• smiba
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-06 17:19
Ik ben al een tijdje opzoek naar een externe schijf enclosure waar ik allemaal ISO's op kan gooien die zich dan voordoet als een externe CD-ROM speler. Een voorbeeld is de Zalman VM-VE300 en VE400, die zijn enkel vrijwel overal uitverkocht (VE300 bij Si.Computers en MaxICT, en de VE400 ook bij MaxICT. Mogelijk nog meer winkels, maar na 2 keer mijn order geannuleerd te hebben probeer ik het niet verder).

Zijn er nog andere apparaten die dit kunnen? Ik repareer vaak computers en dit is echt een extreem handige tool om mee te nemen naar klanten. Op die manier kan ik er allemaal bootdisks op zetten (Herinstallatie, Linux, Anti-Virus, HDD tools etc.) en het fijne is dan juist dat ik zo kan switchen tussen iso's. De USB stick optie heb ik liever niet, ik heb namelijk een stapel 500GB HDD's liggen en die lijken me ook iets sneller (Of je moet een dure USB nemen).

Mocht iemand een idee hebben naar een ander apparaat, laat het maar weten.

Alvast bedankt!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Andere dan die van Zalman heb ik nog nooit gezien. Zo te zien heeft Max-ICT ze wel, de VE400 (white) is zelfs direct leverbaar, anderen 1-3 werkdagen.
En ja, het is een aanrader, enorm handig ding !

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wat is een "extreme schijf"?

• smiba
Hm? Ik zie nergens een typo, of is dit een serieuze vraag?
u_nix_we_all schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 13:55:
Andere dan die van Zalman heb ik nog nooit gezien. Zo te zien heeft Max-ICT ze wel, de VE400 (white) is zelfs direct leverbaar, anderen 1-3 werkdagen.
En ja, het is een aanrader, enorm handig ding !
Heb het bij Max-ICT gevraagd en hij is niet op voorraad:

Vandaar dat ik maar een alternatief zoek :)

EDIT: Sinds de witte VE400 toch echt direct in vooraad stond heb ik die maar gekocht, nu hopen dat Joost het fout had _/-\o_

[Voor 9% gewijzigd door smiba op 25-03-2015 20:11]

• mkroes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:39
Dan zou dit misschien een optie wezen: de Startech S2510BU3IS. Moet wel zeggen dat ik dit ding zelf niet ken..
Heb zelf (gelukkig) de Zalman ZM-VE300 _/-\o_ Wat een apparaat, geweldig!!.. Ik gebruik hem nog zeker wekelijks...

offtopic:
Voor de mensen die het niet weten: de Zalman kan ook vhd's mounten.. Nog leuker!!

• tomdabom
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-06 08:12
Ik heb ook een Zalman ZM-VE300, maar echt wat een top ding. Totdat USB3.0 het niet meer deed. Nu heb ik er zo goed als niets meer aan.

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-06 11:51

Midas.e

Is handig met dinges

Toevallig laatst nog 3 van deze (de VE-400) gekocht bij Azerty, voor de volgende die em zoekt dus ;)

Hacktheplanet / PVOutput

• mkroes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:39
Ik kwam deze ook nog tegen: de iodd 2501. Lijkt me een kopie van de VE300.
Wanneer je google laat zoeken naar 'iodd' kom je genoeg resultaten tegen. Er zijn dus nog wel wat alternatieven.

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:41
Er is ook een "goed" software alternatief daarvoor.
Ik zelf heb een 500GB externe schijf met daarop : http://www.easy2boot.com/
Daar staan vele iso's op die ik via een menu kan selecteren.
Werkt prima.

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-05 12:12
Ik zou zeggen succes, ik heb zelf de VE-200 en ik vind hem inmiddels onmisbaar.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• smiba
En hij is binnen, mooi ding! Toch bedankt voor jullie advies.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Misschien is http://nl.startech.com/Op...-virtuele-ISO~S2510BU3ISO ook een idee voor iemand die in het vervolg iets dergelijks zoekt?

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-04 23:10
Sorry voor de ongelooflijke topic-kick, maar toen ik vandaag mijn Zalman ZM-VE300 wilde gebruiken bleek deze steeds uit te vallen en denk ik dus dat die aan zijn laatste latijn is.
Ik heb gezocht naar de Zalman en soortgelijken, maar ik kan niet echt meer iets vinden wat nog steeds bestaat. En al helemaal niet met mijn voorkeur: een USB-C aansluiting.
Zijn er vandaag de dag überhaupt nog harde schijf behuizingen met DVD emulatie voor ISO-bestanden?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-06 12:16

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-04 23:10
Ik zou eigenlijk een bestaande harde schijf willen blijven gebruiken zonder al te veel gedoe met software oplossingen. Een hardware-oplossing is veel fijner. Dat was net als in het verleden van dit topic het grote voordeel van de Zalman ZM-VE's. :)

• nomad_
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 15:17
Het vergelijkbare model van IODD is te koop via o.a. Amazon en AliExpress. Wellicht iets om te checken, of heb je al een opvolger (welke?)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als het spul niet bootable hoeft te zijn: iedere synology diskstation kan een iso mounten zodat je hem via netwerk kunt gebruiken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

The Eagle schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:40:
Als het spul niet bootable hoeft te zijn: iedere synology diskstation kan een iso mounten zodat je hem via netwerk kunt gebruiken :)
Kan die functie niet gecombineerd worden met PXE?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

lasharor

7 december 2004

What about Drivedroid? https://play.google.com/s...ry.drivedroid&hl=nl&gl=US

De meeste mensen hebben echt wel ergens een oude android telefoon liggen.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:16

br00ky

Moderator Harde Waren
Na 5 jaar nog eens door in een topic is niet de bedoeling.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee