• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:44
Hoi,

Ik zit een beetje vast.

Ik heb al ruim 7 jaar een Sony HDR-SR11E camera die het altijd prima heeft gedaan.
Sinds dat ik de camera afgelopen zomer iets te lang in de Kroatische zon heb laten liggen doet het touchscreen het niet meer.

Nu is ook nog eens de 60GB ingebouwde harde schijf corrupt geraakt en kan ik geen opnames meer maken. Dit is nogal een vervelende timing aangezien ik over 48 uur ga beginnen aan een 6-weekse reis rond de wereld.

Ik kan de computer dwingen de hard disk te laden als USB-schijf door het docking station te gebruiken op de "connect" knop te drukken. Zo vermijd ik het stukke touch screen.
Hierdoor kon ik de schijf bekijken en die bleek inderdaad fouten te bevatten.
Ik heb de schijf opnieuw FAT32 geformatteerd met een tooltje (Windows 7 kan dit niet)

Als ik de camera nu aanzet vraagt hij "Do you wish to repair the image database?" waar YES of NO gekozen kan worden.

Echter wat ik ook probeer kan ik YES niet selecteren.
Het touchscreen doet het uiteraard niet.
Via de afstandsbediening krijg ik geen selectie.
Ik heb de camera zelfs via BraviaSync geprobeerde te bedienen via m'n TV, ook geen succes.

Ik heb gezocht en kwam deze gast tegen met exact hetzelfde probleem:
http://www.friendsofhdvid...um/viewtopic.php?f=4&t=51

Echter zijn files zijn allang verlopen.

Om dit te kunnen oplossen is mijn laatste hoop hier iemand te vinden die toevallig een Sony HDR-SR11 camera heeft en een kopie zou kunnen maken van de image database van zijn camera..
Daarmee zou ik in principe de camera weer aan de praat moeten kunnen krijgen..

TL;DR
* camera touch screen kapot
* hard drive corrupt en geformatteerd
* heb een dump nodig van een identiek model om de camera weer aan de praat te krijgen

Thanks

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-11-2025
Het is niet heel raar dat een 7 jaar oude harde schijf kuren gaat vertonen, en het is de vraag voor hoe lang het formatteren gaat helpen. En dan is het scherm ook nog eens kaduuk... Ik zou met deze camera niet op wereldreis gaan. Voor rond de 200,- heb je al een heel aardige camera naar de huidige stand van de techniek, ongetwijfeld met betere specs dan je oude, waarmee je weer jaren vooruit kunt.

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

ScuL schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 00:56:
Hoi,

..

TL;DR
* camera touch screen kapot
* hard drive corrupt en geformatteerd
* heb een dump nodig van een identiek model om de camera weer aan de praat te krijgen

Thanks
Nikon s1 + 128gb SD
Iets boven de 200€ Problem ... solved.

Betere sensor, betere lens, groter bereik (30 x 75 of 190 x 810 en alles daar tussen in, verwisselbare lensen) kleiner, goedkoper, sneller, betere beeld kwaliteit en codecs meer opslag (plus uitstekende foto's).

Of hopen dat iemand een image heeft en bidden dat je bestanden niet corrupt raken na die 6 weken.

offtopic:
Kleine toevoeging: Veel plezier op je wereld reis.

[ Voor 6% gewijzigd door D0gtag op 25-03-2015 12:21 ]

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

€200 lijkt nu veel geld, maar is het zeker waard. Wat je absoluut niet wil, is straks thuiskomen en je beeldmateriaal kwijt zijn. Daar heb je dan een veelvoud voor over om het terug te krijgen.

Mijn advies is dan ook om deze camera te laten voor wat het is. Na 7 jaar kan je 'm beter afschrijven en een nieuwe kopen. SD-opslag is ook nog eens veel minder gevoelig voor het laten vallen van de camera. Beeldkwaliteit ga je waarschijnlijk ook enigszins op vooruit.

Met je oorspronkelijke vraag kan ik je helaas niet helpen. Ik vermoed dat je kansen sowieso erg klein zijn, het oudere apparaat is bij velen waarschijnlijk al in de prullenbak beland, ligt op zolder te verstoffen, etc. Bespaar je de energie van het zoeken, haal vandaag nog een nieuwe camera en ga zonder stress op reis!

edit: Sony al gebeld? Misschien kan je vandaag nog bij een van hun service centers terecht?

[ Voor 5% gewijzigd door tobiasvs op 25-03-2015 11:54 ]

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Wel heel toevallig, ik had een camera nodig voor het filmen van 1.5uur aan een stuk door (wat niet kan met een sony a7/ software gelimiteerd |:( ) Had iemand een camera te leen. Nu ligt er een sony sr11e bij me thuis :+

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's