Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mijn eerste laptop

Pagina: 1
Acties:

• marczoetermeer
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-11 19:32
Zoals de titel al aangeeft ben ik op zoek naar mijn eerste latop. Ik heb hiervoor altijd gebruik gemaakt van desktops. De reden dat ik nu een latop wil is omdat ik niet meer op een vaste plek wil zitten. Ik wil in huis overal kunnen zitten met de latop.

Wat ga je met je laptop doen?
De latop zal ipv de desktop komen. Echter zal de latop niet heel zwaar belast gaan worden.
Hij zal gebruikt worden voor: office, internet, filmpje kijken, heel af en toe foto en video bewerken. Echter zal ik er niet op gamen. Ik heb geen voorkeur voor windows of OSX.

Wat is je budget?
Mijn budget is to max 1500 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Laptop zal voornamelijk in huis worden gebruikt en bijna nooit worden vervoerd.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb geen merk voorkeuren en heb al heel wat topics gelezen. Ik zoek wel een laptop die lekker snel werkt en niet te warm wordt met normaal gebruikt (internet, office, filmpje kijken).

Ik zou wel graag een SSD willen hebben en wil de garantie niet op het spel zetten.

Latops waar ik al naar gekeken heb:
Acer Aspire V15 nitro met HDD en SSD http://tweakers.net/price...-nitro-vn7-571g-53ml.html
Macbook Air http://tweakers.net/price...ir-2014-13-komma-3-inch-4
Asus N751 met HDD en SSD http://tweakers.net/price...6/asus-n751jk-t7129h.html
MSI GP60 met HDD en SSD http://tweakers.net/price...-2pe-435nl-(leopard).html

De ASUS werd aangeraden door paradigit als betrouwbare laptop (is wel wat groot 17 inch maar overweging waard).
De MSI en Acer door informatique.
De Apple dacht ik zelf aan omdat ik erg blij ben met mijn iphone en ipad.
Echter was ik eigenlijk op zoek naar minimaal 15,6 inch, maar sinds kort ook een laptop op werk van 14 inch en dit werkt op zich prima. Dus ben bereid iets kleiner te gaan.

Wat raden julllie aan of af?
Zijn er andere laptops die ik kan overwegen?

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:50
Heb zelf de N751 heerlijke laptop heb wel de versie zonder SSD gekocht en er zelf gewoon de samsung 850 evo 500 GB in gezet werk heerlijk en is super simpel om te doen.

• marczoetermeer
@ppatrick: wordt deze laptop warm met gewoon gebruik? En maakt die (veel) geluid (fan) tijdens bv gewoon internet surfen?

• parsnep
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-11 14:10

parsnep

Cloud-Master

bto laptop samenstellen kan ook een optie zijn http://bto.eu/ bijv http://www.bto.eu/bto-x-b...gg2a8b0o7l6o9ttbeimbv2s71

[ Voor 38% gewijzigd door parsnep op 25-03-2015 18:31 ]

V&A | Everything to the Cloud!!

• marczoetermeer
Hoe is de bouw kwaliteit van bto?
Ik heb hier gemengde reviews over gelezen? Is dit beter dan de eerder genoemde laptops?
En geluid/ koeling?

• parsnep

parsnep

Cloud-Master

marczoetermeer schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 19:48:
Hoe is de bouw kwaliteit van bto?
Ik heb hier gemengde reviews over gelezen? Is dit beter dan de eerder genoemde laptops?
En geluid/ koeling?
geen idee hoe de koeling is hangt natuurlijk van het model af,

deze is ook erg mooi pricewatch: Dell XPS 13 (2015) 9343-8451 alleen wel 13 inch

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:42
parsnep schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 20:56:
[...]

geen idee hoe de koeling is hangt natuurlijk van het model af,

deze is ook erg mooi pricewatch: Dell XPS 13 (2015) 9343-8451 alleen wel 13 inch
Filmpjes: Intel Core i7-5500U :?
Office: 8GB :?

Erg overkill!

Ga wél voor een 13" en geef er in ieder geval geen 1500 euro aan uit. Voor jou doeleinden, en even zonder advies, ga je een prima laptop vinden voor rond de 600-800 euro :)

[ Voor 56% gewijzigd door Tomino op 25-03-2015 21:00 ]

• parsnep

parsnep

Cloud-Master

• Royy
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-11 00:02
Aangezien het een desktop vervanger gaat worden en je hem weinig gaat verplaatsen, is een losse monitor geen optie?

#ProductPrijsSubtotaal
1Dell Ultrasharp U2515H Zwart€ 307,-€ 307,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 307,-

Heb je een mooi IPS scherm met 1440p resolutie.. erg fijn werken 8)

• marczoetermeer
Losse monitor is geen optie aangezien ik mijn bureau weg doe en dus geen plek heb om hem vast neer te zetten. Zal meer in de woonkamer gaan zitten.

Dell is inderdaad een optie. Je hebt ook die inspirion 7000. Die ziet er ook wel goed uit.

Ik weet dat i7 en 8 gb een overkill is echter wil ik de mogelijkheid hebben in de toekomst zwaardere programma's te draaien en niet over een jaar weer een nieuwe aan te moeten schaffen.

• marczoetermeer
In eerste instantie wilde ik zelfs voor macbook pro gaan echter staingate maakt mij wat angstig....

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Misschien dat je eens naar de zakelijke lijn van Dell kunt kijken?

Ik heb hier een Dell Latitude 6540 (i7/16GB) waarop ik Windows Server 2012R2 Hyper-V geïnstalleerd heb.

GUI/NON-GUI OS'en draaien als VM óp de 2012R2 Hypervisor (de Hypervisor is het enige wat de hardware direct aan mag en kan spreken).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:50
Ik heb me N751 nog niet warm gekregen. Waarom zou je een 13 inch laptop nemen als je hem nooit mee neemt dan lijkt mij grotere juist prettiger maar goed dat is persoonlijk natuurlijk.

• marczoetermeer
Goed punt. Alle 13 inch valt af. Net even die van een vriend geprobeerd, vind het toch iets te klein.
Minimaal 15 inch dus.

Die n751 wordt over gezegd dat de netwerk kaart niet zo goed is. Heb jij die vervangen of valt de originele wel mee?

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

marczoetermeer schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 23:18:
Goed punt. Alle 13 inch valt af. Net even die van een vriend geprobeerd, vind het toch iets te klein.
Minimaal 15 inch dus.

Die n751 wordt over gezegd dat de netwerk kaart niet zo goed is. Heb jij die vervangen of valt de originele wel mee?
Schroef eens een laptop open en bekijk eens óf je de NIC kunt vervangen én/of hoe gemakkelijk dat dat gaat?

Bij een Laptop: Een Intel óf een Broadcom NIC. Alle andere "zooi" a'la Realtech (zoals er bij Dell bijv. in de Inspiron serie zit) wil je niet hebben áls je er serieus mee wil werken.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-11 08:25
waarom heb je een macbook in je lijstje gezet? Heb je ervaring met het werken op OSX?
Voor hetgeen je op de laptop wilt gaan doen zou ik het bij een windows laptop houden. Tot max 800 euro. Kun je de komende jaren prima mee vooruit en mocht je dan voor studie of andere doeleinden verbeterde hardware nodig hebben kun je voor een prima prijs een nieuwe kopen.

Nu 1500 euro investeren in een laptop die alleen thuis wordt gebruikt zou zonde zijn... Tenzij je hier echt veel foto en videobewerking mee doet..

...

Pagina: 1