Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Waarheid of waanzin?

Pagina: 1
Acties:

• YakumoNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-11 04:50
Sinds deze week heb ik enorm veel problemen met mijn internet. Een onstabiele verbinding die wegvalt of continu dropt.

Dit is niet enkel bij mij thuis maar ook op mijn werk en bij mijn schoonouders heb ik deze week dezelfde klachten.

Een aantal jaar geleden weet ik nog dat er wegens zonnenvlammen veel storing in signaal kon voorkomen, en nu ben ik eens gaan denken en schoten mijn gedachten naar de zonsverduistering van afgelopen week.

Weet iemand of dit er iets mee te maken heeft en hebben andere mensen vergelijkbare problemen?
Alle netwerken die ik heb getest waren weliswaar ziggo netwerken dus misschien is het waanzin wat ik nu zeg maar ik ben erg benieuwt naar jullie ervaring hierin.

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:49
Die Sunspots zorgen juist voor een betere propagatie van HF signalen in de ether.Tijdens de hoogte punt van de sunspots kan je juist op oa de korte golf(1,5-30Mhz) enorme lange afstands-verbindingen maken met laag zendvermogen !

Soms weet ik het ook niet meer.........

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11 15:01

BaRF

bijna kerst

Je topic titel is in elk geval waanzin :P

Het probleem zal vermoedelijk meer te maken hebben met interferentie van andere signalen/netwerken :) Steeds meer mensen hebben daar last van aangezien de lucth 'vol loopt' met 2.4 zooi...

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:40

Daniel36

vernieuwde formule

Misschien eens goed om Ziggo te bellen voor deze problemen lijkt mij.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:25

Standeman

Prutser 1e klasse

Misschien is het handig wat meer technische info te geven. Zoals met welk device, speedtests, frequentie van drops, etc.

Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat zonnevlammen er iets mee te maken hebben (want dan zou je niet de enige zijn) en zeker niet de eclipse, want dat heeft weer geen bal met zonnevlammen te maken.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• dion_b
  • Laatst online: 21:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gaat het hier over WiFi? Kijk dan dichterbij, naar interferentie in 2.4GHz-band vanaf buren. Topics over volgeschreven, incl oplossingen afhankelijk van situatie.

Oslik blyat! Oslik!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
^

Met progs als bijv Wifi-Analyzer voor kiezen van het beste kanaal (vaak worden 1-6-11 gebruikt).

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• dion_b
  • Laatst online: 21:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nee, progs als WiFi-Analyzer tonen je maar halve waarheid. Je kunt de binnenkomende signaalsterkte van WiFi-netwerken meten, maar niet de utilisation van die netwerken, en helemaal niets van non-WiFi storingsbronnen.

Ipv schijnzekerheid krijgen met tooltjes kun je in minder tijd gewoon de genoemde kanalen (1, 6 en 11) handmatig uitproberen en kijken hoe verbinding is. Als je verschillen ziet, kies de best. Zo niet, weet je dat daar weinig te winnen valt.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1