Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:55

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik hoop dat dit hier in het goede topic staat.

Ik heb mijn woning te koop bij een NVM makelaar, deze organiseren dit weekend een open dag. Aangezien dit mijn eerste woning is die ik verkoop weet ik niet waar op ik letten moet en wat ik moet doen.

Schoon gemaakt is de woning uiteraard. Maar wat kann ik nog doen om het "aantrekkelijker" te maken? Zal ik koffie e.d. aanbieden? Beetje licht muziek in de achtergrond? Of alleen de wonig laten zien en alles uitleggen? De woning staat helaas leeg, zijn dus geen meubels aanwezig

Heb al gegoogled Maar vind alleen waar een koper op moet letten en niets voor de verkoper.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Paul-
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:03
Als het huis leeg staat zou ik geen muziek afspelen. Gewoon zorgen dat het goed schoon is en lekker licht, dus gordijnen en eventueel tussendeuren open. Koffie en misschien wat fris kan nooit kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Even voordat er mensen komen een appeltaart bakken of een grote fruitmand neerzetten is altijd een goede en makkelijke manier om mensen op hun gemak te stellen.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-05 21:21
De geur van gebakken appeltaart schijnt goed te zijn om mensen op hun gemak te laten voelen.

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e-bird
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-05 20:28
Geef kijkers de gelegenheid om zelf rond te kijken en vraag daarna welke zaken ze toegelicht willen zien. Zorg voor voldoende brochures die je aan belangstellenden mee kunt geven en neem de gegevens op van die belangstellenden op zodat de makelaar ze kan nabellen. Mijn makelaar benadrukte ook niet zelf te gaan onderhandelen. Niet omdat hij bang is voor zijn broodwinning maar omdat ook hij in gesprek kan zijn met kandidaten terwijl jij daar niet vanaf weet. En als je huis leeg staat zou ik ervoor zorgen dat je jezelf kunt vermaken als er geen kijkers zijn. Anders is vier uur wel heel erg lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
^^ Dat met de appeltaart heb ik ook gehoord. Kan natuurlijk wel eentje bakken (keuken zit er nog in).

Alvast bedankt voor de tips....

[ Voor 7% gewijzigd door Roman op 25-03-2015 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapio_B
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:46
Zorg voor een tweede persoon die kijkers kan ontvangen en alvast te woord kan staan als jij al met kijkers bezig bent. Het zou natuurlijk zonde zijn dat die ene potentiële koper het huis 2 straten verderop koopt omdat jij druk bezig was met met de vragen van een random nieuwsgierige persoon (ja, die zijn er ook bij een open huizendag)

Aan alles komt een eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Hmmm Vriendin komt mee, zal haar wel wat woorden Nederlands leren. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-03 21:40
Het makkelijkste is te doen wat je zelf ook wilt als je gaat kopen, ook al ben je verkoper in dit geval.

Dus laat ze binnen, vraag wat ze willen (zelf rondkijken of meelopen/rondleiding). Ook na meelopen/rondleiding aangeven dat ze zelf nog rustig rond mogen kijken en dat ze je in de [insert plek] kunnen vinden bij vragen. Dat geeft ze de mogelijkheid rustig nog eens alles te bekijken.
Verder zorgen dat je beschikbaar bent, en vooral niet stalken/volgen. Zelf kijken is zelf kijken, dus geef ze dan ook de ruimte.

Heb belangrijke info bij de hand/klaarliggen zoals brochure, verwachting van kosten bij serieuze verbouwingen/werkzaamheden (indien van toepassing).
Bedenk ook hoe je in de onderhandeling staat, voor het geval iemand een serieuzer gesprek aangaat.

Zorg ook dat je, aangezien het leeg staat, er ruim van tevoren bent om alles open te gooien voor frisse lucht. Schoon is 1 ding, geurtjes wat anders. Iets van een taart/cake bakken kan ook helpen.

Verder helpt het om wat te drinken/eten te hebben, nodigt ook stuk makkelijker uit voor een praatje (en bijbehorende vragen) over de woning/buurt.

En als gedachtespelletje: Men gaat namelijk onbewust positiever/gehaaster nadenken over je woning als ze zien dat er meer mensen interesse hebben, terwijl ze bij een geen andere interesse gaan afvragen (of nog erger: bevestiging denken te zien) waarom niemand anders interesse heeft.
Dus vul op de bezoekers/contactlijst een paar verzonnen mensen in (1-2 aan het begin, en nog 1-2 als de dag vordert zonder bezoek) om daarop in te spelen.
Laat zelfs de eerste bezoeker die 'vroeg' is maar denken dat het gewild is "ja, ze stonden er wat vroeger en ik was toch thuis...".

[ Voor 27% gewijzigd door Xanaroth op 25-03-2015 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:21

ZieMaar!

Moderator General Chat
Of die manipulatietips van hierboven echt helpen, vraag ik me af...een echt gewild huis wordt vaak niet leeg verkocht en je kan zo nazoeken hoe lang het te koop staat...maar goed, dat kan in deze situatie anders zijn.

Wij hebben ons huis verkocht dankzij de open huizenroute van oktober vorig jaar en hebben eigenlijk niets bijzonders gedaan, behalve netjes opruimen natuurlijk. Brochures hadden we wel, maar meer als backup, dus niet klaarliggen. Wij hadden ook wel zo'n presentielijst, die iedereen ook invulde. Wij hebben superveel aanloop gehad, dus echt rondleiden was er niet elke keer bij, maar t feit dat er vier geïnteresseerden tegelijk in huis zijn helpt wel om de druk op te voeren bij de potentiële kopers 😃. Verder geprobeerd om van de meesten de aanleiding een beetje te onthouden.

Overigens hebben er toen 2 mensen gebeld voor een vervolgbezichtiging (de makelaar liet ze elkaar toen weer tegenkomen), waardoor we de woensdag erna een bod hadden dat onze maxprijs was (meer verwachtten we gewoon niet), zodat we met de onderhandeling er uiteindelijk bijna de vraagprijs uitgesleept hebben.

Druk opvoeren kan dus werken, maar ik denk dat als je alsof doet, dat bijna elke koper daardoor heen prikt en dan sta je juist 1-0 achter mijns inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-05 09:10

FaceDown

Storende factor.

Niet gaan schijten 5 min voordat er kijkers komen en strepen in de pot achterlaten. Laatst meegemaakt met een bezichtiging en dat was een huis van +5 ton. Dan hoeft het van mij sowieso niet meer (ok, er waren ook andere redenen dat het huis ons niet aan stond ;)).

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
Zorg ook even dat de makelaar alles netjes toont op hun eigen website en op funda. Dat de informatie klopt en dat duidelijk zichtbaar is dat het meedoet in de open huizenroute/dag. Zie vaak genoeg dat het wel eens fout gaat en is zonde als je minder bezoekers krijgt doordat het huis niet goed is geadverteerd. Het is namelijk ook een drukke periode voor een NVM makelaar en foutjes zijn zo gemaakt.

[ Voor 17% gewijzigd door Caelorum op 25-03-2015 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Op de website en Funda staat idd alles goed. Ook dat ik aan de open huizen dag mee doe.

Moet ik eigenlijk gewoon de deur open laten staan zodat mensen gewoon naar binnen kunnen lopen, of moeten ze aanbellen. In het eerste geval moet ik waarschijnlijk nog wat pijlen maken met ze weten in welke richting ze moeten lopen (zijn n.l. 2 woninigen in een huis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Woo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:55
Iemand langs geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
offtopic:
Ja, zo'n 3 meter. 8)7

Maar ik ben ook wel benieuwd of je bezoek gehad hebt. Heeft de appeltaart geholpen :) of heb je nu buikpijn omdat je hem samen op hebt moeten eten :/

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-05 22:07
Room42 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 06:48:
[...]

offtopic:
Ja, zo'n 3 meter. 8)7

Maar ik ben ook wel benieuwd of je bezoek gehad hebt. Heeft de appeltaart geholpen :) of heb je nu buikpijn omdat je hem samen op hebt moeten eten :/
offtopic:
Ik heb inderdaad overal waar ik ben wezen kijken een verse appeltaart gezien/geroken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01 08:26

ATS

Bartjeh schreef op maandag 30 maart 2015 @ 08:05:
[...]

offtopic:
Ik heb inderdaad overal waar ik ben wezen kijken een verse appeltaart gezien/geroken :P
Maar nergens mogen proeven?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-05 22:07
ATS schreef op maandag 30 maart 2015 @ 08:20:
[...]

Maar nergens mogen proeven?
Nou je erover begint. Ik kreeg bij eentje inderdaad een stuk taart en koffie aangeboden, de rest leek daar niet echt zin in te hebben :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:30
Bartjeh schreef op maandag 30 maart 2015 @ 08:42:
[...]

Nou je erover begint. Ik kreeg bij eentje inderdaad een stuk taart en koffie aangeboden, de rest leek daar niet echt zin in te hebben :/
Onze makelaar raadde het aanbieden van koffie (eventueel met iets) af.

Zelf hebben we 4 kijkers ghad, allen erg positief en 2 die er gelijk in wilde *O* ..... mits ze hun eigen huis eerst verkocht hebben.... -O-

Donderdag komt er bij ons weer iemand kijken die zaterdag niet kon, dus hopen dat 1 van de 5 wil gaan bieden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Bij ons is er een persoon geweest. En ik heb koekjes en koffie voor een hele companie gehaald....

Appeltaart heb ik nou niet gebakken, ik dacht een leeg huis met appeltaart geur lijkt me een beetje freemd.

laten we het afwachten. Hij was wel positief, Maar dat zeg niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:08
Mijn makelaar fluisterde me eens toe dat makelaars zelf enorm van appeltaart houden en dat ze daarom verkopers aanraden taart te bakken bij openhuizendagen. Trick of the trade, zeg maar, voor de verkoop doet het niets B)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WokeBroke
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
Ik denk als koper dat het voor mij niet doorslaggevend had kunnen zijn, als ik koffie en appeltaart en veel aandacht had gekregen.

Wat denken ik wel (onbewust) doorslaggevend zou kunnen zijn is de kachel lekker warm zetten. En huis kan nog zo gezellig zijn maar als het koud is krijg je er minder snel een warm gevoel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e-bird
Als het buiten zo koud is, vinden de meeste mensen die een huis bezichtigen het binnen al snel lekker warm. Bovendien, zo viel mij op, houdt bijna iedereen zijn jas aan. - Of zou het binnen te koud geweest zijn? :-) Vond het trouwens wel leuk om te doen, zo'n open huizendag. Een stel was erg afwachtend, had wat vragen ingestudeerd (zit hier dubbel glas in?), daar kon ik niet echt hoogte van krijgen. Maar de andere zes bezoekers waren erg geïnteresseerd, bij een aantal had ik het idee dat er een klik met het huis was. Maar dat hebben ze die dag wellicht ook met andere huizen gehad. En in hoeverre koffie en appeltaart dan de doorslag geven? Je hebt er volgens mij meer aan als je je als eigenaar goed presenteert, oprecht bent over 'gebreken', et cetera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Roman schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 11:18:
De woning staat helaas leeg, zijn dus geen meubels aanwezig
Dat werkt vaak helaas als een nadeel.

Sowieso als tip: alle gordijnen lekker open, zodat het wat lichter is in huis. Brochure meegeven kan ook helpen.

[ Voor 21% gewijzigd door Lethalis op 30-03-2015 09:51 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:54
Grappig, ik zat te denken om afgelopen zaterdag beetje huizen te gaan kijken. Maar voor mij zou een appeltaart werken als een "laten we dit niet doen". Waarom? Appel allergie, dus ik zou gelijk weer buiten staan :+

Natuurlijk is dat een apart geval, maar wel iets om rekening mee te houden.

Ik had er bijvoorbeeld tijdje geleden iemand, die had open huis, met overal borrelnootjes. Dus iedereen netjes een hand geven. Tot iemand met inderdaad, een notenallergie. (en ja, als je nootjes in je handen hebt gehad, schud iemand met een hevige vorm van de allergie de hand kan het al reageren).

Sorry, moest er even uit :+

In hoeverre is dat NVM open huis eigenlijk een succes? Ik ken zelf weinig mensen die echt op zo'n open dag gaan, maar eerder gewoon zelf een afspraak maken.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 31-01 12:47
Wij hebben in totaal 8 bezichtigingen gehad zaterdag, waarvan (voor ons gevoel) er 3 serieus geïnteresseerde bij zaten. Mijn vriendin heeft wel een appeltaart gebakken en die viel bij iedereen in de smaak. We kregen 3 'golven' dus er waren steeds meerdere mensen in huis, waarvan er dus steeds 1 in de wacht stond zeg maar. Al met al lijkt het dus wel geslaagd, al moeten we het nog wel afwachten of er een gevolg komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:00
lanerios schreef op maandag 30 maart 2015 @ 09:53:
In hoeverre is dat NVM open huis eigenlijk een succes? Ik ken zelf weinig mensen die echt op zo'n open dag gaan, maar eerder gewoon zelf een afspraak maken.
Ik vraag me dit ook wel eens af. Heb zelf paar maanden terug een huis gekocht, waar ik via een open huizen dag terecht was gekomen. Maar hoor zelf heel weinig verhalen dat mensen via zo'n dag hun huis verkopen of ook daadwerkelijk meer 'aandacht' creeëren voor hun huis.

Ik heb toentertijd die dag vooral gebruikt om huizen te bezichtigen die in eerste instantie niet op mijn lijstje stonden (die had ik namelijk al bekeken tijdens reguliere afspraken). En dit huis was iets duurder dan ik toen in gedachten had, maar was wel 'af'. En tot nu toe ook geen seconde spijt van gehad (zou wat zijn! :+)

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e-bird
Wanneer is het een succes? Als je de berichtgeving van de NVM mag geloven was het een succes omdat er 150.000 bezoeken zijn afgelegd. Voor de makelaars is het een succes omdat er 45.000 woningen deelnamen wat goed is voor hun portemonnee. Voor mij persoonlijk is het pas een succes als één van de bezoekers mijn woning koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickey77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-05 18:57

Mickey77

Allround ICT-er

Ik heb mijn huis in 2010 (na het uitbreken van de crisis) in 3 weken verkocht door deze stappen:

1. Al enkele jaren voor de verkoop keuken en badkamer opgeknapt met lage budgetten (5k en 1k) in een moderne stijl die iedereen waardeert (wit, chroom, donkerbruin)

2. Een maand voor de verkoop het zwakste punt van het huis opgeknapt
(in mijn geval de voortuin, was lelijkste van de straat, opgeknapt voor 300 euro)

3. Een week voor de verkoop alle meubels laten staan die iedereen heeft maar alle optionele spullen elders opgeslagen (in mijn geval de garage van mijn ouders volgestopt met ca. 6 m3 = klant ziet dat alles past en dat er nog ruimte over is)

4. Echt persoonlijke dingen permanent weghalen en voor elke bezichtiging heel uitgebreid opruimen en schoonmaken (waren wij voor elke bezichting 1.5 uur mee bezig, makelaar wist dit en noemde ons glimlachend de witte tornado)

Ik weet zeker als je deze stappen doorloopt en de locatie redelijk tot goed is (in een slechte wijk blijft het lastig dat geef ik toe) dat ben ik er van overtuigd dat je huis snel verkoopt. Maar leer te kijken naar je eigen huis als een vreemde.

Dat lege huizen niet goed verkopen is algemeen bekend. Plaats je eigen meubels (gedeeltelijk) terug of plaats gratis meubels van Marktplaats!

Nog een tip: ga ook zelf huizen bezichtigen en kijk waar jij op afknapt. Goede kans dat je afknapt op rommel, terwijl jij die zelf ook hebt (waarschijnlijk niet als je huis leeg staat)

Toevoeging: ik geloof niet in de effectiviteit van open dagen, dus ik zou me er ook niet zo druk over maken. Als jij je huis goed presenteert op internet, dan zullen de mensen die ECHT een nieuw huis zoeken - in jouw plaats en prijscategorie - hoe dan een afspraak willen maken. Met een open dag zou je meer wat minder geïnteresseerden over de vloer kunnen krijgen. Maar de klanten die echt iets willen kopen en jouw huis willen zien, die komen toch wel.

[ Voor 13% gewijzigd door Mickey77 op 30-03-2015 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Klopt, maar het is wel een stuk laagdrempeliger om te gaan als er een open dag is. Het is best moeilijk om een bezichtiging te plannen, want waar ik zelf bij het kopen van een nieuw huis tegen aan loop is:
- Makelaars willen bij voorkeur niet 's avonds werken;
- Makelaars willen niet in het weekend werken;
- Alle huizen die een beetje in aanmerking komen, hebben verschillende makelaars.

Als ik dus de 5 huizen die ik op Funda heb bewaard als mogelijke kandidaten allemaal wil bezoeken, dan kost me dat minstens 5 weken, want het lijkt echt onmogelijk om iets te plannen met die gasten. Ik zit nu eenmaal niet in de positie dat ik heel gemakkelijk vrij kan nemen in wat bij ons op kantoor een drukke periode is, dus een open dag is echt een uitkomst om snel naar meerdere huizen te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkopf
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-04 12:53
Kurkentrekker schreef op maandag 30 maart 2015 @ 13:16:

- Makelaars willen bij voorkeur niet 's avonds werken;
- Makelaars willen niet in het weekend werken;
Zijn het de makelaars of de verkopers? Zeker als het huizen zijn van gezinnen met (jonge) kinderen, zijn bezichtigingen 's avonds of in het weekend niet ideaal. Hoop geregel met opvang etc.

wild mutant space hamsters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
pkopf schreef op maandag 30 maart 2015 @ 13:47:
[...]

Zijn het de makelaars of de verkopers? Zeker als het huizen zijn van gezinnen met (jonge) kinderen, zijn bezichtigingen 's avonds of in het weekend niet ideaal. Hoop geregel met opvang etc.
Vaak zijn het huizen met kinderen ja. Ik snap ook wel dat het lastig is, en ik wil ook niet zeggen dat in dit geval de klant koning is en iedereen daar maar voor moet buigen, maar als je niet flexibel bent in bezichtigingen buiten kantoortijden, dan moet je er dus genoegen mee nemen dat je de doelgroep van mensen met een kantoorbaan dus uitsluit.

Ook heb ik een aantal keer telefonisch te horen gekregen van de makelaar 'tsja, ik wil zelf ook met mijn gezin eten'. Dat is verder prima, maar dan moet je toch geen makelaar worden? Dat is nu eenmaal een beroep waarbij je niet altijd thuis kunt zijn op de momenten dat je het wil, want soms zul je inderdaad in het weekend moeten werken of 's avonds. Zodra dat structureel wordt, kun je ook nog overwegen om er iemand voor aan te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolised
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 31-01 12:47
Als verkoper kan ik het volgende zeggen. We hebben ons huis nu een half jaar te koop staan en pakweg (incl open huizen dag) 25 bezichtigingen gehad. Onze makelaar heeft op dinsdag een koop-avond. We hebben nog geen bezichtiging gehad op dinsdag avond. Daarnaast hebben we de los-vast afspraak om te proberen om niet tussen 12-15u in te plannen omdat we een druemes hebben die graag haar slaapje wil. Uiteraard zie je dat men juist door-de-weeks tussen 12-15u wil afspreken en aangezien wij graag willen verkopen heeft onze dochter dus regelmatig pech.

[ Voor 18% gewijzigd door revolised op 30-03-2015 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Laatst online: 11:30

AMDFreak

Intel is zo..

Vorig jaar april deden wij ook mee met de NVM openhuizen dag, toen zijn er twee mensen wezen kijken waarna uit eindelijk een na +/- 2 maanden een 2de bezichtiging in heeft gepland en later de woning ook heeft gekocht.

Het is een feit dat zo'n open dag veel oriënterende mensen trekt, omdat de drempel heel laag is en je makkelijk op een dag meerdere woningen/buurten kan verkennen.
Wat in mijn beleving ook erg van belang is hoe je de woning presenteert, want heb zelf wel eens woningen bekeken tijdens een open dag, maar als een verkoper niet enthousiast overkomt, is de klik met de woning er ook niet direct. Dan wanneer je bv een warm welkom krijgt (kopje koffie enz gaat misschien wat te ver).

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuursteentje
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-12-2015
Kurkentrekker schreef op maandag 30 maart 2015 @ 15:24:
[...]

Vaak zijn het huizen met kinderen ja. Ik snap ook wel dat het lastig is, en ik wil ook niet zeggen dat in dit geval de klant koning is en iedereen daar maar voor moet buigen, maar als je niet flexibel bent in bezichtigingen buiten kantoortijden, dan moet je er dus genoegen mee nemen dat je de doelgroep van mensen met een kantoorbaan dus uitsluit.

Ook heb ik een aantal keer telefonisch te horen gekregen van de makelaar 'tsja, ik wil zelf ook met mijn gezin eten'. Dat is verder prima, maar dan moet je toch geen makelaar worden? Dat is nu eenmaal een beroep waarbij je niet altijd thuis kunt zijn op de momenten dat je het wil, want soms zul je inderdaad in het weekend moeten werken of 's avonds. Zodra dat structureel wordt, kun je ook nog overwegen om er iemand voor aan te nemen.
Nou Hier is klant toch echt wel koning tot op zeker hoogte natuurlijk.
Hier hebben we ook een kleintje maar deze gaat dan toch echt even weg.
hier nu 3x bezichtig aanvraag gehad 2x in de avond en 1x op zaterdag dit is allemaal mogelijk bij ons we verkopen ons huis zelf via internetmakelaar en ben hier dus blij om want anders hadden deze 3 mensen vrij lang moeten wachten zouden ze er tussen kunnen komen. en 1 ervaring is bij ons dat een man zelf niet snel kon dus 1 week later moeten hebben zetten maar deze dus weer af belden omdat zijn bod op een andere huis was geaccepteerd. mijn ervaring hierin plan snel een bezichtig anders gaan wel na een vergelijkbaar huis waar ze wel snel terug kunnen of je moet een super uitzonderlijk huis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Vuursteentje schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:49:
[...]

Nou Hier is klant toch echt wel koning tot op zeker hoogte natuurlijk.
Hier hebben we ook een kleintje maar deze gaat dan toch echt even weg.
hier nu 3x bezichtig aanvraag gehad 2x in de avond en 1x op zaterdag dit is allemaal mogelijk bij ons we verkopen ons huis zelf via internetmakelaar en ben hier dus blij om want anders hadden deze 3 mensen vrij lang moeten wachten zouden ze er tussen kunnen komen. en 1 ervaring is bij ons dat een man zelf niet snel kon dus 1 week later moeten hebben zetten maar deze dus weer af belden omdat zijn bod op een andere huis was geaccepteerd. mijn ervaring hierin plan snel een bezichtig anders gaan wel na een vergelijkbaar huis waar ze wel snel terug kunnen of je moet een super uitzonderlijk huis hebben.
Ja, kijk, jij doet het helemaal zelf, dan ben je al wat flexibeler dan dat er nog een makelaar tussen moet zitten. Bij ons thuis kan het ook allemaal (en onze makelaar is flexibel), maar ik merk gewoon met bezichtigen dat het allemaal een beetje lastig is en je echt moet doorvragen. Daarbij is het ook zo dat ik niet iets heel unieks zoek, we zoeken bouw na 1990, in een specifieke wijk, tuin op zuiden / westen en minstens 4 kamers. Dat is toch niet zo heel zeldzaam? (en niet voor een onrealistische prijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuursteentje
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-12-2015
Kurkentrekker schreef op donderdag 02 april 2015 @ 16:11:
[...]

Ja, kijk, jij doet het helemaal zelf, dan ben je al wat flexibeler dan dat er nog een makelaar tussen moet zitten. Bij ons thuis kan het ook allemaal (en onze makelaar is flexibel), maar ik merk gewoon met bezichtigen dat het allemaal een beetje lastig is en je echt moet doorvragen. Daarbij is het ook zo dat ik niet iets heel unieks zoek, we zoeken bouw na 1990, in een specifieke wijk, tuin op zuiden / westen en minstens 4 kamers. Dat is toch niet zo heel zeldzaam? (en niet voor een onrealistische prijs)
Nee dat is niet zo uniek hoor moet te vinden zijn. Alleen denk ik niet onder 200.000 hiervan waar we wonen.
Pagina: 1