Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Recent heb ik Wake on Lan ingesteld op mijn desktop. Gisteren zette ik mijn computer via Wake on Lan terwijl ik naast mijn computer zat. Ik ben vertrokken naar het werk zonder hier verder aandacht aan te besteden.

Gisteren avond kwam ik dan thuis en zag ik dat mijn computer was afgesloten. Nu kan ik deze niet meer opstarten via de fysieke knop. Ik heb de voeding vervangen met een andere om te testen of de voeding defect was maar dit was niet het geval. Ik heb de CMOS ook gecleared zodat alle instellingen weg zijn maar hij wilt nog steeds niet opstarten. Er zit helemaal niets van leven in.

Heeft er iemand nog een idee wat ik kan proberen?

Systeem:

Asrock 870 extreme3
AMD Phenom II X6 1055T
8 GB RAM
600Watt OCZ voeding

Alvast bedankt!

• Haleluja_nl
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-12-2025
Vaste manier van werken hierbij is:
- Alles losmaken van het moederbord (harde schijven, drives, usb devices, ps/2 poort)
- Met alleen moederbord + 1 bank geheugen + cpu (en koeler natuurlijk) proberen te starten.

Je hebt al de voeding al geprobeerd, je bent zeker dat op het stopcontact spanning zit?
Mocht je pc met deze minimum setup nog niet reageren, dan kan het nog zijn dat de fysieke knop niet werkt (met een schroevendraaier sluiting maken op de pinnetjes dat hij start)

Werkt ook dit niet.. dan is waarschijnlijk je moederbord dood.
Met defect geheugen of een cpu probleem moet hij minimaal piepen of knipperen.

Laat maar weten hoe het is gegaan.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-02 20:55

D4NG3R

kiwi

:)

Begin eerst maar even met een BIOS reset. (Stroom van het systeem af, batterij er uit halen en de aanknop 30 seconden ingedrukt houden, daarna de batterij er weer in en weer stroom op het systeem zetten)

Daarna: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Tevens move naar PMG, aangezien CSL niet voor desktopproblemen is.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Ik heb het allemaal getest maar niets heeft geholpen. Dan wordt het maar een nieuw moederbord.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-02 20:55

D4NG3R

kiwi

:)

En waarom ben je tot die conclusie gekomen?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1