Ik ben al een tijdje opzoek naar een externe schijf enclosure waar ik allemaal ISO's op kan gooien die zich dan voordoet als een externe CD-ROM speler. Een voorbeeld is de Zalman VM-VE300 en VE400, die zijn enkel vrijwel overal uitverkocht (VE300 bij Si.Computers en MaxICT, en de VE400 ook bij MaxICT. Mogelijk nog meer winkels, maar na 2 keer mijn order geannuleerd te hebben probeer ik het niet verder).
Zijn er nog andere apparaten die dit kunnen? Ik repareer vaak computers en dit is echt een extreem handige tool om mee te nemen naar klanten. Op die manier kan ik er allemaal bootdisks op zetten (Herinstallatie, Linux, Anti-Virus, HDD tools etc.) en het fijne is dan juist dat ik zo kan switchen tussen iso's. De USB stick optie heb ik liever niet, ik heb namelijk een stapel 500GB HDD's liggen en die lijken me ook iets sneller (Of je moet een dure USB nemen).
Mocht iemand een idee hebben naar een ander apparaat, laat het maar weten.
Alvast bedankt!
Zijn er nog andere apparaten die dit kunnen? Ik repareer vaak computers en dit is echt een extreem handige tool om mee te nemen naar klanten. Op die manier kan ik er allemaal bootdisks op zetten (Herinstallatie, Linux, Anti-Virus, HDD tools etc.) en het fijne is dan juist dat ik zo kan switchen tussen iso's. De USB stick optie heb ik liever niet, ik heb namelijk een stapel 500GB HDD's liggen en die lijken me ook iets sneller (Of je moet een dure USB nemen).
Mocht iemand een idee hebben naar een ander apparaat, laat het maar weten.
Alvast bedankt!