Toon posts:

schijf initialiseren en data(MBR of GTP toepassen )

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Wanneer ik een IDE harde schijf in een externe harde schijfbehuizing steek en ik doe de harde schijf aan dan draaide de schijf normaal.

Wanneer ik deze harde schijf via een usb kabel aansluit op mijn computer met windows 7 dan wordt er gezegd nieuwe hardware gevonden en op het laatste nieuwe hardware is niet geïnstalleerd..Ik hoor getik van de harde schijf.

Een andere keer komt het wel voor dat er wordt gezegd het apparaat is gereed voor gebruik (maar de schijf wordt niet weergegeven bij deze computer) en ook hoor ik getik van de harde schijf. zie link PrintScrn
http://www.plaatjesdump.n...b6c4d7835dfe5b76325d78b13
Op de harde schijf staat normaal windows Xp geïnstalleerd en mijn data verdeeld over een C en D partitie.

Wanneer ik bij schijf beheer kijk dan krijg ik het volgende de schijf initialiseren. Zie foto link:

http://www.plaatjesdump.n...439ea1756c367bd19bbcd.jpg

ik heb nog geen van beide gedaan omdat ik niet weet of ik hierdoor mijn data kan verliezen die deels op de c partitie en D partitie staan?

Mag ik MBR of GTP toepassen op mijn schijf of kan ik hierdoor dan mijn data verliezen die deels op de c partitie en D partitie staan ?

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de schijf toch wordt herkend en ik toch nog aan de data kan komen , bestaat er programma hiervoor of andere manier ?

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:33

TommieW

Numa numa.

Tikken betekent 9 van de 10 keer dat de HDD is overleden. Maar gelukkig heb je nog een back-up, toch? Een HDD die tikt zal ik niet meer vertrouwen, als je het überhaupt ooit nog werkend krijgt.

Je kan je post trouwens aanpassen door op "wijzig" te klikken. Wat handiger dan meerdere keren achter elkaar posten. ;)

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Verwijderd

Topicstarter
niet een volledige back-up de data staat op verschillende schijven en een deel had ik nog geen back-up van.

Verwijderd

Niet initialiseren daarmee vernietig je de data op de schijf.

Eerst de SMART uitlezen, dan pas verdere stappen nemen. Post je screenshot in het 'Check je SMART' topic in dit forum.

Mogelijk heb je een bad sector op de plaats waar de partitieindeling wordt opgeslagen. Dat gebeurt nogal eens omdat die plek heel zelden wordt beschreven en dus niet wordt ververst. Na verloop van tijd kan een zwakke sector dan onleesbaar worden.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 17:23:
Niet initialiseren daarmee vernietig je de data op de schijf.

Eerst de SMART uitlezen, dan pas verdere stappen nemen. Post je screenshot in het 'Check je SMART' topic in dit forum.

Mogelijk heb je een bad sector op de plaats waar de partitieindeling wordt opgeslagen. Dat gebeurt nogal eens omdat die plek heel zelden wordt beschreven en dus niet wordt ververst. Na verloop van tijd kan een zwakke sector dan onleesbaar worden.
ik heb proberen de SMART uitlezen met CrystalDiskInfo maar de schijf wordt niet terug gegeven enkel de interne schijf van de computer wordt terug gegeven.

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2025
Het tikken kan ook komen doordat de schijf te weinig stroom krijgt (of de spanning te laag is). Waarin heb je precies die schijf gestopt, wat voor een is het en aan welke USB aansluiting is ie aangesloten? Probeer in ieder geval de schijf eens aan te sluiten op een van de USB poorten achterop het moederbord.
Pagina: 1