Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gezocht: netwerk switch met USB printerserver

Pagina: 1
Acties:

• misterdaan
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-11 19:30
Op mijn werk hebben we een printer staan die rechtstreeks is aangesloten op het netwerk. Nu wil ik daar een simpele (matrix) printer met alleen USB/LPT naast plaatsen. Eigenlijk ben ik nu dus op zoek naar een apparaat:

1) dat het netwerksignaal splitst (switch)
2) waar ik de printer (Epson LQ-630) met USB of LPT op kan aansluiten

Het liefst uiteraard in één apparaat. Draadloos is eventueel ook beschikbaar.

Kan iemand mij hierin adviseren?

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:43

SA007

Moderator Tweaking
Het lijkt me erg stug dat deze combinatie ergens aangeboden wordt.

Denk dat je een van deze dingen moet doen:
- Een router halen met usb en genoeg switchpoorten en die instellen met dhcp uit en de WAN poort niet gebruiken.
- 2 apparaten halen.

Een normale switch heeft geen mogelijkheid intern om een printserver te zijn, werkt op een andere netwerklaag dan een router.
Dat je van een router de routerfuncties niet gebruikt is geen bezwaar meestal.

• misterdaan
Dank voor je reactie.

Uiteindelijk hebben we het anders opgelost: gewoon een hele lange USB-kabel gekocht (15m) en deze over het plafond naar de printer gelegd. Opgelost. Niet te meest charmante oplossing maar wel praktisch.

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:14

TommieW

Numa numa.

misterdaan schreef op maandag 01 juni 2015 @ 20:54:
Dank voor je reactie.

Uiteindelijk hebben we het anders opgelost: gewoon een hele lange USB-kabel gekocht (15m) en deze over het plafond naar de printer gelegd. Opgelost. Niet te meest charmante oplossing maar wel praktisch.
Werkt dit ook? De USB standaard gaat tot 5 meter, als ik mij niet vergis. Het zou mij verbazen als het werkt.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-11 21:30
Linksys. Psus4

Ik gebruik zo'n apparaat en werkt goed

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• misterdaan
De USB-kabel die ik gekocht heb, had een versterker.

http://www.allekabels.nl/...kabel-met-versterker.html

Werkt prima.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

TommieW schreef op maandag 01 juni 2015 @ 20:56:
[...]

Werkt dit ook? De USB standaard gaat tot 5 meter, als ik mij niet vergis. Het zou mij verbazen als het werkt.
Het probleem bij lange (USB-)kabels is de spanningsval, als het apparaat gevoed wordt via die lange kabel dan is de kans groot dat het niet werkt. Maar als het apparaat aan 't andere eind een aparte voeding heeft, dan kan het wel werken.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1