Aanschaf nieuwe Multimedia (Mediaspeler)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamingo BB
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-08 20:06
Op dit moment ben ik bijna van al mijn apparatuur af en ga alles compleet nieuw aanschaffen. Wat nog aangeschaft moet worden en wat inmiddels bijna zeker is:

TV - UE48HU7500 (4K)
Receiver - Denon AVR-X2100W (4K)
Speakers - Teufel Ultima 40 mk2 (Wit)
NAS - DS215J + (WD Red of Green 2x 4TB)

Op dit moment heb ik nog 1 van de eerste Xtreamer Prodigy's staan maar wil overgaan op XBMC dus bij deze mijn vraag;

Ik zoek een?
XBMC 4K Mediaspeler

Wat is je budget?
+/- 200,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Hoofdzakelijk Films kijken, rest is mooi meegenomen als het dan maar ook werkt en niet zoals op de Prodigy :X

Wat heb je zelf al gevonden?
- Ik heb me een beetje verdiept in een Intel Nuc maar weet niet of ik daar uit ga komen.
-Xtreamer prodigy 4K (maar een anders apparaat heeft mijn voorkeur).
-Zidoo X9, kan hier weinig NL info over vinden en/of ervaringen.

Dus bij deze mijn vraag wat is op dit moment de beste/gebruiksvriendelijkste 4K mediaspeler?

Nog ideeen of opties over de nog aan te schaffen producten zijn ook welkom, kan in principe nog alle kanten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-08 09:32
Wat ik mij afvraag: zijn er überhaupt 4k mediaspelers die op Kodi draaien en met full HD 3D overweg kunnen en 24hz correct afspelen en DTS-HD MA in 7.1?

Als je redeneert in platforms:

\NUC-chromebox-brix kan -zover ik weet- geen 4k aangezien die nog geen HDMI2.0 bevatten.
\Amlogic s812 met Android 4.4 kan -zover ik weet- wel 4k aan, maar heeft problemen met surround en 24hz.
\De enige Android 5.0 (nexus player met android TV) is beperkt tot 1080p full HD. Misschien dat de Nvidia shield iets wordt?

Dan komt mijn vraag: heb je echte 4k bronmateriaal en geef je om 7.1 DTS-HD-MA?
Aangezien het allemaal in de kinderschoenen staat ( ik kan mij voorstellen dat jouw receiver en TV mogelijks geen HDCP 2.2 hebben), zou ik aanraden om nog tot eind 2015 te wachten. Ofwel voor de goedkoopste Android 4.4 amlogic s812-box te kiezen, zoals een beklink s82 of zoiets.

Geloof je nog in Europese software-ontwikkeling dan zou je een zappiti 4k kunnen overwegen?

Edit: ik lees net dat je het nog niet gekocht hebt. De nieuwe receivers zullen in de komende weken/maanden aangekondigd worden. Pioneer is net begonnen met de jaarlijkse vernieuwing door de VSX 830 te presenteren en er zijn geruchten over de Denon x7200WA. Het hangt er dus een beetje vanaf hoe future proof wilt zijn, maar persoonlijk zou ik wachten totdat de nieuwe 4k standaard er is en alle hardware gevestigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamingo BB
Ik heb idd nog niks gekocht. Bedankt voor de info en zal me eens gaan inlezen. Enig idee wat die Pioneer gaat kosten?

Edit:/ De speakers die ik ga halen is dus een 2.0 eigenlijk. 7.1 of 5.1 gaat hier iig niet komen.

[ Voor 30% gewijzigd door Flamingo BB op 25-03-2015 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:58
Daarisdie schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 12:53:
Op dit moment ben ik bijna van al mijn apparatuur af en ga alles compleet nieuw aanschaffen. Wat nog aangeschaft moet worden en wat inmiddels bijna zeker is:

TV - UE48HU7500 (4K)
Receiver - Denon AVR-X2100W (4K)
Speakers - Teufel Ultima 40 mk2 (Wit)
NAS - DS215J + (WD Red of Green 2x 4TB)
Ik ben in de markt voor de Denon en de Teufels. Was benieuwd of je de set al aangeschaft hebt en hoe je het vindt klinken. Ik ben pasgeleden bij Teufel geweest en het de set gehoord en dat was stunning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamingo BB
Als ik heel eerlijk ben is hier tot nu toe nog helemaal niks van terecht gekomen. Heb uiteindelijk besloten om eerst de hele tuin aan te pakken 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker2000
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-03 10:05
Ben zelf ook al een tijdje opzoek naar een fatsoenlijke 4K video + HD audio box met Kodi/OpenElec als GUI.
Op het forum van Kodi is dit wel een interessante topic ...

Voor de duidelijkheid, ik ben er ook nog niet uit ;)

Ook interessant!

[ Voor 13% gewijzigd door Tweaker2000 op 20-07-2015 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timelezzzzz
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Ik heb het gevoel dat ik onder een steen heb geleefd, tot op heden download ik netjes mn torrents en sluit ik HD aan op mijn WD Live, nu kwam ik bij een vriend die een Little Black Box had aangeschaft waardoor je direct kunt afspelen met XBMC. Ik lees in diverse topics dat dat inmiddels ook verouderd is/ niet meer word bijgewerkt. Mijn vraag is dus; wat moet ik aanschaffen voor een dergelijke interface als bij de Little Black Box dat ik de komende jaren vooruit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkitout
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02-2024
[b][message=43961174,noline]
\NUC-chromebox-brix kan -zover ik weet- geen 4k aangezien die nog geen HDMI2.0 bevatten.
\Amlogic s812 met Android 4.4 kan -zover ik weet- wel 4k aan, maar heeft problemen met surround en 24hz.
\De enige Android 5.0 (nexus player met android TV) is beperkt tot 1080p full HD. Misschien dat de Nvidia shield iets wordt?
Is de Shield uberhaupt verkrijgbaar in Europa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-09 10:11
Tweaker2000 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 13:17:
Ben zelf ook al een tijdje opzoek naar een fatsoenlijke 4K video + HD audio box met Kodi/OpenElec als GUI.
Op het forum van Kodi is dit wel een interessante topic ...

Voor de duidelijkheid, ik ben er ook nog niet uit ;)

Ook interessant!
Waarom zo specifiek op zoek naar 4K? Tot op heden is het aanbod in 4K bronmateriaal nihil...
timelezzzzz schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 11:03:
Ik heb het gevoel dat ik onder een steen heb geleefd, tot op heden download ik netjes mn torrents en sluit ik HD aan op mijn WD Live, nu kwam ik bij een vriend die een Little Black Box had aangeschaft waardoor je direct kunt afspelen met XBMC. Ik lees in diverse topics dat dat inmiddels ook verouderd is/ niet meer word bijgewerkt. Mijn vraag is dus; wat moet ik aanschaffen voor een dergelijke interface als bij de Little Black Box dat ik de komende jaren vooruit kan?
Ik zou eens kijken naar een (Synology) NAS met daarbij een mediaspeler, zoals bijvoorbeeld de LBB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker2000
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-03 10:05
Omdat ik een TV gekocht heb , waar toevallig ook 4K op afgespeeld kan worden, mijn Zbox alweer +2 jaar oud is en ik het vrij laf vind, dat ik op geen enkele manier echt native 4K kan afspelen op m'n nieuwe schermpje :9

Ik weet dat er opzich nog niet heel veel content is, maar heb al wel wat staan aan 4K materiaal en wil het dus toch wel een keer gaan zien ook...

Misschien dat ik ook nog wel heel ff wacht, 1080p is ook nog wel prima en er zit blijkbaar nog vanalles aan te komen aan Braswell spul ...geen echte haast :)
Pagina: 1