Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRoeske
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-07 08:00
Beste medetweakers,

Sinds korte tijd heb ik bovengenoemde printer in mijn bezit. Nu probeer ik om deze in mijn netwerk werkend te krijgen. Ik ben me ervan bewust dat dit geen netwerkprinter is, maar aangezien ik zowel een Raspberry Pi heb (die als server zou kunnen fungeren) als een router die datzelfde kan (Asus RT-n66u), wilde ik het toch proberen.

Nu is echter het probleem dat ik het op beide manieren niet werkend krijg.

Raspberry:
Hier heb ik Raspbian geinstalleerd en de cups-printserver (volgens deze manual: http://computertotaal.nl/...ij-een-linux-server-63066). Helaas loop ik vast op het moment dat ik een PPD-file moet uploaden, aangezien deze niet beschikbaar lijkt via de fabrikant. Ook via Openprint.org kan ik het juiste bestand niet vinden.
Vervolgens heb ik geprobeerd de normale drivers te installeren, maar ook dit gaat niet omdat enkel x86 drivers beschikbaar zijn (voor zover ik heb gevonden).
Nu heb ik wel geprobeerd om PPD-files van vergelijkbare printers te gebruiken, maar dit mocht ook niet baten. Printopdrachten kwamen er niet uit, of de printer besloot enkel blanco papier naar buiten te spuwen.

Heeft iemand een suggestie waar ik het juiste PPD-bestand kan vinden, of een andere mogelijke work-around om dit werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:17
Heb je al eens geprobeerd om via de webinterface van Cups te kijken of de printer wordt gedetecteerd of om deze eventueel handmatig toe te voegen? Het is wel zo dat je een ppd nodig hebt wanneer je printer niet in d de lijst voorkomt. Mijn printer, een Canon mp140 werd automatisch herkend. Webinterface kan je benaderen door ipadres:631 op te geven.

[ Voor 14% gewijzigd door ddkiller0900 op 26-03-2015 22:45 . Reden: Extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRoeske
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-07 08:00
Heb ik reed geprobeerd, maar de printer komt niet voor in die lijst.

• sam.vimes
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 08:44
Geen idee of dit nog actueel is, maar je kunt van http://support.brother.co...d_eu&os=128&flang=English verschillende Linux-drivers voor deze printer downloaden.
Installatiefile brgenml1cupswrapper-3.1.0-1.i386.deb bevat onder meer een PPD-file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwartejack
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-08 20:39
Dit is een oud bericht maar wellicht voor toekomstige zoektochten naar print drivers onder Raspberry PI icm met de Brother DCP-L2500.

Indien je puur wilt printen werkt onderstaande driver (zelf werkend getest):
https://github.com/pdewacht/brlaser

De PPD file gaat niet werken aangezien het geen ARM driver betreft maar i386.

Gr. Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 22:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Oud, dus laat die koe in de sloot liggen. 2 jaar na dato hebben we er waarschijnlijk niet zo veel aan en zullen de meeste met die combinatie het wel hebben gevonden met Google.

Dicht.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.