leveren

wat voor versterker wil je gaan aansluiten?

Voorbeeld:

je versterker is 300 Watt Continu, op 12 Volt trekt die dan ongeveer 40 Ampere.

dat zou je net aan kunnen spelen met: http://www.elektronicawer..._voeding_12v_480w/details

[ Voor 79% gewijzigd door Reloader op 25-03-2015 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:36
Dan moet je een hele dikke pc voeding hebben die veel ampere's op de 12V rails kan leveren. Begrijp ik goed dat je je auto sub rechtstreeks (zonder versterker) op je receiver aan wilt sluiten? Volgens mij kan dat niet zomaar namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:56
Een voeding met een 36A inrush, heb je C of B curve in je meterkast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:44
Ik denk dat een pc voeding prima gaat werken, de vermogens weergegeven op autoversterkers zijn over het algemeen zwaar overdreven. Ik heb hier ergens een "4x200W RMS" autoversterker met twee "300 Watt RMS" speakers aan een 300W voeding met 15A op de 12v rail die in ieder geval zo hard kunnen spelen dat je zelf onverstaanbaar bent, zonder dat de voeding of versterker uitvalt of in de beveiliging springt.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-07 22:39
Kan makkelijk met een 350W (of meer) voeding.

Ik heb een "portable" sub setje gemaakt voor vakantie doeleinden.

Draait op:
- 350W voeding
- 4 kanaal versterker (4x 75 watt RMS op 4 Ohm rn/of 2x 120 watt RMS bridged)
- 300 watt RMS 4 Ohm subwoofer in kist
- 2x simpele (el-cheapo) speakers op 4 Ohm
- Airport Express

De voeding, stekkerblok, versterker, speakers en Airport Express zitten gemonteerd op de subwoofer kist.
De Airport Express is met de aux-output verbonden naar de versterker en dient als accesspoint voor de telefoons. Sub draait bridged en speaker gewoon normaal.

Tot nu toe draait het perfect zonder problemen :)

Als je het gaat doen:
Je voeding heeft een groene draad in de "grote" kabelbundel. Die moet je verbinden met een zwarte aarde draad om de voeding aan te zetten.

Draden die je normaal gesproken gebruikt voor je HDD's kan je gebruiken voor je versterker.
Zwart is uiteraard aarde, GEEL is 12v, niet de rode!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660083

Topicstarter
Oké thanks boys ! Klinkt misschien erg onvoorbereid maar de sub is door me pa gebouwd 15 haar geleden. Kwam toen uit de top range fosgate punch woofers dus denk rond de 300 watt tot denk ongeveer 600 me neef heeft me en profie versterker aangeboden van 350watt waarmee hij zelf heeft aangegeven dat als ik via tulp van de receiver naar de versterker ga en dan met draad van versterker naar sub dat het geen probleem zal wezen. Iemand die er meer van weet ? Zondag krijg ik al het spul dus dan weet ik eventueel meer specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Slapen is een hobby

Humor! 15 haar geleden... issie nu een beetje kalig :) ik kan je een recente ervaring delen.
Ik had ook nog een Rockford Fosgate RFP-412 liggen hier op zolder. Deze dateert uit 1994.

Het in huis aansluiten van een auto versterker heb ik geen ervaring mee, maar auto versterkers zijn niet efficient in stroom verbruik.

Ik heb al een paar jaar een LG HB-600 2.1 waarbij alle drie de uitgangen verserkt zijn. Enorm hoog wattage, maargoed op 4 Ohm word dit opgegeven (zegt niks want el cheapo apparaat). De versterkte sub uitgang is meen ik 3 Ohm.
Ik schaf mezelf een paar mooie Klipsch boekenplank speakers aan vanwege het mooie hoorn tweeter geluid! De originele gepoorte sub van de LG komt hier in combinatie wat minder subtiel bij over.
Lezen, kijken, mwa moet kunnen volgens mij. Ik haal de RFP van zolder, sluit 'm zonder kist aan. Ok, het kan. Nu kies ik bewust voor niet gepoort dus sealed inbouwen voor een rustigere bass weergave (gepoort = harder klappen, bij sealed heb je een soort zuigende werking, dus rustige beweging van de conus)
Ikea meubel/dressoir verbouwd, deurtje eruit, ligplank aan de voorkant met de sub (achterin ook ff plank goed vastgezet) en natuurlijk een stukje 2x2,5 mm bla bla kabel naar de LG!

Resultaat: verbluffend mooie subtiele bass. En als die volume knop open gaat dan kan ik binnen een paar minuten het hele blok en overburen aan m'n voordeur verwachten!
Tip: kijk eens naar een 2.1 A/V of HT met versterkte sub uitgang (bij A/V wordt dit moeilijk).

De rest is vrije tijd. Breathe in breathe out

Pagina: 1