<Post verwijderd>
[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2015 14:09 . Reden: OP verwijderd op basis van reacties ]
[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2015 14:09 . Reden: OP verwijderd op basis van reacties ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Heb ook geen probleem met het verwijderen van de oorspronkelijk mail. Die had ik sowieso zelf al gewist want ik hoef die gegevens niet.St@m schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:04:
Had je de mail graag willen houden of..? Lijkt me dat dit gewoon privé gegevens zijn van mensen. Ben geen deskundige, maar moreel gezien zeg ik, prima dat deze mail verwijderd is. Zou er ook niet blij mee zijn als mijn gegevens bij mijn collega's terechtkomen.
OkVerwijderd schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:06:
[...]
Heb ook geen probleem met het verwijderen van de oorspronkelijk mail. Die had ik sowieso zelf al gewist want ik hoef die gegevens niet.
Tja.. een paniekreactie. Ik snap het wel. Wat vind jij dat er gedaan had moeten worden als je je verplaatst in de directeur?Gaat om de manier waarop hiermee wordt omgegaan. Dreigen met sancties en vervolgens alle sporen wissen, niet alleen de oorspronkelijke mail. En mensen verbieden het überhaupt te bespreken.
[ Voor 16% gewijzigd door St@m op 25-03-2015 14:09 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Ehm, dat lijkt me ook niet zo raar? We hebben het hier wel over heel erg gevoelige info, waar je niet van wil dat je die op straat beland.Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:06:
[...]
Heb ook geen probleem met het verwijderen van de oorspronkelijk mail. Die had ik sowieso zelf al gewist want ik hoef die gegevens niet.
Gaat om de manier waarop hiermee wordt omgegaan. Dreigen met sancties en vervolgens alle sporen wissen, niet alleen de oorspronkelijke mail. En mensen verbieden het überhaupt te bespreken.
Virussen? Scan ze hier!
Hoe gaat men dit precies controleren? Zolang de communicatie niet digitaal plaatsvindt lijkt me de controle (en bewijslast in deze) nogal lastig.Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:00:
Medewerkers krijgen vervolgens het verbod om het onderwerp onderling te bespreken, opnieuw onder aankondiging van sancties bij overtreding. Men zal controleren.
Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD
Zeer domme fout, maar begrijpelijke reactie...Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:00:
Werk bij een middelgrote ICT dienstverlener in NL, naam wordt hier even niet genoemd.
Vandaag stuurt salarisadministratie per abuis alle salarisgegevens, loonstroken voor deze maand en bankgegevens van het volledige personeelsbestand aan alle medewerkers i.p.v. aan de directeur. Daarmee is salaris, hoogte bonus, rekeningnummer, adressen, begunstigde pensioen, declaraties etc. van iedereen inzichtelijk.
Vervolgens stuurt de directeur een mailtje naar alle medewerkers dat de vorige mail onmiddellijk door iedereen ongelezen verwijderd moet worden. Men zal controleren op lezen en forwarden, en op overtreding volgen sancties.
Medewerkers krijgen vervolgens het verbod om het onderwerp onderling te bespreken, opnieuw onder aankondiging van sancties bij overtreding. Men zal controleren.
Uurtje later wist ICT afdeling zonder aankondiging of overleg de oorspronkelijk mail, de mail van de directeur en alle verwante mails uit de postvakken van de medewerkers.
WTF?![]()
Tijd om maar eens te gaan solliciteren denk ik...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Einde discussie dus. Raar verhaal, en rare poster...Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:00:
<Post verwijderd>
ICTwilightZone wijzigde deze reactie 25-03-2015 14:09 (97%)
Reden: OP verwijderd op basis van reacties
[ Voor 22% gewijzigd door mrwolf op 25-03-2015 14:59 ]
ICTwilightZone schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:00:
Werk bij een middelgrote ICT dienstverlener in NL, naam wordt hier even niet genoemd.
Vandaag stuurt salarisadministratie per abuis alle salarisgegevens, loonstroken voor deze maand en bankgegevens van het volledige personeelsbestand aan alle medewerkers i.p.v. aan de directeur. Daarmee is salaris, hoogte bonus, rekeningnummer, adressen, begunstigde pensioen, declaraties etc. van iedereen inzichtelijk.
Vervolgens stuurt de directeur een mailtje naar alle medewerkers dat de vorige mail onmiddellijk door iedereen ongelezen verwijderd moet worden. Men zal controleren op lezen en forwarden, en op overtreding volgen sancties.
Uurtje later wist ICT afdeling zonder aankondiging of overleg de oorspronkelijk mail, de mail van de directeur en alle verwante mails uit de postvakken van de medewerkers.
WTF?![]()
Tijd om maar eens te gaan solliciteren denk ik...
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Eensch hoorArdana schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:56:
Tsja, IT medewerker zat net bij de tandarts? Kan natuurlijk.
@rodie83: ik heb niet echt het idee dat TS letterlijk uit de mail van de directeur gequote heeft. Ik vermoed dat de directeur het heel wat netter heeft opgeschreven, zeker daar TS (mi) onnodig nu moord en brand schreeuwt. Je weet het gewoon niet
Dan is er ook niet echt reden meer om erover te praten.Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:00:
<Post verwijderd>
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq