Win8.1 lose skype update via wus (KB2876229)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-10 13:25
Hebben meer van jullie deze update gekregen?:

Skype for Windows Desktop 7.0 (KB2876229)

Ik kwam hem zojuist tegen in de Windows update. Wat er gebeurd als je het installeert is dat je een Skype installer krijgt die een losse stand alone Skype programma installeert op je pc terwijl die al standaard in Win8.1 zit. Vervolgens claimt deze app dat er ook nog een update beschikbaar is voor deze (zoals het lijkt) stand alone Skype versie.

Dit is een beetje vaag. Ik heb nu in het tegeltjes scherm een Skype app als ik die start dan krijg ik de normale full screen app van windows 8.1 die ik dagelijks gebruik, en nu op mijn desktop heb ik een snel koppeling naar een losse Skype programma. Als ik daar op klik start word er een normale Skype programma gestart in een venster en vraagt om mijn login gegevens terwijl de standaard Win8.1 Skype gewoon al wel ingelogd en al draait op de achtergrond.

Was dit nu allemaal weer? 8)7

Iemand een clue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 21:19

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nou, je hebt van IE ook 2 versies, een Desktop versie en een zogenaamde Metro versie. Skype net zo. Er zijn veel klachten dat de 'Metro' versie van Skype slecht is en niet goed werkt en whatnot. Lijkt mij dat MS nu een 'update' heeft vrijgegeven die de desktop versie van Skype beschikbaar stelt, zonder dat je naar de website moet.

Heb je zelf al gezocht hierop? Skype website bijvoorbeeld? Het KB artikel gelezen die bij deze update hoort?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-10 13:25
Hero of Time schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:22:
Heb je zelf al gezocht hierop? Skype website bijvoorbeeld? Het KB artikel gelezen die bij deze update hoort?
Jazeker, dat heb ik eerst gedaan maar kon daar geen logische verklaring vinden hier voor. Het enigste wat ik eruit kon opmaken op de support pagina van:
Skype for Windows Update
Is dat mijn Skype versie niet dit zou moeten krijgen. Maar het losse programma wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hero of Time schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:22:
Nou, je hebt van IE ook 2 versies, een Desktop versie en een zogenaamde Metro versie. Skype net zo. Er zijn veel klachten dat de 'Metro' versie van Skype slecht is en niet goed werkt en whatnot. Lijkt mij dat MS nu een 'update' heeft vrijgegeven die de desktop versie van Skype beschikbaar stelt, zonder dat je naar de website moet.
Dat gaat niet op voor Windows 7, ook niet als het gaat om een pc die niet eens voorzien is van Skype. Die update staat in de lijst als "Update voor Skype voor Windows-bureaublad 7.0" en op een W7 pc mét Skype daadwerkelijk geïnstalleerd heet die net ietsje anders: "Aanbevolen update voor Skype voor Windows-bureaublad 7.0".

Overigens wordt er al gewaarschuwd voor die update:
If you choose to install Skype through the Windows Update, the install will have options that you could easily miss that will change your home page to MSN and search engine to Bing. Not only is this hijacking what you would expect from the Ask toolbar and other less reputable products, it is tarnishing the image of Windows Updates. Individuals might not continue good update practices if they begin to see it as a source of the junkware installed on their computer.
https://www.404techsuppor...windows-update-kb2876229/

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 21:19

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

* Hero of Time kijkt naar de topictitel. * Hero of Time wijst Raven op de topictitel dat daar toch echt Windows 8.1 staat en niet 7.

Wat heeft dat gebrabbel over W7 te maken met wat de TS heeft?

Die waarschuwing is wel zo netjes, te veel troep krijg je er bij met standaard installaties van software tegenwoordig. Dat MS dat nu met WU/MU gaat doen, is niet goed.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik wilde alleen maar aangeven dat W8(.1) niet het enige OS is dat "last" heeft van die Skype-update en dat die ook verschijnt wanneer Skype niet eens geïnstalleerd is...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1