Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
<Post verwijderd>

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2015 14:09 . Reden: OP verwijderd op basis van reacties ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:47

St@m

@ Your Service

Had je de mail graag willen houden of..? Lijkt me dat dit gewoon privé gegevens zijn van mensen. Ben geen deskundige, maar moreel gezien zeg ik, prima dat deze mail verwijderd is. Zou er ook niet blij mee zijn als mijn gegevens bij mijn collega's terechtkomen.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ok, en wat is je vraag concreet?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-01 16:39
Alhoewel ik de directeur best snap zal dit natuurlijk nooit werken. Persoonlijk zou ik even afwachten met overhaaste beslissingen, wellicht was hij gewoon boos/bang/geschrokken/impulsief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Je topictitel dekt niet echt de lading van je verhaal vind ik. Je hebt het over een angstcultuur en dreigementen, maar feitelijk gaat jouw verhaal over 1 incident. Dat men daar nogal panisch op reageert snap ik wel. Of het netjes en volgens de regels is, is een tweede. Maar kom op, dit soort gegevens wil je niet bij je collega's of op straat hebben liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Ik weet niet zo goed wat de `angstcultuur` en dreigementen nu precies zijn.

De directeur had alleen maar moeilijke keuzes maar het verwijderen van de e-mails lijkt me misschien nog de beste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeer slordig dat deze fout gemaakt kan zijn en had kunnen gebeuren.
ze hebben het snel opgelost door het te verwijderen op alle locaties (als het al niet gekopieerd is).

en dat er gezegd wordt dat er bij het niet op volgen van instructies sancties toegepast kunnen worden dat is altijd zo. het verbieden om erover te praten tsja daar is misschien discussie over. Maar officieel wist iedereen dat de inhoud niet voor iedereen bedoeld wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
St@m schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:04:
Had je de mail graag willen houden of..? Lijkt me dat dit gewoon privé gegevens zijn van mensen. Ben geen deskundige, maar moreel gezien zeg ik, prima dat deze mail verwijderd is. Zou er ook niet blij mee zijn als mijn gegevens bij mijn collega's terechtkomen.
Heb ook geen probleem met het verwijderen van de oorspronkelijk mail. Die had ik sowieso zelf al gewist want ik hoef die gegevens niet.

Gaat om de manier waarop hiermee wordt omgegaan. Dreigen met sancties en vervolgens alle sporen wissen, niet alleen de oorspronkelijke mail. En mensen verbieden het überhaupt te bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Nog iets: maak je echt speciaal hiervoor een account aan op Tweakers? Of probeer je hier zelf wat onrust te zaaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:47

St@m

@ Your Service

Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:06:
[...]

Heb ook geen probleem met het verwijderen van de oorspronkelijk mail. Die had ik sowieso zelf al gewist want ik hoef die gegevens niet.
Ok :)
Gaat om de manier waarop hiermee wordt omgegaan. Dreigen met sancties en vervolgens alle sporen wissen, niet alleen de oorspronkelijke mail. En mensen verbieden het überhaupt te bespreken.
Tja.. een paniekreactie. Ik snap het wel. Wat vind jij dat er gedaan had moeten worden als je je verplaatst in de directeur?

Als dat "intrekken" nou een beetje normaal werkte :) Ik heb ook wel eens een verkeerde mail verstuurd (niet echt spannend ofzo) maar toen ik hem wilde intrekken bleek dat het bij de helft niet kon om verschillende redenen.. 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door St@m op 25-03-2015 14:09 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:06:
[...]

Ehm, dat lijkt me ook niet zo raar? We hebben het hier wel over heel erg gevoelige info, waar je niet van wil dat je die op straat beland.

Ik wil mijn prive- en salaris-gegevens bijvoorbeeld ook niet binnen het hele bedrijf bekend hebben.

Ik zie het grote probleem hier echt even niet. En om op basis van 1 incident van een 'angstcultuur' te spreken lijkt me ook wat radicaal?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-09 17:42
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:00:
Medewerkers krijgen vervolgens het verbod om het onderwerp onderling te bespreken, opnieuw onder aankondiging van sancties bij overtreding. Men zal controleren.
Hoe gaat men dit precies controleren? Zolang de communicatie niet digitaal plaatsvindt lijkt me de controle (en bewijslast in deze) nogal lastig.

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:35

Fiber

Beaches are for storming.

Werk bij een middelgrote ICT dienstverlener in NL, naam wordt hier even niet genoemd.

Vandaag stuurt salarisadministratie per abuis alle salarisgegevens, loonstroken voor deze maand en bankgegevens van het volledige personeelsbestand aan alle medewerkers i.p.v. aan de directeur. Daarmee is salaris, hoogte bonus, rekeningnummer, adressen, begunstigde pensioen, declaraties etc. van iedereen inzichtelijk.

Vervolgens stuurt de directeur een mailtje naar alle medewerkers dat de vorige mail onmiddellijk door iedereen ongelezen verwijderd moet worden. Men zal controleren op lezen en forwarden, en op overtreding volgen sancties.

Medewerkers krijgen vervolgens het verbod om het onderwerp onderling te bespreken, opnieuw onder aankondiging van sancties bij overtreding. Men zal controleren.

Uurtje later wist ICT afdeling zonder aankondiging of overleg de oorspronkelijk mail, de mail van de directeur en alle verwante mails uit de postvakken van de medewerkers.

WTF? 8)7

Tijd om maar eens te gaan solliciteren denk ik...
Zeer domme fout, maar begrijpelijke reactie...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Met loonstroken heb je het ook meteen over ziekte-dagen, BSN, eventueel loonbeslag, et cetera, dat staat er ook allemaal op. Even los van het pirvacy-aspect, kan ik me ook wel voorstellen dat de werkgever niet wil dat alle salarissen bij iedereen bekend zijn, want dat brengt ze bij de volgende salarisonderhandelingen natuurlijk ook in een lastig parket. Het worden vervelende onderhandelingen als iemand weet dat hij het minste verdient van een hele afdeling. Of het meeste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online

CeesKees

I rest my Kees

Ts is het blijkbaar zat....

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 26-09 13:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Tsja, als je op basis daarvan al besluit dat je weg wil bij het bedrijf...

Fouten worden gemaakt, helaas. Daarbij horen excuses (daar zou je nog wel om mogen vragen, een net mailtje met "per abuis xxxx, waarvoor wij onze excuses aanbieden en maatregelen zullen nemen om dit niet meer te laten voorkomen. Teven zullen wij melding hiervan maken bij het CBP.") en ook de maatregelen om dus te voorkomen dat het nogmaals gebeurt en, helemaal niet onbelangrijk, maatregelen om te voorkomen dat dit meer schade oplevert dan nodig is.

Het verwijderen uit mailboxen en een verbod om deze gegevens te gebruiken/versturen etc. is dan niet meer dan logisch.

Overigens heb je dat laatste verbod al, iig naar derden toe; iedereen heeft de plicht om zich als goed werknemer te gedragen en de belangen van het bedrijf niet te schaden, bij velen is dat nog een keer expliciet in de arbeidsovereenkomst opgenomen als zijne een geheimhoudingsbeding.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:44
Ben ik de enige die zelfs van mening is dat een ICT-er net als een secretaresse zich zou moeten opstellen volgens het principe zien / horen / zwijgen?

Ik heb met enige regelmaat de salarisadministratie of andere gevoelige zaken onder ogen. Reden.. Soms updaten we de software hierachter en dan moeten we toch echt vergelijken of deze niet verkeerde CAO regels toepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik vind het wel apart dat er meteen gedreigd wordt met sancties als ik eerlijk ben. Het zal vast een paniekreactie zijn, maar er had ook tekst bij gekund als 'wij verwachten dat iedereen deze informatie als niet verzonden beschouwd en op integere wijze omgaat met...' enzovoorts. En dan eventueel nog een zin als 'bij de constatering van misbruik van, dan (actie). Lijkt me in principe voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Nu online

CeesKees

I rest my Kees

Mij valt het meest op dat het een uur duurde voordat alle correspondentie uit de mailboxen was.

Dit had de salarisadministratie ism it binnen 5 minuten kunnen regelen

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 26-09 13:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Tsja, IT medewerker zat net bij de tandarts? Kan natuurlijk.

@rodie83: ik heb niet echt het idee dat TS letterlijk uit de mail van de directeur gequote heeft. Ik vermoed dat de directeur het heel wat netter heeft opgeschreven, zeker daar TS (mi) onnodig nu moord en brand schreeuwt. Je weet het gewoon niet :)

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
<Post verwijderd>

ICTwilightZone wijzigde deze reactie 25-03-2015 14:09 (97%)
Reden: OP verwijderd op basis van reacties
Einde discussie dus. Raar verhaal, en rare poster...

[ Voor 22% gewijzigd door mrwolf op 25-03-2015 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Nu online

CeesKees

I rest my Kees

Tsja...

"Ze zeggen niet wat ik wilde horen, dus ik ga op zoek naar een plek waar ze dat wel doen". Top!

Gelukkig is zn OP nog in een quote gevangen!
ICTwilightZone schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:00:
Werk bij een middelgrote ICT dienstverlener in NL, naam wordt hier even niet genoemd.

Vandaag stuurt salarisadministratie per abuis alle salarisgegevens, loonstroken voor deze maand en bankgegevens van het volledige personeelsbestand aan alle medewerkers i.p.v. aan de directeur. Daarmee is salaris, hoogte bonus, rekeningnummer, adressen, begunstigde pensioen, declaraties etc. van iedereen inzichtelijk.

Vervolgens stuurt de directeur een mailtje naar alle medewerkers dat de vorige mail onmiddellijk door iedereen ongelezen verwijderd moet worden. Men zal controleren op lezen en forwarden, en op overtreding volgen sancties.

Uurtje later wist ICT afdeling zonder aankondiging of overleg de oorspronkelijk mail, de mail van de directeur en alle verwante mails uit de postvakken van de medewerkers.

WTF? 8)7

Tijd om maar eens te gaan solliciteren denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 12:07

icecreamfarmer

en het is

Mijn vraag is meer hoe ze dat gaan controleren?
Je kunt de mail toch lokaal opslaan?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ardana schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:56:
Tsja, IT medewerker zat net bij de tandarts? Kan natuurlijk.

@rodie83: ik heb niet echt het idee dat TS letterlijk uit de mail van de directeur gequote heeft. Ik vermoed dat de directeur het heel wat netter heeft opgeschreven, zeker daar TS (mi) onnodig nu moord en brand schreeuwt. Je weet het gewoon niet :)
Eensch hoor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Laatst online: 09:55

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Dan is er ook niet echt reden meer om erover te praten.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.