Toon posts:

Nieuw of upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je en met je nieuwe systeem?
Gamen. Het hoeft niet allemaal op super high te kunnen maar wil er wel weer even tegen aan kunnen. DayZ draait op dit moment niet echt lekker -> drops in fps.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik denk dat het een upgrade zal worden, dan 300 euro ongeveer, liever richting de 2. Als het nieuw wordt dan zo'n 8-900.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een i5-2500k 3.3ghz met 8gb ram. Moederbord weet ik zo niet uit mijn hoofd maar er draait nu 2x HD6850 GPU in crossfire op.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nieuwe GPU(s) en een SSD.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een beetje stil is mooi maar geen must.

Ga je overklokken?
Als het 1 GPU is is het niet uit te sluiten. Hoeft niet erg veel rekening mee gehouden te worden omdat de voeding kantjeboord is.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:55

br00ky

Moderator Harde Waren
Upgrade, move naar CAA.

Wat had je zelf al gevonden? Aankoopadvies begint áltijd bij eigen input.

Je CPU is nog prima, dus die zou ik niet vervangen. Loopt die nog stock, anders zou ik die eens een schop geven! Dat zou die drops in fps mooi kunnen opvangen.

Voor de volledigheid, welke voeding heb je?

[ Voor 50% gewijzigd door br00ky op 25-03-2015 11:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 11:41:
[mbr]Upgrade, move naar CAA.

Wat had je zelf al gevonden? Aankoopadvies begint áltijd bij eigen input.[/]

Je CPU is nog prima, dus die zou ik niet vervangen. Loopt die nog stock, anders zou ik die eens een schop geven! Dat zou die drops in fps mooi kunnen opvangen.

Voor de volledigheid, welke voeding heb je?
Excuus. Ik heb zelf een GPU upgrade in gedachten. De CPU kan ik inderdaad nog clocken, ik heb alleen niet de indruk dat dat het probleem is. Als jullie het hier eens zij n met een GPU upgrade dan kan ik zelf in principe wel een goede vinden, gewoon even in de BGG kijken. ;)

Ik heb een 600w voeding met zo'n gold certificering o.i.d. weet het precieze type niet uit mijn hoofd.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Toch wel handig om dat laatste even uit te zoeken. Hoewel de huidige GPU's steeds zuiniger worden kan die zomaar je fonkelnieuwe paradepaardje afbranden. Schroef even je kast open om een kijkje te nemen!

Framedrops zijn overigens een typisch cpu-verschijnsel. Overklokken kan die wel degelijk aanpakken.

/edit: dat gezegd hebbende, heb je je cpu-load, gpu-load en RAM wel eens gemonitord tijdens het gamen?

[ Voor 14% gewijzigd door br00ky op 25-03-2015 11:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 11:54:
Toch wel handig om dat laatste even uit te zoeken. Hoewel de huidige GPU's steeds zuiniger worden kan die zomaar je fonkelnieuwe paradepaardje afbranden. Schroef even je kast open om een kijkje te nemen!

Framedrops zijn overigens een typisch cpu-verschijnsel. Overklokken kan die wel degelijk aanpakken.

/edit: dat gezegd hebbende, heb je je cpu-load, gpu-load en RAM wel eens gemonitord tijdens het gamen?
Adata hm550 pricewatch: Adata HM-550

Als ik van twee gpus terug naar 1 ga moet het toch goed komen. Ik zal de CPU vanmiddag even aanpakken, kijken of dat wat helpt.

Hen je ook een suggestie om de performance van de diverse onderdelen te monitoren? Afterburner o.i.d.?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Dat is een prima ding inderdaad. Nog niet super oud ook.

Ik zou eens beginnen met Afterburner inderdaad. Succes! Ik ben benieuwd.

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 12:06:
Dat is een prima ding inderdaad. Nog niet super oud ook.

Ik zou eens beginnen met Afterburner inderdaad. Succes! Ik ben benieuwd.
Poeh, die CPU is flink te pushen. Daarnaast blijkt DayZ niet standaard crossfire te gebruiken, daar dus even een custom profile voor gemaakt. De boel loopt weer als een zonnetje moest er weer even in duiken. Dank voor de hulp en siert voor de faal. :P
Had even wat meer dingen moeten checken voor ik weer 3 bankjes uit wou geven.
Pagina: 1